Gå til innhold

Vil alle menn ha gammeldagse, spake, hjemmekjære kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det ikke er sånn, men innlegget som inspirerer tråden er så inni granskauen generaliserende, så da ble trådtittelen som den ble :fnise:

Hvilke erfaringer har dere? De lykkeligste mennene jeg vet om er i forhold med intelligente kvinner med ambisjoner og ryggrad!

Jeg håper det er ok å lime inn dette innlegget fra en annen tråd ;)

For øvrig er det riktig at enkelte eller til og med endel kvinner etterhvert utvikler trekk som på meg virker mannlige: påståelighet, aggressivitet, lar meg ikke pille på nesa-holdning, stå på krava-innstilling, jeg drekker når jeg vil og så mye jeg vil osv. Dette er eller kan være dårlige egenskaper uansett kjønn, men menn ser altså etter kvinnelige egenskaper, ikke mannlige. Ingen mann vil ha en duplikat av seg selv. Det forklarer også hvorfor det å være bereist, karrierebevisst, ambisjoner, bra med penger osv. ikke er hva som gjør kvinner interessant for menn. Dere kan mislike det så mye dere vil, men menn liker kvinner som er søte, omgjengelige, hyggelige å snakke med, rolige, hjemmekjære osv. Vi liker ikke konfliktsøkende og selvhevdende kvinner. Og det spiller liten rolle om dere er litt mer enn gjennomsnittlig møblert i hodet. Kjedelig med kvinner som ikke henger med, men intelligens er ikke det første jeg legger merke til ved kvinner. Nå tenker du sikkert at jeg føler meg truet av tanken på å møte kvinner som er smartere enn meg. I så fall ville det vært symptomatisk tenkemåte for den type kvinner TS snakker om her. Ikke sant?

Anonymous poster hash: 66529...520

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Menn er forskjellige, akkurat som kvinner. Man bør ikke generalisere for mye om 50 % av jordens befolkning, det går begge veier.

• Liker 3
Skrevet

I så fall synes jeg det er rart at jeg har kjæreste, jeg er jo så himla påståelig og selvhevdende og attpåtil feminist. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 050a0...e5f
  • Liker 1
Skrevet

Tror veldig mange menn er uenige med han du har sitert. Da jeg møtte mannen min var jeg ikke i jobb, og nå har jeg full stilling og tjener også bedre enn han. Han synes dette er helt supert fordi vi nå er to som bidrar økonomisk i heimen. Hva husarbeid angår så er dette noe vi deler på. Han er flink til å rydde og vaske, jeg lager middag (fordi jeg synes det er gøy å lage mat, han kan ikke fordra det), vasker tøy, vasker opp og holder kjøkkenet i orden. Også hjelper vi hverandre selvsagt med alt som skal gjøres i huset.

Skrevet

Dørmatter syns sikkert at maskuline kvinnemennesker er greit nok.

Men ellers er det ikke mye attraktivt faktisk.

• Liker 4
Skrevet

Ja det vil de, det er derfor de drar til Thailand.

• Liker 5
Skrevet

Å være intelligent, bereist og å ha penger er altså mannlige egenskaper? :ler2:

Vi liker menn som ville kjedet livet av seg dersom de måtte tilbringe livet sammen med en uintelligent kvinne.

• Liker 14
Skrevet

Tror kjæresten min hadde dumpa meg om jeg var sånn ass:P

Anonymous poster hash: 2c13f...e22
Skrevet

Kort svar: Nei

Langsvar: Vel, det folk flest egentlig vil(tror jeg) er en som respekterer deg. Respekterer dine grenser, dine ønsker og dine behov. Det er ikke alltid lett å finne med verken menn eller kvinner, som det blir sagt i startinnlegg, typiske "jeg gjør som jeg vil" og "du bestemmer ikke over meg!"- holdninger er ofte negativt preget. Jeg syns at alle skal følge sitt hjerte og ingen skal kontrollere noen for mye, men man må greie å tilpasse seg litt partnerens behov,ønsker og grenser, hvis ikke så skjønner jeg ikke hva man skal i et forhold.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vi liker menn som ville kjedet livet av seg dersom de måtte tilbringe livet sammen med en uintelligent kvinne.

:5:

Og som ikke det er nok så liker vi menn som har trygghet nok i seg selv til at deres ubetingende maskulinitet ikke føler seg truet av en intelligent, bereist og pengesterk kvinne... :lol:

Dette er Menn.. Menn som formelig oser maskulinitet...

• Liker 6
Skrevet

Søt, omgjengelig, hyggelig å snakke med, rolig? Gjerne det.

Intelligent og ambisiøs med bein i nesa? Ja takk.

Jeg ser på disse som positive egenskaper i en partner (for meg), ikke primært mannlige eller kvinnelige trekk. Aggressiv og konfliktsøkende tror jeg ikke passer for meg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg liker ikke aggressive og konfliktsøkende menn. Er mennene mine femi? :klo:

• Liker 4
Skrevet

Tro de fleste menn vil ha begge deler. Altså en dame med grei økonomi, fast jobb og selvstendighet, men som samtidig tar en god slump av hjemmearbeidet, vasking, matlaging etc. Best of both worlds.

• Liker 1
Skrevet

Når ble "søt og rolig" til "spak"?

Jeg antar at hvis man er så langt som kan være fra søt selv, så passer det fint å gjøre det til noe negativt?

Anonymous poster hash: c1acd...29b
  • Liker 1
Skrevet

Når ble "søt og rolig" til "spak"?

Jeg antar at hvis man er så langt som kan være fra søt selv, så passer det fint å gjøre det til noe negativt?

Anonymous poster hash: c1acd...29b

Hun skriver jo at trådtittelen er satt på spissen fordi innlegget hun siterer er så generaliserende. :vetikke:

Jeg synes også at ordet 'søt' får en negativ klang når det brukes som motsetning til ambisiøs, intelligent og bestemt. Og jeg er kjempesøt.

• Liker 5
Skrevet

Ja det vil de, det er derfor de drar til Thailand.

Hehe, det er ganske åpenbart at du ikke helt vet så veldig mye om thailandske kvinner. Kona mi er ihvertfall i stand til å vise hvor skapet skal stå, og det er jaggu konene til alle jeg kjenner i samme relasjon også. Merkelig hva?

Men klisjèen din er velbrukt, misforstått og lever i beste velgående ja, vel vel...

Forøvrig, NEI, menn flest ønsker ikke "gammeldagse spake" kvinner. Men de kan godt være hjemmekjære, snille og trofaste, i tillegg til lynende intelligente, ressurssterke og alle øvrige positive egenskaper et moderne menneske gjerne ønsker seg. Ser ingenting galt i det, uansett hvor de måtte ha sin opprinnelse fra...

Skrevet

Hun skriver jo at trådtittelen er satt på spissen fordi innlegget hun siterer er så generaliserende. :vetikke:

Jeg synes også at ordet 'søt' får en negativ klang når det brukes som motsetning til ambisiøs, intelligent og bestemt. Og jeg er kjempesøt.

:Nikke:

Skrevet

Hvor er koblinga mellom hjemmekjær og spak?? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Hvor er koblinga mellom hjemmekjær og spak?? :klo:

En som sitter hjemme og bare lager mat, gir avsugninger og sier Ja, kjære. Jeg gjør hva do vil.

Anonymous poster hash: 0d35f...879

• Liker 4
Skrevet

Er hjemmekjære, fredelige kvinner uten høy inntekt / utdannelse uintelligente ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...