Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kjæreste i omtrent to måneder nå.

Visste det helt fra starten av at han hadde et godt forhold til eksen sin, og jeg synes det er helt greit så lenge det er snakk om vennskap.

Han var på besøk hos meg i helgen, og når han satt ved siden av meg så jeg at han skrev melding til eksen sin. Så la han fra seg tlf og gikk på kjøkkenet en tur. Fikk en jævlig dårlig følelse, så jeg gikk inn på tlf hans og sjekka hva de hadde skrevet om. Han hadde blant annet skrevet at han savnet henne, latteren hennes, samtalene deres osv, at han ikke hadde noen følelser for meg, og han lurte på hvordan han skulle klare å si til meg at han ville være singel.

Jeg hadde også besøk av tre venner på middag etterfulgt av drikking denne kvelden, så jeg bestemte meg for å ikke si noe før kvelden var over, men selvfølgelig merket han at noe var galt etter fem minutter..

Vi gikk ut bare vi for å prate om det, og han bortforklarte seg med at han ikke savna eksen på den måten. At det bare var vennskapet han savna, siden de aldri møtes. Og at det om at han ville bli singel, var bare hypotetisk hvis han noen gang skulle gjøre det slutt.

Vi la alt bare på is, siden vi hadde mye besøk og hadde hele kvelden planlagt. Jeg drakk meg skikkelig full, og husker ikke noe etter vi kom hjem fra byen, og da hadde jeg banka han når vi kom hjem. Men det var velfortjent spør du meg..

Dagene etter har han sagt at det gikk opp et lys for han hva han faktisk har med meg, og at han ikke vil ha noen andre enn meg, og vært skikkelig lei seg for alt han har sagt.

Jeg er IKKE en jente som finner meg i sånn, og blir helt kvalm av å tenke på det at jeg er sammen med en person som behandler meg på den måten. Hva skal jeg gjøre? Han bor tre timer unna, og jeg syns det er litt vel umodent å slå opp over telefonen..

Anonymous poster hash: 4a95f...1ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere høres veldig unge ut, og kanskje til og med for unge til å ha et seriøst forhold?

Skrevet

Han er 29, jeg er 21

TS

Skrevet

hadde noen banka meg, så hadde ett lys for meg også gått opp. stikk før det er for seint lyset.

det høres uansett ut som litt av en suppe av ett forhold.

Anonymous poster hash: 0f0bb...5d8
  • Liker 13
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 7
Skrevet

Jeg synes IKKE at det er umodent å slå opp over telefon i dette tilfellet, du kan til og med skrive en sms.

Det som er umodent, er å klage på manglende følelser for den nye dama til eksen sin. DET er respektløst det.

Og å ikke engang kunne stå for det etterpå!

Nei, her høres det ut som han bare vil fortsette å ha deg på gress, ligge litt med deg, frem til han har fått eksen sin tilbake.

Dette var akkurat det svaret jeg trengte..

Tusen takk :)

TS

Skrevet

Vil du klare å stole på det han sier?

Vil du klare å ikke takle konflinkter/dårlige dager med å drikke deg full og ty til vold.

Hadde du "fortjent" å bli banka opp om du hadde sagt til noen at du var usikker på om du ville være sammen med han?

Det høres ikke ut som noe godt forhold å være i om du skal gå rundt med en usikkerhet rundt det han sier til deg iallefall.

• Liker 2
Skrevet

slå opp før du drar for mange følelser inn i det. Gjør det på telefon om du må.

• Liker 3
Skrevet

For meg hørest det ut som han vil ha ex tilbake, men ex vil ikke ha han. Og derfor skriver han til henne at han ikke har følelser for deg og vil være singel i håp om at hun sier hun vil ha han. Og siden hun ikke vil, så vil han ikke innrømme det til deg. Da nøyer han seg heller med det forholdet han har, men egentlig ønsker henne. Om det er sånn er jo ikke sikkert, men jeg tolket det sånn.

Hadde bedt om ei forklaring hvorfor han skrev at han ikke hadde følelser for deg, og at han ville være singel men ikke viste hvordan han skulle si det.

Jeg hadde nok vært litt skeptisk. Og jeg hadde nok heller ikke stolt på hvor jeg hadde han. Men det er meg.

Anonymous poster hash: 357dd...817
  • Liker 5
Skrevet

Jeg synes IKKE at det er umodent å slå opp over telefon i dette tilfellet, du kan til og med skrive en sms.

Det som er umodent, er å klage på manglende følelser for den nye dama til eksen sin. DET er respektløst det.

Og å ikke engang kunne stå for det etterpå!

Nei, her høres det ut som han bare vil fortsette å ha deg på gress, ligge litt med deg, frem til han har fått eksen sin tilbake.

Hun har både snoket på telefon, og BANKET han opp!

DET er respektløst det!

• Liker 10
Skrevet

Føler enkelte som har svart her henger seg opp i urelevante ting, som hva som skjedde resten av kvelden, at hun drakk seg full osv. Men det er bare reaksjoner på poenget i saken. Poenget er disse setningene;

"Han hadde blant annet skrevet at han savnet henne, latteren hennes, samtalene deres osv, at han ikke hadde noen følelser for meg, og han lurte på hvordan han skulle klare å si til meg at han ville være singel."

Disse setningene røper jo alt om hele fyren! For en drittsekk! Han prater til eksen sin om at han vil ha henne tilbake, og ikke føler noe for hun som er sammen med ham nå. Det sier seg jo selv at denne karen ikke er til å stole på, en støtte, en livspartner - han svikter jo dama totalt her.

Og reaksjonen hans er jo enda dummere. Han får jo faktisk sjansen til å få det som han vil, siden TS finner ut hva han har skrevet til eksen. Det hadde jo vært en glimrende mulighet for fyren til å si det som det var, at ja, "beklager men jeg har ikke like sterke følelser for deg som eksen, vil egentlig heller ha henne tilbake".

Men i stedet kommer han med verdens dårligste forkledde fantasihistorie om at;

"han bortforklarte seg med at han ikke savna eksen på den måten. At det bare var vennskapet han savna, siden de aldri møtes. Og at det om at han ville bli singel, var bare hypotetisk hvis han noen gang skulle gjøre det slutt."

Snakk om å ville ha i pose og sekk! Men nå vet du iallfall TS, at dersom du velger å fortsette noe med denne fyren så vil han droppe deg på et eller annet tidspunkt så fort han finner frem til eksen igjen, eller ei anna fristelse.

Så ta livet ditt i egne hender og avslutt før du opplever mer drit.

Tenk deg 2 mnd versus 2 år med noe slikt rør!

Anonymous poster hash: 2d342...cab
  • Liker 6
Skrevet

Håper at han anmelder deg! Hadde du godtatt det om han banket deg?

Jeg har opplevd ca det samme. Kjæresten jeg hadde da overnattet hos meg og jeg merket at han stod opp på natten og jeg spurte han neste dag og han sa at han ikke fikk sove så han satt litt på nettet på min pc, greit for meg det. Noen dager senere var jeg på msn og skulle slette loggene mine, så da to logger fra den natta han brukte pcen og den ene var med eksen han. Der stod det jeg savner deg og vil møte deg igjen snart, hun spurte om hva med dama hans (altså meg). Da sa han at han hadde dumpet meg, eh det var nytt for meg. Den andre loggen var en samtale med faren, jeg leste ikke den.

Banket jeg han? Nei jeg ringte og dumpet han, noe en hver oppegående person hadde gjort.

Anonymous poster hash: 4fbc2...79c

• Liker 7
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 1
Skrevet

Han hadde ikke skrevet det han skrev, hvis han ikke mente det. Det er veldig stygt mot deg, da dere er i et forhold. Han lyver, og jeg er 100% sikker på at det rette er å slå opp med han - og det I DAG over sms. Ikke snakk til han igjen.

Anonymous poster hash: cbf71...f6f
  • Liker 1
Skrevet

Hun har både snoket på telefon, og BANKET han opp!

DET er respektløst det!

Snoking på telefon er alltid greit når man har en bad feeling. Og hun hadde jo rett. Folk må slutte med dette at telefon og pc er så forbanna privat. Det er ikke det. Vil du ikke at folk skal se hva du har skrevet og mottatt så får du slette det.

Men banking, det er jo bare helt latterlig tragisk.

Anonymous poster hash: 62ede...1dd

• Liker 5
Skrevet (endret)

Som reaksjoner på følelsesmessig utroskap ja. Da kan folk gjøre ting de ellers ikke ville gjort.

Du må få med deg poenget i historien.

Hva ville du gjort dersom du fant ut at typen din egentlig prøvde å hooke opp med ei anna ei, og sa til henne at du ikke betydde noe?

Servert ham kake i all respekt og ærverdighet?

Ærlig talt, det er ikke respektløst å sloss for seg selv, og kjenne på harme når noen svikter deg.

Nei, faktisk. Snoking er snoking og 100% respektløst. Hun kunne satt seg ned ved siden av han, og spurt om å få se. Hadde han sagt nei, hadde hun jo fått svaret sitt - uten å synke så lavt.

Og vold er uakseptabel UANSETT! (Om ikke det dreier seg om fysisk selvforsvar)

Endret av Chloe-
  • Liker 4
Skrevet

jeg gikk inn på tlf hans og sjekka hva de hadde skrevet

Så dårlig gjort! Man må da kunne ha litt privatliv selv om man har kjæreste!

Dårlig gjort av han også å gå bak ryggen din, men man kan vel si at dere fortjener hverandre. Dårlige mennesker begge to!

Anonymous poster hash: 05588...bf8

• Liker 1
Skrevet

Som reaksjoner på følelsesmessig utroskap ja. Da kan folk gjøre ting de ellers ikke ville gjort.

Du må få med deg poenget i historien.

Hva ville du gjort dersom du fant ut at typen din egentlig prøvde å hooke opp med ei anna ei, og sa til henne at du ikke betydde noe?

Servert ham kake i all respekt og ærverdighet?

Ærlig talt, det er ikke respektløst å sloss for seg selv, og kjenne på harme når noen svikter deg.

Dersom typen min prøvde å hooke opp med en annen og sa jeg ikke betød noe, ville jeg ikke servert ham kake, nei. Men jeg hadde ikke banket ham, heller. Hørt om "mellomting"? Det er nemlig noe som heter "gjøre det slutt", og det innebærer hverken kake eller banking.

Det er helt greit å kjenne på harme. Men det er ikke greit å slå. Om du ikke kan bli sint og såret uten å slå, bør du oppsøke profesjonell hjelp. I mellomtiden bør du være single.

Poenget i historien er at TS bør avslutte forholdet, og samtidig krype etter fyren for å bli tilgitt for volden.

• Liker 2
Skrevet

Du sierdu ikke er en jente som finner deg i slikt. Men det gjør du jo ettersom du fremdeles er sammen med han

Skrevet

Jeg reagerer sterkt på at du skriver at du banket ham, og at det var fortjent. Vold er virkelig ikke en løsning, og det er kanskje ikke rart at han endret mening etter å ha blitt banket opp.

Det er faktisk langt mer vanlig at menn blir banket av kjæresten/konen enn det som er antatt. Det er ikke bare mannlige partnere som slår.

Som de fleste andre er jeg enig i at du nok bør slå opp med fyren, eller hvert fall ta en alvorlig prat om forholdets fremtid.

Dere har det sikkert bedre uten hverandre uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...