Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 26 nå og har allerede gått opp 8 kilo, er ikke det altfor mye?? Hvordan er/var DIN vekt økning?

Anonymous poster hash: 9b683...886

Videoannonse
Annonse
Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg hadde gått opp 9kg i uke 24. Vektøkning i svangerskap er veldig individuelt. Jeg synes ikke vekten din har økt unormalt mye.

Skrevet

Jeg hadde gått opp 5 kg. Er uke 33 nå, og har gått til sammen opp 9 kg. Er normalvektig fra før, så skal vel opp noen kilo til ifølge legen min. Synes ikke du har gått opp for mye :)

Anonymous poster hash: b4761...d76

Skrevet

I starten av sv. var jeg 52kg, og 1,72 høy om det har noe å si.
-ts

Skrevet

Du var jo undervektig. Da er det vanlig å gå mer opp enn om man er normalvektig. Er man overvektig skal man gå opp mindre.

• Liker 1
Skrevet

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Diverse/Slik-fordeler-vektokningen-seg-i-svangerskapet/

Når du var undervektig i utgangspunktet bør du gå opp 12,5-18 kg, i følge denne artikkelen. Det står også at det er vanlig at den kraftigste vektøkningen kommer mellom uke 17 og 24 - men her er det jo store individuelle forskjeller. At du har gått opp 8 kg er helt normalt og sunt. Vær glad for det! Jeg har ennå bare gått opp et par små kg og er litt bekymret for det, selv om jordmor sa det var greit på forrige kontroll, og baby vokser og koser seg.

Skrevet

Jeg gikk også opp 8 kg frem til uke 26 forrige gang, totalt 14 kg ved fødsel. Jeg var og er normalvektig. :)

Skrevet

Jeg har gått opp 9 kg og er i uke 25. Var normalvektig. Er bare 157 cm, hvet ikke om det har noe å si? Føler det er mye.

Skrevet

Gikk ned fire kg første trimester, har gått opp ca to av disse igjen til nå, er 25 uker på torsdag. Vekt er så ekstremt individuelt, heldigvis.

Skrevet

I starten av sv. var jeg 52kg, og 1,72 høy om det har noe å si.

-ts

Jeg veide det samme som din utgangspunkt, og hadde gått opp ca 8 kg i disse ukene du er i. Gikk opp totalt 12kg akkurat, hadde ikke hatt noe vondt av å gå opp mer. Fikk tilbake vekten min gjennom de første ammemånedene, mistet 8kg den første uken etter fødsel.

Skrev tilleggsinfoen om du er bekymret for kilo og økning generelt. Det er ikke anbefalt å gå ned så mye under amming, så spis godt og sunt.

Samme som nå :)

Anonymous poster hash: efd53...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...