AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Fant akkurat ut at jeg må ha et 20 min framlegg på skolen (går tredje året bachelor) neste fredag. Jeg forventer å få mensen den dagen, og jeg har forferdelige menssmerter. Så vondt at jeg må ligge den første dagen. Dvs at jeg kommer til å stå og ha framlegg med store smerter, uten å klare å fokusere på det jeg skal si. Kan heller ikke be om utsettelse. Noen som har noen ideer for å overleve dette? Anonymous poster hash: 387e0...eeb
frøkna Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Ta p- piller så du utsetter mensen? 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Kan ikke ta p-piller ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb
Susan Sto Helit Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg ville bedt om utsettlese. Hvis det ikke er mulig å ta smertestillende og komme seg gjennom det på den måten da. 4
elentari Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Det finnes jo slike tabletter som utsetter mensen ei uke. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Det finnes jo slike tabletter som utsetter mensen ei uke. Hvilke tabletter er det? Messer ikke opp kroppen voldsomt? ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Primolut heter den som utsetter mensen. Fåes på respekt. Evt be om resept på paralgin forte eller andre sterke smertestillende? Anonymous poster hash: 79b84...11d
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Hvilke smertestillende bruker du å ta da? Anonymous poster hash: 3ca93...6ed
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Hvilke smertestillende bruker du å ta da? Anonymous poster hash: 3ca93...6ed Pleier bare å ta en paracet og en ibux sammen, hjelper ikke stort. Kan det hjelpe å ta større dose? Har prøvd Naproxen, men det ødela magen min fullstendig. ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb
Sweet77 Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Er du sjuk har du krav på utsettelse, og skolen har plikt til å gi deg muligheten ved en senere anledning. Om du har så store plager ved mens at du ikke greier å framføre så kvalifiserer det til sykdom. Du kontakter legen den aktuelle dagen og får sykemelding, og da må skolen bare rette seg etter det. Men snakk med ham i forkant, slik at han er informert og slik at du er sikker på at han gir deg sykemeldingen om du skulle få mensen den dagen. Så er du trygg. 2
elentari Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Hvilke tabletter er det? Messer ikke opp kroppen voldsomt? ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb Jeg har ikke brukt de på mange år, så husker ikke navn. Men den gangen var de reseptfrie og kom i en liten flaske med mørkt glass på apoteket. Hva de gjør nå vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Primolut heter den som utsetter mensen. Fåes på respekt. Evt be om resept på paralgin forte eller andre sterke smertestillende? Anonymous poster hash: 79b84...11d ? Resept, mener du? Anonymous poster hash: af3fa...87a 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Jeg har ikke brukt de på mange år, så husker ikke navn. Men den gangen var de reseptfrie og kom i en liten flaske med mørkt glass på apoteket. Hva de gjør nå vet jeg ikke. De heter Primolut-N og er IKKE reseptfrie. Det er derimot ikke noe problem å få det utskrevet fra lege Anonymous poster hash: 13017...e63
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Pleier bare å ta en paracet og en ibux sammen, hjelper ikke stort. Kan det hjelpe å ta større dose? Har prøvd Naproxen, men det ødela magen min fullstendig. ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb Primolut N utsetter mensen, de må du få på resept fra lege. Ellers må du dytte i deg med ibux og paracet. Det er ingenting i veien for å ta 3 ibux + 3 paracet en gang i blant. Anonymous poster hash: 3204a...033
Red-Ruby Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Pleier bare å ta en paracet og en ibux sammen, hjelper ikke stort. Kan det hjelpe å ta større dose? Har prøvd Naproxen, men det ødela magen min fullstendig. ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb Har du noen gang snakket med en lege om det? Kjipt hvis mensen skal hemme deg så mye i livet! Jeg merker den såvidt når jeg får den, så jeg syns utrolig synd på deg som må ha det så vondt!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 jeg pleide å ta voltarol før jeg begynte på p-piller. Jeg hadde sinnsykt vondt, men så prøvde jeg å ta en sånn tablett, og da ble alt myye bedre ! Anonymous poster hash: 9656d...b9c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 jeg pleide å ta voltarol før jeg begynte på p-piller. Jeg hadde sinnsykt vondt, men så prøvde jeg å ta en sånn tablett, og da ble alt myye bedre ! Anonymous poster hash: 9656d...b9c Må man få voltarol på resept? Kan jeg bare ringe til legen og få resept, eller må jeg få time også? Har ikke tid til det ts Anonymous poster hash: 387e0...eeb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 Her må du jo åpenbart kontakte lege for å prøve å finne ut hva som kan hjelpe deg med å leve med dette. Menstruasjonsmerter kan virkelig være hemmende, men å være hjemme månedlig når man er i jobb er uholdbart, så dette er ikke noe å vente med å ta tak i. Anonymous poster hash: a9916...434 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 At en har mensen regnes ikke som sykdom i såfall må en som regel legge fram legeerklæring. Anonymous poster hash: 0967d...2f4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Voltarol fås reseptfritt på apoteket. Men alvorlig talt, det er ofte li livet at man må gjøre ting selv om man har menssmerter, hva forventer du i arbeidslivet? Å være vekke fra jobb hver gang du får mensen? Du får hive innpå smertestillende og ta deg sammen i 20 min så går det nok greit. Mensen en ingen sykdom, det er en ubehagelighet man må lære seg å leve med. Anonymous poster hash: 29d43...7a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå