Gjest DG Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg prøver å kontrollere meg. Siden jeg begynte på p-piller for 2 år siden føler jeg at sjalusien har blitt forsterket. Jeg nærmest går ut fra at samboeren min gjør ting bak ryggen min som jeg ikke liker... ikke nødvendigvis fysisk utroskap men nititting på damer, chatting med "venninner" og liknende. Jeg vet at det er akseptert av de fleste at mannen titter på alt og enhver fordi han er mann, men jeg kan ikke noe for å bli skuffet når jeg 2-3 ganger siden vi møttes har sjekket logg/facebook og funnet ting som jeg ikke liker. Han har for eksempel mange jentevenner som han aldri har fortalt meg noe om der han har hatt lange samtaler med, har også vært borti at han har lagt til fremmede jenter siden vi møttes ved et par anledninger. Det har ikke vært noe direkte flørtende men mer sånn " hei er du modell eller" . Vet han har sjekket ut MASSE profilbilder til jenter, og jada, alle kan titte litt tilfeldig på et par stykker i ny og ne, men når han kjører gjennom mange album av gangen så begynner jeg å kjenne en klump i magen. "Skaff deg selvtillit, skjerp deg, kontrollfrik" er det sikkert mange som vil si. Han ser på jenter over alt. Han hevder han ikke ser på noen. Jeg er ikke dum. Han legger merke til alle. Det er rett og slett slitsomt å følge blikket hans. Alle blondiner, alle tynne, alle med store pupper, alle med en fin figur, alle som har på seg skjørt, kjole, shorts......the list goes on. Jeg føler meg null verdt. I begynnelsen kunne han gi meg masse komplimenter men nå kan jeg være stivpyntet og han sier ingenting fordi det er ikke vits i som han sier. Derimot dersom jeg sitter der som et dass på en søndag og føler meg elendig kan han si at jeg er sexy eller liknende. Ironisk? I tillegg er det alltid jeg som er sjalu. Han var mest sjalu i begynnelsen og så ble han trygg på meg. Han sier aldri noe om jeg sitter på face hele dagen eller er hensunket i mobilen i stedet for å prate med han. Han bryr seg ikke og er ikke bekymret. Det er jo i grunn sånn det burde være? Alt jeg hater ved han er at han er så stereotypisk mann at jeg takler det ikke.. Jeg hater tanken på at han kan bruke tid på å lese artikler om falske bimbojenter med titler som "hun har den mest fantastiske rumpa i verden", "denne jenta har alt en mann trenger", blabla. Hvorfor må menn være så ekle? Ikke minst enkle... Og ja jeg frykter at han en dag skal gå over streken dersom han møter rette vedkommende som er villig til å gjøre hva som helst.. som ikke bryr seg om at han er opptatt. Jeg føler meg patetisk fordi jeg har sunket så lavt at jeg føler meg truet av alle der ute og jeg er ikke akkurat stygg og feit heller men det hjelper ikke når det finnes tusenvis av andre sexy, vakre jenter der ute...s ukk. Hvordan kan jeg lære å stole på han jeg egentlig har lyst å være sammen med resten av livet? Jeg kan jo ikke bli sur, mutt, trist og lei meg hver gang jeg ser han er pålogget facebook eller hver gang han er på internett eller hver gang han tar med seg telefonen på do. Og ja, kjæresten min skjønner aldri hvorfor jeg blir sur, fordi jeg orker ikke fortelle ham samme historien gang på gang.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Jeg har ingen råd og komme med dessverre, men jeg er i samme båt som deg, skulle nesten tro at jeg hadde skrevet det selv.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Ikke alle menn er slik som det du forteller om
Gjest jenta000 Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg kjenner meg veldig igjen selv! Har funnet ut ting som har skjedd bak ryggen min, og jeg sliter veldig med å legge det bak meg. Jeg ga han all frihet i verden til å gjøre det han ville de første to årene, men nå har han brutt den tilliten. Hater tanken på hvis jeg vet han er med andre jenter på fest osv. Vil så gjerne bli kvitt sjalusien. Føler alle følelser har forverret seg med p-piller, men vet ikke hvor mye jeg egentlig kan skylde på det..
