AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Helt fra starten på forholdet Kan en ikke ombestemme seg? Hvordan er det i deres forhold?Anonymous poster hash: 8205a...8e8
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Selvsagt kan man ombestemme seg. Dette kan jo være et tema man kan snakke om mer enn én gang og da, som regel. Og fint er vel det.
Gjest Marmot Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Klart man kan ombestemme seg, men å gå inn i et forhold der den ene sier at det ikke er aktuelt med ekteskap i fremtiden, mens den andre da går og håper på at han/hun skal ombestemme seg, det er teit. 4
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Man skal ikke ta forbehold i at en person ombestemmer seg. Om den ene sier h*n ikke vil gifte seg så er det latterlig å tenke at h*n skal endre mening.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Folk bør jo være kunne kommunisere sammen om dette da. Og man burde jo selvsagt ha snakket litt om det i detaljer før en går inn i et forhold, men det finnes vel andre ting en kanskje burde ha snakket om før det igjen også. Dette er jo slikt som folk pleier å snakke om i "dating perioden", som skjer før et forhold vanligvis. Og jeg enig med Marmot forøvrig, det er ganske latterlig teit å gå rundt å håpe på at den andre skal ombestemme seg, uansett hva de mener i utgangspunktet da. Det var jo litt logisk vel? Fornuftig og, håper jeg. Hva er poenget med å snakke om det da uansett egentlig?
Cathrine88 Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Hvis det å gifte seg eller å forbli ugift er ekstremt viktig for deg, så er det nok ikke særlig lurt å gå inn i et forhold med en med helt motsatt tankegang. I mitt forhold var vi uenige i begynnelsen og ble enige etter flere år, men krav og tvang ville helt sikkert virket mot sin hensikt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Er det noen tegn å se etter? Om han har bestemt seg eller kan overtales?Anonymous poster hash: 8205a...8e8
Havbris Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Sikkert noe å snakke om etterhvert. Men man skal gi hverandre retten til å revurdere underveis. Jeg tror mest på å snakke om betingelser og grenser i samlivet. Forlovelse og ekteskap er ytre rammer, men det må også være et innhold. 2
Havbris Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Er det noen tegn å se etter? Om han har bestemt seg eller kan overtales?Anonymous poster hash: 8205a...8e8 Tegn å se etter - på hva? Er det slik at du går og venter på at mannen skal fri og love deg giftering?
frøkengrapefrukt Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Vi var begge klare på at vi ikke ville investere tid i et forhold hvor ekteskap ikke var målet. Tror ikke man må ha planlagt forlovelse, men tror man bør ha samme forventninger, for å unngå såre følelser.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Hvis det å gifte seg eller å forbli ugift er ekstremt viktig for deg, så er det nok ikke særlig lurt å gå inn i et forhold med en med helt motsatt tankegang. I mitt forhold var vi uenige i begynnelsen og ble enige etter flere år, men krav og tvang ville helt sikkert virket mot sin hensikt. Hvordan overtalte du han uten krav? Tegn å se etter - på hva? Er det slik at du går og venter på at mannen skal fri og love deg giftering? Nei, han er daten min. Han sa at han ikke tror på ekteskap og jeg lurer på om det betyr at han ikke tror på ekteskap NÅ eller ikke tror på ekteskap med MEG eller aldri vil gifte seg med NOEN. Jeg ser at jeg virker helt gal, men det er ikke første gang en mann sier noe sånt på første date Anonymous poster hash: 8205a...8e8
Gjest Runforit Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Er ganske lurt å ha avklart på forhånd før det blir seriøst om en er for/mot ekteskap og barn.
Havbris Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Noen alternativer: - han er skadeskutt fra tidligere forhold - han kan ikke snakke - han vil bli bedre kjent med deg osv. Ta tiden til hjelp.
Alvina Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Hvordan overtalte du han uten krav? Nei, han er daten min. Han sa at han ikke tror på ekteskap og jeg lurer på om det betyr at han ikke tror på ekteskap NÅ eller ikke tror på ekteskap med MEG eller aldri vil gifte seg med NOEN. Jeg ser at jeg virker helt gal, men det er ikke første gang en mann sier noe sånt på første date Anonymous poster hash: 8205a...8e8 Han vil ikke gifte seg med noen, men er ikke i mot evt. samboerskap eller et fast forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Jeg vil alltid anta at den holdningen en mann har når jeg møter ham, er den han kommer til å ha. Ellers hadde han da ikke sagt det. Selvsagt finnes det en smal sjanse for at han ombestemmer seg, men som regel ikke, og jeg kaster ikke bort mine beste år på å håpe på det. Altfor ofte når kvinner håper på at han plutselig skal våkne opp en morgen med helt andre fremtidsutsiker, skjer det aldri. Noen ganger skjer det - en dessverre er ikke de kvinnen han gifter seg med. Anonymous poster hash: 4c03d...e42
Cathrine88 Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Hvordan overtalte du han uten krav? Det var jeg som aldri skulle gifte meg. Jeg vet ikke, ekteskap virket plutselig ikke så skummelt og fengselsaktig lengre.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Her har vi begge vært åpne om ekteskap og forlovelse siden starten av forholdet. Og for oss har det vært utrolig viktig å ha en åpen samtale om dette - fordi den ene ønsker det, mens den andre syns det er vås. På den måten har vi kommet til en liten enighet. Vente ihvertfall 4-5 år og det blir ikke kirkelig tradisjonelt bryllup. Men for å svare på spørsmålet ditt: Selvfølgelig er det greit å ombestemme seg Anonymous poster hash: 372b6...f2b
Blod Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 Han vil ikke gifte seg, det vil muligens jeg selv om det ikke er det viktigste for meg Men vi er ikke 20 år engang, så det er uansett veldig tidlig å tenke på det allerede nå.
frksølekopp Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Min samboers kusine har alltid sagt hun aldri(!!!) i verden skal gifte seg. Men hennes kjæreste bestemte seg for å fri til henne på deres fem års dag fordet om. Og idag er de gift og har en datter på 1 år Det handler vel bare om å møte den rette personen
Gjest Tirkes Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Helt fra starten på forholdet Kan en ikke ombestemme seg? Hvordan er det i deres forhold?Anonymous poster hash: 8205a...8e8 Man kan, men du må gå ut fra at det han svarer nå er høyst ekte. Om du fortsetter forholdet med tanken "jeg kan få ham til å endre mening", så respekterer du ham ikke så veldig. Er det noen tegn å se etter? Om han har bestemt seg eller kan overtales?Anonymous poster hash: 8205a...8e8 Spør ham. Si det som det er. Dette er viktig for deg, og spør om han noensinne vil tenke seg et kompromis, feks å gifte seg i det stille borgelig, med få gjester. Eller om det er helt utelukket uansett. Det er eneste tegnet du har. Og stol på svaret hans. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå