tulipaner Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Hei. Nå har det seg slik at jeg er gravid med tvillinger, nærmer meg uke 32. Igår merket jeg at jeg var veldig sår under magen ( der med trusekanten) jeg smurte meg med olje og krem ( noe jeg gjør daglig uansett ) så reiser jeg meg, og DER begynner det å blø, det blør så mye at jeg måtte skifte thights og truse, jeg desinfiserte et med pyrisept og tok på bandasje, bandasjen måtte skiftes ca 2 ganger før jeg la meg... det svir og er skikkelig ubehagelig! I natt våknet jeg selvsagt pga at det sved så voldsomt, og tenkte at jeg måtte stå opp for å se hva som foregikk... jeg merker da blod på dynen, tenkte at det var fra bandasjen... at det var gått igjennom... men nei... det var navelen... på høyre side av navelen min har jeg raknet ca 1-2cm, og det blødde... Er det noen som har opplevd det samme? jeg kan jo ikke ha all verdens med plass igjen i magen min når det har gått så langt som dette vel??? Var hos jordmor for noen dager siden, og hun sa at de har det bra inni der med hjerteslag på 150 ... hjerteslagene synker vel når det nærmer seg fødsel. Bekymret er vel forbokstaven her
Barcelone Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Dette hørtes ikke bra ut! Synes du bør ta kontakt med legen din. Er jo ikke normalt at huden skal sprekke opp å blø. Du kan jo eventuelt ringe legevakten i kveld å fortelle dem om problemet ditt og høre hva de sier.
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2013 jeg ringte KK og de fortalte meg at det er ikke uvanlig å bli litt sår rundtom og at jeg bare måtte fortsette med å smøre meg....jeg gjentok meg selv " men jeg blør" " ja nå ser vi at du skal opp hit på sjekk 1.oktober, så hvis det ikke blir bedre innen det så får du bare ringe tilbake "
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 så frekke de er! Går det bra med deg? Anonymous poster hash: c60d8...310 7
Molte Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Hadde uansett dratt til legen så han fikk se på det. Du har jo blødd mye hørest det ut som, og tenker på vist det skulle gå infeksjon i sårene dine. Ta deg en tur til legen. lenge til 1.okt. 1
addict Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Fyfaen jeg hadde dratt på legevakta..!! 6
Fim Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Stakkars deg, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Tror ikke det er noe farlig, men er enig i at du burde få sett på det, så det ikke blir infisert eller noe slikt, og det ikke blir verre arr enn nødvendig. Var ikke spesielt sympatisk tilbakemelding du fikk fra KK, synes jeg...
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2013 Hadde uansett dratt til legen så han fikk se på det. Du har jo blødd mye hørest det ut som, og tenker på vist det skulle gå infeksjon i sårene dine. Ta deg en tur til legen. lenge til 1.okt. Har blødd en del ja, men jeg renser det godt og tar på ny bandasje og plaster.. det er lenge til 1.oktober ja, men jeg tror ikke de kan gjøre så mye for meg? hva kan de evt gjøre som jeg ikke har gjort? noen som vet om en spesiell krem som gjør huden mer elastisk? så jeg kan smøre meg på resten av magen med? får litt egoistiske tanker nå, at jeg ønsker at de kommer en av de nærmeste dagene... jeg orker ikke så mye mer av dette... 1 ting er at jeg har slitt som en blodhund gjennom hele graviditeten, men nå sprekker magen i tilegg! føler jeg har fått NOK!
Barcelone Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Føler med deg. Prøv å ringe legevakten i det minste og se hva de sier. Kan være du får et annet svar av dem...
happiest Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Høres ikke bra ut! er ikke de på kk redd for infeksjon? og at du mister blod? hva om huden sprekker mer? Dra på legevakten!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Hadde det vært meg tror jeg jeg hadde blitt rimelig redd. Det skader ikke å ta en telefon til legevakta, enten får du beskjed om å komme inn eller ikke. De er også der for å svare på spørsmål når man er usikker på om det er gyldig grunn til å komme Anonymous poster hash: 161d9...b62
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2013 Jeg skal ta meg en telefon til legevakten.. for KK bryr seg ikke! hva om huden sprekker mer? er det plass mangel som gjør dette mon tro? har ungene det SÅ trangt at magen/ huden rett og slett ikke klarer av presset?????????? Jeg er jo DIGER ( SF målet ) har sprengt alle normale skalaer og det som er.
