Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har et tips til en hårspray med godt hold?

Har ganske tynt og glatt hår, så jeg må tuppere litt for å få volum, men sliter med at det sklir ut etter kort tid. Har prøvd en av REF sine uten hell, og flere av de billige man får kjøpt i dagligvarebutikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slapp tynt og glatt hår hvis du skal vaske håret med svart afrikansk såpe.Det blir så mye volum at du skal begynne å lete etter en rettetang.:) For du for krøller i tilleg.

Skrevet

Root lift spray/skum, teksturspray, saltvansspray, tørrshampoo eller hårpudder er mye bedre løsninger for volum enn hårspray. Tuppering sliter enormt, og hårspray virker fort mot sin hensikt. Jeg bruker kun hårspray for å "låse" volumet etter å ha preppet håret godt med andre produkter.

Skrevet

Root lift spray/skum, teksturspray, saltvansspray, tørrshampoo eller hårpudder er mye bedre løsninger for volum enn hårspray. Tuppering sliter enormt, og hårspray virker fort mot sin hensikt. Jeg bruker kun hårspray for å "låse" volumet etter å ha preppet håret godt med andre produkter.

Ikke for å stjele tråden, men kan du gi noen konkrete tips til root lift spray eller hårpudder? Har kun dust it, men er ikke særlig imponert.

Skrevet

Hårspray kan være et vidundermiddel,men ser vi nærmere på en typisk ingredienslisten ligner det mer på ROTTEGIFT enn et produkt ment for håret.Dessuten er mange spraybokser fylt med miljøfarlige drivgasser.Hadde du kjøpt priduktet om du kunne lese følgende bivirkninger på sprayflasken:allergier,irritasjoner i øyne,nese,svelg,luftveier,hormonforstyrrelser,celleforandringer of fødselsdefekter hos foster?

Hårsprayen opptas ikke bare gjennom huden,men også via luftveiene.

Det er derfor et godt råd at når du neste gang skal fikse håret,da bør du ha sjekket innholdsfortegnelsen nøye.

Skrevet

Ikke for å stjele tråden, men kan du gi noen konkrete tips til root lift spray eller hårpudder? Har kun dust it, men er ikke særlig imponert.

Jeg elsker dust it, men man må bruke det riktig. Løfte håret, pudre røttene litt, og rufse til. Ellers blir det for tungt og fett. Det gir mest volum hos meg, og jeg bruker det kun til fest.

Av tørrshampoo foretrekker jeg Batiste. Jeg føner håret på plass, før jeg løfter håret partivis og sprayer mot røttene. Rufser litt til, glatter ut øverste laget med børste og sprayer håret slik at det holder fasongen.

Av rootlift produkter bruker jeg mye forskjellig, men favoritten akkurat nå er Living Proof Root Lifting Spray. Jeg føner håret på plass med rundbørste, sprayer roof lift i røttene og føner igjen. Vil jeg ha litt ekstra volum i lengdene bruker jeg også Wella Create Caracter og sprayer i tørt hår, før jeg føner det tørt.

Tipset uansett hva jeg bruker er å jobbe fra undersiden, og å ikke ha produkter akkurat i skillet eller i det øverste laget med hår. Det er dette håret du ønsker å løfte opp for å gi volum.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for tips. Har vært borte på ferie,derfor sent svar. Den shampoen tror jeg ikke er aktuell da jeg sliter med krøller fra før ;) flatt hår på toppen og krøller og volum nederst ;)

Diverse pulver har jeg prøvd uten hell før, og det samme med saltvannsspray. Kanskje det rett og slett ikke er noe håp for håret mitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...