Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannlege, fysioterapi og psykolog, får da barnet dette gratis til alt?Anonymous poster hash: f4c22...425

Ja, alt dette er gratis til barn i det offentlige helsenorge!

Anonymous poster hash: afa44...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel gratis til barn uansett?

Får barn frem til og med 18 år gratis tannlege, lege, psykolog og fysioterapi om de ønsker det uansett for hva - gratis?

Da vi var 16-18 år husker jeg da at man måtte betale selv!

Anonymous poster hash: f4c22...425

Skrevet

Dine penger har hatt en super test av alle barneforsikringer. Tror den ligger på nett. Storebrand var den som vant. Vi har superforsikring der. Forsikrer jo oss selv så synes det er rart at så mange her ikke forsikrer barna men satser på staten...

Men hva dekker Storebrand Super egentlig?

Om barnet er 10 eller 18 år og plutselig får vondt i nakken og ønsker fysioterapi behandling eller tenker "hei, jeg vil prøve psykolog" eller "jøss, nå må jeg ha nye plastfyllinger"...gratis for alle fra staten???!

Skrevet

Men hva dekker Storebrand Super egentlig?

Om barnet er 10 eller 18 år og plutselig får vondt i nakken og ønsker fysioterapi behandling eller tenker "hei, jeg vil prøve psykolog" eller "jøss, nå må jeg ha nye plastfyllinger"...gratis for alle fra staten???!

Det er ingen forsikring som dekker "nå har jeg lyst på...." og det er heller ikke poenget. Det meste av behandlinger er uansett gratis for barn i Norge.

Jeg forsikrer barna mine først og fremst for uførhet. Ved varig uførhet utbetales det et årlig bidrag frem til pensjonsalder. Andre positive ting utbetaling ifm invaliditet samt enkelte sykdommer, støtte til ombygging av bolig ved behov, dagpenger ved sykehusopphold osv.

Skrevet

Jeg er veldig usikker på dette med forsikringer... Vi har de viktigste (innbo, villa, reise osv.), men har ikke forsikret barnet. Jeg kjenner jeg blir litt sånn: Hvor skal dette ende? Vi forsikrer alt og alle om dagen. Føler vi snart er på nivå med USA, og her har vi jo faktisk en stat som tar vare på oss. Jeg vet at du selvfølgelig ikke får absolutt alt dekket av staten, men skal man begynne å forsikre alt mulig av den grunn? Ja, klart, alt kan jo skje. Man vet aldri - men likevel? Føler det tar helt av. Og ikke har vi råd til massevis av forsikringer heller. Må jeg føle meg som en dårlig mor fordi jeg ikke har forsikret barnet mitt?

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen forsikring som dekker "nå har jeg lyst på...." og det er heller ikke poenget. Det meste av behandlinger er uansett gratis for barn i Norge.

Jeg forsikrer barna mine først og fremst for uførhet. Ved varig uførhet utbetales det et årlig bidrag frem til pensjonsalder. Andre positive ting utbetaling ifm invaliditet samt enkelte sykdommer, støtte til ombygging av bolig ved behov, dagpenger ved sykehusopphold osv.

Hva om barnet blir ufør med en ME eller en psykisk uforklarlig diagnose som ikke er på listen til Storebrand/Selskapet?

Skrevet

Hva om barnet blir ufør med en ME eller en psykisk uforklarlig diagnose som ikke er på listen til Storebrand/Selskapet?

Ja, hva om? Barnet er uansett ikke noe dårligere stilt enn om det ikke var forsikret i det hele tatt?

Det finnes vel knapt nok noen forsikring som dekker alt, og jeg ser heller ikke det som en forutsatning for å tegne en forsikring.

Skrevet

Jeg er veldig usikker på dette med forsikringer... Vi har de viktigste (innbo, villa, reise osv.), men har ikke forsikret barnet. Jeg kjenner jeg blir litt sånn: Hvor skal dette ende? Vi forsikrer alt og alle om dagen. Føler vi snart er på nivå med USA, og her har vi jo faktisk en stat som tar vare på oss. Jeg vet at du selvfølgelig ikke får absolutt alt dekket av staten, men skal man begynne å forsikre alt mulig av den grunn? Ja, klart, alt kan jo skje. Man vet aldri - men likevel? Føler det tar helt av. Og ikke har vi råd til massevis av forsikringer heller. Må jeg føle meg som en dårlig mor fordi jeg ikke har forsikret barnet mitt?

Du velger å forsikre innbo, villa bil etc, men ikke barnet ditt? Skjønner ikke helt logikken din i det. Det er ganske naivt å tro at staten skal sørge for barnet om det skulle bli sykt. Er masse eksempler på at dette ikke fungerer og at foreldre ikke får den hjelpen de trenger. Faktisk så er det lagt opp til at mange av disse barna skal bo på institusjon og ikke hjemme. Kjenner personlig til en som kjemper mot NAV ustanselig for å få den hjelpen de trenger.

Skrevet

Ja, hva om? Barnet er uansett ikke noe dårligere stilt enn om det ikke var forsikret i det hele tatt?

Det finnes vel knapt nok noen forsikring som dekker alt, og jeg ser heller ikke det som en forutsatning for å tegne en forsikring.

Jo, hvis diagnosen ikke er på selskapets liste så får man null hjelp og null penger fra forsikring...

Skrevet

Jo, hvis diagnosen ikke er på selskapets liste så får man null hjelp og null penger fra forsikring...

Og da er man fortsatt ikke dårligere stilt enn om man ikke hadde forsikring...

Skrevet

Vi har barneforsikring via IF der vi har alle de andre forsikringene våre. Vi forsikret barnet vårt fordi det er svært begrenset hva man får av hjelp av staten, og de som plutselig får et ufør barn sliter ofte i mange år for å få minsteutbetaling til å dekke ombygging av hus/kjøp av nødvendig utstyr osv. Det er ikke så lett å bli ufør i dette landet som mange tror! Vi får en større sum i engangsutbetaling, og barnet får en god sum penger fra hun er 18 til hun blir pensjonert ved uførhet. Mulig vi også får en ekstra utbetaling i mnd frem til 18 år, men jeg husker ikke helt. Vi får også dekket inntektstap hvis vi må ta oss av barnet vårt ved langtidssykdom.

Jeg husker ikke hva vi betaler for forsikringen, men siden vi har alt i IF kostet den oss svært lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...