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2013 så frekke de er! Går det bra med deg? Anonymous poster hash: c60d8...310 Tusen takk kjære deg for omtanken.
kisskissbangbang Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Hjelpes ... venninna mi har EDS og hun står i fare for å få sprekker og sår i huden av svangerskapet fordi huden er så skjør, men jeg har aldri hørt om at det har skjedd med andre, friske gravide. Jeg hadde definitivt tatt en tur til lege. Om ikke annet bare for at hun fikk se på det.
Molte Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Har blødd en del ja, men jeg renser det godt og tar på ny bandasje og plaster.. det er lenge til 1.oktober ja, men jeg tror ikke de kan gjøre så mye for meg? hva kan de evt gjøre som jeg ikke har gjort? noen som vet om en spesiell krem som gjør huden mer elastisk? så jeg kan smøre meg på resten av magen med? får litt egoistiske tanker nå, at jeg ønsker at de kommer en av de nærmeste dagene... jeg orker ikke så mye mer av dette... 1 ting er at jeg har slitt som en blodhund gjennom hele graviditeten, men nå sprekker magen i tilegg! føler jeg har fått NOK! Er ikke godt å si om de kan gjøre noe eller ei. Men skader uansett ikke å ringe legen. For kan hende han har et annet syn på dette enn KK. Kan også hende KK har misforstått og trudde det var bare overflatiske sår som bare piplet litt blod ut av. Jeg trur jeg selv hadde blitt redd vist huden min hadde sprukket sånn under en graviditet og blødd såpass mye.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 KK i Bergen? I såfall er jeg ikke overrasket over telefonsamtalen. Det er mange ufattelig gode mennesker der, men noen burde aldri fått jobbet i helsevesenet.. Anonymous poster hash: fd2ec...746 1
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 24. september 2013 Hjelpes ... venninna mi har EDS og hun står i fare for å få sprekker og sår i huden av svangerskapet fordi huden er så skjør, men jeg har aldri hørt om at det har skjedd med andre, friske gravide. Jeg hadde definitivt tatt en tur til lege. Om ikke annet bare for at hun fikk se på det Har ikke noe med å gjøre at det er 2 stk da? jeg tror aldri i verden at dette hadde vært tilfelle om jeg kun hadde hatt 1 mageboer.
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 24. september 2013 KK i Bergen? I såfall er jeg ikke overrasket over telefonsamtalen. Det er mange ufattelig gode mennesker der, men noen burde aldri fått jobbet i helsevesenet.. Anonymous poster hash: fd2ec...746 [/acronym KK i bergen er seg selv lik.... desverre.
kisskissbangbang Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Har ikke noe med å gjøre at det er 2 stk da? jeg tror aldri i verden at dette hadde vært tilfelle om jeg kun hadde hatt 1 mageboer. Jo, jeg har bare aldri hørt om det. Masse strekkmerker - ja, men ikke revning med massevis av blod. Da hadde jeg blitt kjemperedd og oppsøkt fødeavdeling eller legevakt.
tulipaner Skrevet 24. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 24. september 2013 Jo, jeg har bare aldri hørt om det. Masse strekkmerker - ja, men ikke revning med massevis av blod. Da hadde jeg blitt kjemperedd og oppsøkt fødeavdeling eller legevakt. har ikke så enormt mye strekkmerker egentlig, LITT har jeg jo selvsagt fått, men ikke magen full...så skulle jo trodd at det var det som skjedde først, at først fikk jeg enormt med strekkmerker, SÅ ble de øm og litt sår og kanskje kunne sprekke litt i huden...noen rifter her og der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå