Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk med meg et mammablad da jeg bar på UL. Der sto det en artikkel om forsikring av småbarn. Lurer litt på om og hvaslags forsikringer dere har tegnet på deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsikret meg selv og den lille via codan når jeg var gravid. Den er gratis, og varer i et gitt tidspunkt. Når den går ut så er jeg usikker på hva vi gjør. Staten betaler jo så og si alt til barn. Spørsmålet er da om det er vits, med mindre man skal ha en veldig god forsikring (med uføre). Det koser gjerne 300kr +/- i mnd.

Anonymous poster hash: 48329...331
Skrevet

Hva gir Storebrand Super som staten ikke gir?

Anonymous poster hash: f4c22...425

Skrevet

Kanskje det er lurt om det skjer en ulykke så barnrt blir hjerneskadet og må ha masse utstyr og hjelp, jo staten betaler men kanskje kjekt for foreldrene å kunne ha ekstra kr for å være hjemme med barnet. Er ikke all verden man får i omsorgslønn. Og ekstra kr til ekstra utstyr og ekstra tilrettelegging (ombygging) for rullestol når/om det trengs.

Anonymous poster hash: f3550...479

Skrevet

Vi har veid litt for og imot, og bestemt oss for å ikke forsikre barna. Man er uansett ikke garantert hjelp ved forsikring, selskapene er flinke til å sno seg unna utbetalingene. Og staten skal ta vare på oss. Hvis man har en grei økonomi fra før, og tåler en liten trøkk, synes jeg ikke det er absolutt nødvendig.

Anonymous poster hash: 5ce0a...cd0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes forsikring i tilfellet uførhet er det viktigste, så det har jeg på mine barn. Jeg betaler i ovekant av 300 pr barn pr mnd. Dette inkluderer alle tigjengelige forsikringer for barn i mitt forsikringsselskap.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes forsikring i tilfellet uførhet er det viktigste, så det har jeg på mine barn. Jeg betaler i ovekant av 300 pr barn pr mnd. Dette inkluderer alle tigjengelige forsikringer for barn i mitt forsikringsselskap.

Hvilke selskap har du forsikret barna dine i?

Gjest Magdalene
Skrevet

Helt enig.

Jeg er selv på vei til å bli ufør, og får i ventetiden penger fra forsikringsselskapet.

Når det blir endelig, får jeg en engangssum som er temmelig høy.

Hadde jeg vært alene, hadde jeg hatt god bruk for de pengene, og er veldig glad for at vi valgte å forsikre oss, OG ungene.

Skrevet

Jeg har sett i noen venners tilfelle at den beste behandling for deres fødselskadde barn var på behandlingssteder i utlandet, og ikke dekket av staten. Usikker på om forsikringer dekker slikt, men det fikk meg til å tenke.. Vi skal forsikre barna, så denne tråden vil jeg følge med på.

Skrevet

Vi kom frem til at Gjensidige var best på uføreforsikring så da valgte vi dem. Sykdom og annet grums er staten grei på, men om barnet skulle bli ufør før arbeidsalder er det leeenge å leve et helt liv på minstetrygden til Nav...

Skrevet

Vi kom frem til at Gjensidige var best på uføreforsikring så da valgte vi dem. Sykdom og annet grums er staten grei på, men om barnet skulle bli ufør før arbeidsalder er det leeenge å leve et helt liv på minstetrygden til Nav...

Hvor mye koster beste barneforsikringen i året hos Gjensidige?

Skrevet

Vi har veid litt for og imot, og bestemt oss for å ikke forsikre barna. Man er uansett ikke garantert hjelp ved forsikring, selskapene er flinke til å sno seg unna utbetalingene. Og staten skal ta vare på oss. Hvis man har en grei økonomi fra før, og tåler en liten trøkk, synes jeg ikke det er absolutt nødvendig.

Anonymous poster hash: 5ce0a...cd0

Noen som har erfaring med Storebrands?

Listen over sykdommer som dekkes er skikkelig sære...Lam, blind osv. Ingen psykiske diagnoser, kun fysiske.

En fordel er at forsikringen gir raskere behandling i privat helsevesen når det er ventetid i offentlig. Men da kun til disse sære diagnosene?

Skrevet

Tannlege, fysioterapi og psykolog, får da barnet dette gratis til alt?

Skrevet

Dine penger har hatt en super test av alle barneforsikringer. Tror den ligger på nett. Storebrand var den som vant. Vi har superforsikring der. Forsikrer jo oss selv så synes det er rart at så mange her ikke forsikrer barna men satser på staten...

Gjest Little princess
Skrevet

Vi har totalforsikring gjennom Sparebank, den dekker så og si alt inkludert uførepensjon fram til 67 år.

Barnet mitt er det viktigste jeg har her i livet og vil jeg heller "kaste bort" de pengene det koster om hun skal klare seg fint i livet, framfor å stå der uten noe om noe skulle skje med henne.

Vi forsikrer bilen og innboet vårt, og de tingene er verd mye mindre for meg enn datteren min.

Skrevet

Hvilke selskap har du forsikret barna dine i?

Jeg har forsikring gjennom DNB.

Skrevet

Vi har ulykkesforsikring gjennom barnehagen. De har utvidet den til å gjelde barnet 24 timer i døgnet, uansett hvor man er. På reise, hjemme, i bhg, ...

Er ikke helt sikker på nøyaktig hva den dekker, men vi skulle få info i posten om dette...

Skrevet

Dine penger har hatt en super test av alle barneforsikringer. Tror den ligger på nett. Storebrand var den som vant. Vi har superforsikring der. Forsikrer jo oss selv så synes det er rart at så mange her ikke forsikrer barna men satser på staten...

Det er jo for at statlige systemet tar vare på barnet og betaler for helsehjelp, behandlinger, osv gratis. Barn har et bedre sikkerhetsnett enn voksne.

Anonymous poster hash: 48329...331

Skrevet

Det er jo for at statlige systemet tar vare på barnet og betaler for helsehjelp, behandlinger, osv gratis. Barn har et bedre sikkerhetsnett enn voksne.Anonymous poster hash: 48329...331

Men barneforsikringer kan du gjøre om til voksenforsikringer slik at man er forsikret livet ut. Om man blir varig syk vil man ikke få tegnet forsikring og som voksen får man et minimum. Det er iallfall det jeg har fått opplyst. Beklager om det er feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...