Gjest DG Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Ventet egentlig ikke at noen ville svare at de var enige. Han er så snill, hjelpsom, grei på alle områder mens så har han denne siden "kikkeren", som jeg avskyr og som gjør meg usikker... selv om dette kanskje er helt vanlig og normalt og sunt...ikke vet jeg. Ønsker bare at jeg greide å heve meg over det.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Jeg prøver å kontrollere meg. Siden jeg begynte på p-piller for 2 år siden føler jeg at sjalusien har blitt forsterket. Jeg nærmest går ut fra at samboeren min gjør ting bak ryggen min som jeg ikke liker... ikke nødvendigvis fysisk utroskap men nititting på damer, chatting med "venninner" og liknende. Jeg vet at det er akseptert av de fleste at mannen titter på alt og enhver fordi han er mann, men jeg kan ikke noe for å bli skuffet når jeg 2-3 ganger siden vi møttes har sjekket logg/facebook og funnet ting som jeg ikke liker. Han har for eksempel mange jentevenner som han aldri har fortalt meg noe om der han har hatt lange samtaler med, har også vært borti at han har lagt til fremmede jenter siden vi møttes ved et par anledninger. Det har ikke vært noe direkte flørtende men mer sånn " hei er du modell eller" . Vet han har sjekket ut MASSE profilbilder til jenter, og jada, alle kan titte litt tilfeldig på et par stykker i ny og ne, men når han kjører gjennom mange album av gangen så begynner jeg å kjenne en klump i magen. "Skaff deg selvtillit, skjerp deg, kontrollfrik" er det sikkert mange som vil si. Han ser på jenter over alt. Han hevder han ikke ser på noen. Jeg er ikke dum. Han legger merke til alle. Det er rett og slett slitsomt å følge blikket hans. Alle blondiner, alle tynne, alle med store pupper, alle med en fin figur, alle som har på seg skjørt, kjole, shorts......the list goes on. Jeg føler meg null verdt. I begynnelsen kunne han gi meg masse komplimenter men nå kan jeg være stivpyntet og han sier ingenting fordi det er ikke vits i som han sier. Derimot dersom jeg sitter der som et dass på en søndag og føler meg elendig kan han si at jeg er sexy eller liknende. Ironisk? I tillegg er det alltid jeg som er sjalu. Han var mest sjalu i begynnelsen og så ble han trygg på meg. Han sier aldri noe om jeg sitter på face hele dagen eller er hensunket i mobilen i stedet for å prate med han. Han bryr seg ikke og er ikke bekymret. Det er jo i grunn sånn det burde være? Alt jeg hater ved han er at han er så stereotypisk mann at jeg takler det ikke.. Jeg hater tanken på at han kan bruke tid på å lese artikler om falske bimbojenter med titler som "hun har den mest fantastiske rumpa i verden", "denne jenta har alt en mann trenger", blabla. Hvorfor må menn være så ekle? Ikke minst enkle... Og ja jeg frykter at han en dag skal gå over streken dersom han møter rette vedkommende som er villig til å gjøre hva som helst.. som ikke bryr seg om at han er opptatt. Jeg føler meg patetisk fordi jeg har sunket så lavt at jeg føler meg truet av alle der ute og jeg er ikke akkurat stygg og feit heller men det hjelper ikke når det finnes tusenvis av andre sexy, vakre jenter der ute...s ukk. Hvordan kan jeg lære å stole på han jeg egentlig har lyst å være sammen med resten av livet? Jeg kan jo ikke bli sur, mutt, trist og lei meg hver gang jeg ser han er pålogget facebook eller hver gang han er på internett eller hver gang han tar med seg telefonen på do. Og ja, kjæresten min skjønner aldri hvorfor jeg blir sur, fordi jeg orker ikke fortelle ham samme historien gang på gang. Holder han på med slik stirring på andre damer når dere 2 er ute sammen? Det er stygt gjort av han. Ikke alle menn er slik. Dessuten er det dårlig gjort av han å ikke gi deg komplimenter. Hvorfor mener han at det er ingen vits i å gi deg komplimenter? Jeg synes at han høres ekkel ut, og jeg ville ikke hatt en slik mann. Dessuten kan han la være å flørte med andre damer.
Gjest tsejG Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Det er ikke en mann du skriver om her, men heller en umoden guttehvalp som ikke ser snev av grenser for hva som er akseptabelt når man befinner seg i et forhold. En som ikke greier å styre seg fra å ta i bruk nett og mobil for nettopp å "ta for seg" av alt som rører seg av hunkjønn på to bein, og som sannsynligvis må ha opplevd noen reale smeller før han skjønner sin egen dumskap. Og om det ikke kan kalles fysisk utroskap, det han driver med, så er det helt klart emosjonell utroskap, og slett ikke noe du skal finne deg uforbeholdent i. Du har etter min mening all grunn til å føle sjalusi. I tillegg viser han deg null respekt eller beundring, og det bør du ikke finne deg i lenger. Du er langt ifra noen kontrollfreak om du konfronterer ham med hva du mener om hans oppførsel, og er han ikke villig til å ta dette til seg synes jeg du skal gi ham et enkelt ultimatum; - enten kutter han ut tullet sitt, eller du går!
Gjest Gift med en Mann Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Jeg har ingen råd og komme med dessverre, men jeg er i samme båt som deg, skulle nesten tro at jeg hadde skrevet det selv. Hvorfor finner dere dere i slik oppførsel fra mannen deres?
Gjest Heartbeat Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 At dere klarer å være sammen med en slik guttevalp. Ingen menn med respekt for damen sin holder på sånn!! Kvitt deg med han ! 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Slå opp. I dag. Anonymous poster hash: 25417...5ff
Gjest DG Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Kanskje dere misforstår. Når jeg sier stirring mener jeg mer et diskret blikk , hvis jeg blir sur og han spør senere kan han ikke en gang skjønne hva jeg snakker om? Jeg blir i grunn litt overrasket over deres reaksjoner når inntrykket mitt er at "alle" både menn og kvinner legger merke til det som er pent rundt seg. Jeg snakker ikke om å snu seg rundt for å ta en nærmere titt eller tydelig stirring/flørting, bare jeg legger merke til det for jeg er som en hauk som ser alle retninger han ser. Vet ikke om noen skjønner.. Når jeg snakker om internett er det snakk om et par ganger jeg har sjekket loggen og da sett han har vært inne på profiler til andre på FB i tillegg til mye annet, men jeg legger jo bare merke til det negative. Det er ikke bare jenter men menn sine profiler også. Blant alt annet han har vært inne på har han også vært inne på slike teite artikler om en eller annen modell/kjendis. Er dette virkelig så negativt som jeg synes i mitt eget hode? For jeg har hele tiden trodd jeg var helt sykelig sjalu. Han er jo ikke sjalu på meg? Han er ikke bekymret for hva jeg gjør på nett. Jeg sammenlikner alt med begynnelsen da jeg druknet i komplimenter hver dag.. han forteller meg gode ting, ikke misforstå, han sier jeg er fin og alt det der, men jeg ønsker høre det oftere.. Huff, nei det er kanskje ikke så lett å få hjelp på et forum når dere ikke vet hvordan vi er og hvilken personligheter vi har. Hadde i grunn ikke ventet å høre at jeg må dumpe ham...?? What?
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Tror alle jenter føler det sånn. Hater å være sjalu, og blir det veldig lett.
Gjest Lille-pus Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Har du snakket med legen din om å muligens bytte p-pille merke? Tenker på at du sier du mener dette startet omtrent samtidig med pillene... Ellers er det vanskelig for oss utenfor å forstå at du mener diskret titting når du skriver stirre... de to tingene er jo motsetninger.
Maria12345 Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Kanskje dere misforstår. Når jeg sier stirring mener jeg mer et diskret blikk , hvis jeg blir sur og han spør senere kan han ikke en gang skjønne hva jeg snakker om? Jeg blir i grunn litt overrasket over deres reaksjoner når inntrykket mitt er at "alle" både menn og kvinner legger merke til det som er pent rundt seg. Jeg snakker ikke om å snu seg rundt for å ta en nærmere titt eller tydelig stirring/flørting, bare jeg legger merke til det for jeg er som en hauk som ser alle retninger han ser. Vet ikke om noen skjønner.. Når jeg snakker om internett er det snakk om et par ganger jeg har sjekket loggen og da sett han har vært inne på profiler til andre på FB i tillegg til mye annet, men jeg legger jo bare merke til det negative. Det er ikke bare jenter men menn sine profiler også. Blant alt annet han har vært inne på har han også vært inne på slike teite artikler om en eller annen modell/kjendis. Er dette virkelig så negativt som jeg synes i mitt eget hode? For jeg har hele tiden trodd jeg var helt sykelig sjalu. Han er jo ikke sjalu på meg? Han er ikke bekymret for hva jeg gjør på nett. Jeg sammenlikner alt med begynnelsen da jeg druknet i komplimenter hver dag.. han forteller meg gode ting, ikke misforstå, han sier jeg er fin og alt det der, men jeg ønsker høre det oftere.. Huff, nei det er kanskje ikke så lett å få hjelp på et forum når dere ikke vet hvordan vi er og hvilken personligheter vi har. Hadde i grunn ikke ventet å høre at jeg må dumpe ham...?? What? Jeg skjønner hva du mener, og nei du bør ikke dumpe ham. Men jeg skjønner du kan bli sjalu, jeg er på samme måten. Tror egentlig ikke det er han som er problemet, men det faktum at du er veldig usikker på deg selv. ''Er jeg bra nok?'' - det tar tid å jobbe med seg selv for å komme over usikkerheten, det er ikke noe som bare endrer seg over natten. Jobb med deg selv, et steg om gangen. Men en ting må jeg understreke: Jeg syns ikke det er greit at han sender meldinger til jenter og spør ''er du modell'', at han leser artikler om den perfekte rumpe, eller at han bevisst holder skjult kontakt med jenter. Han må jo kunne være ærlig med deg, det er avgjørende i alle forhold, og avgjørende hvis du skal klare å jobbe med deg selv. 2
sisteboss Skrevet 30. september 2013 #15 Skrevet 30. september 2013 Jeg skjønner hva du mener, og nei du bør ikke dumpe ham. Men jeg skjønner du kan bli sjalu, jeg er på samme måten. Tror egentlig ikke det er han som er problemet, men det faktum at du er veldig usikker på deg selv. ''Er jeg bra nok?'' - det tar tid å jobbe med seg selv for å komme over usikkerheten, det er ikke noe som bare endrer seg over natten. Jobb med deg selv, et steg om gangen. Men en ting må jeg understreke: Jeg syns ikke det er greit at han sender meldinger til jenter og spør ''er du modell'', at han leser artikler om den perfekte rumpe, eller at han bevisst holder skjult kontakt med jenter. Han må jo kunne være ærlig med deg, det er avgjørende i alle forhold, og avgjørende hvis du skal klare å jobbe med deg selv. Bra skrevet! Selvtillit har mye med dette å gjøre, kjenner meg godt igjen i det du skrev her. 1
Tidus Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 Jeg gløtter også på fine damer når jeg går rundt i byen, men jeg tenker ikke på det. Jeg ser ikke for meg dem nakne, eller hvordan det ville vært å ligge med dem. Jeg tror nok de fleste jenter også gløtter litt, om de ser en attraktiv mann. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Alle dere som skriker opp om at hun må dumpe, dere er jo passe naive som ikke tror at deres menn gjør mye av dette samme. Hvilken mann vender blikket BORT om han ser en fin dame? Eller lar være å klikke seg inn på artikkelen som handler om Victorias Secret show? Come on.. Anonymous poster hash: 1ae32...ce5
Majott Skrevet 30. september 2013 #18 Skrevet 30. september 2013 Du bør slutte å bry deg om at han ser på andre damer, enten det er på internett eller når dere er ute sammen. Så lenge han gjør det diskret, og kun blir oppdaget fordi du er en "hauk", så er det helt normalt for både kvinner og menn. Jeg gjør det selv. Jeg nyter synet av en flott mann, enten det er på tv, internett eller en jeg ser på gata eller andre steder. Det kommer jeg nok ikke til å vokse av meg. Samtidig ser jeg på fine biler, fine hus, fine malerier, osv. Så det kommer inn under det samme. Mannen min ser sikkert på haugevis av fine damer på internett. Jeg bare går ut fra det, jeg sjekker ikke loggen hans, så jeg vet ikke. Hva han gjør på nettet, får bli hans sak. Regner med jeg merker det om han innleder noe med noen. Ute vet jeg ikke hva han ser på, for jeg følger ikke med. Han jobber med flere damer, men jeg aner ikke hvordan de er med hverandre i arbeidstiden. Jeg velger å være avslappet i forhold til sånne ting. Vet at det finnes mange andre fine damer der ute, og unner han å se på dem om han vil, Men vi har også en trygghet og tillit i forholdet vårt, og jeg kjenner han så godt etterhvert, at om han ble opptatt av en annen dame, så ville jeg merket det. Fram til da, så har jeg tro på at selv om han ser på andre, så er det meg han er glad i. Sånn er det for meg også. Jeg er glad i han, og det er han jeg vil dele livet med, selv om jeg også synes at andre menn er fine. De er bare ikke han.
Gjest Awzm me Skrevet 30. september 2013 #19 Skrevet 30. september 2013 Jeg gløtter også på fine damer når jeg går rundt i byen, men jeg tenker ikke på det. Jeg ser ikke for meg dem nakne, eller hvordan det ville vært å ligge med dem. Jeg tror nok de fleste jenter også gløtter litt, om de ser en attraktiv mann. Veldig sant. Det er ikke bare stereotypisk for menn å kikke litt, bare man ikke glor. Respektløst om han kikker bevisst og åpenbart om han går med deg ts, men alle ser jo. Ikke nødvendigvis bevisst. Og han husker jo ikke på disse damene uansett. Om han leser sånne artikler... vel det gjør jeg også. Og ser på filmer med kjekke menn i, men det betyr ikke at jeg vil at min kjæreste skal være som de. Om du mistenker at det er ppillene dine som har fått deg sånn så kan du jo bytte merke?
Gjest Chloe87 Skrevet 30. september 2013 #20 Skrevet 30. september 2013 Hvorfor kaster du bort tiden din på en sånn snørrvalp?! Jeg hadde aldri fått meg selv til å sende meldinger til andre menn på Facebook og spurt "er du modell eller?" Hvor lite respektløst er vel ikke det overfor kjæresten min? Ikke rart at du sliter med selvtilliten! Bli kvitt han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå