Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med å stole på mennesker, dette kommer av min barndom med rus og alkohol. Jeg har nå vært sammen med min kjæreste i over et år. Vi har det veldig fint sammen, og viser hverandre at vi er glad i hverandre. Med mye kjærtegn og at vi prioterer hverandre. Som sakt har jeg et problem med å stole på mennesker, blant annet kjæresten min. Han er veldig flørter av seg med andre jenter ute på byen, og jeg vet at han har vært en skjørtejeger før han traff meg. En kveld som han gikk i dusjen, tok jeg meg inn på Facebooken hans. Inne på meldinger var der mange jentenavn jeg ikke kjente til. Blant annet en tidligere sexpartner. Her hadde han spurt om de skulle finne på noe, hun måtte si ifra en dag hun var ledig, for det hadde vært koselig. Denne samtalen var kun en uke gammel. Rakk ikke lese mer om de andre jentene, hadde kun 5 min. Vet at det var feil og "slemt" gjort å gå inn på hans konto. Men følte jeg bare måtte. Hva ville dere gjort i denne situasjonen, tenke at han planlegger å være utro? Eller bare bekreftelse på at han sjans på andre damer? Hadde vært "gøy" å lese mld med de andre jentene, kunne hatt litt mer grunnlag. Jeg er hans første kjæreste, og han er min, begge to er i midten av 20 årene.

Anonymous poster hash: 0b916...12a

Anonymous poster hash: b5d6b...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med å stole på mennesker, dette kommer av min barndom med rus og alkohol. Jeg har nå vært sammen med min kjæreste i over et år. Vi har det veldig fint sammen, og viser hverandre at vi er glad i hverandre. Med mye kjærtegn og at vi prioterer hverandre. Som sakt har jeg et problem med å stole på mennesker, blant annet kjæresten min. Han er veldig flørter av seg med andre jenter ute på byen, og jeg vet at han har vært en skjørtejeger før han traff meg. En kveld som han gikk i dusjen, tok jeg meg inn på Facebooken hans. Inne på meldinger var der mange jentenavn jeg ikke kjente til. Blant annet en tidligere sexpartner. Her hadde han spurt om de skulle finne på noe, hun måtte si ifra en dag hun var ledig, for det hadde vært koselig. Denne samtalen var kun en uke gammel. Rakk ikke lese mer om de andre jentene, hadde kun 5 min. Vet at det var feil og "slemt" gjort å gå inn på hans konto. Men følte jeg bare måtte. Hva ville dere gjort i denne situasjonen, tenke at han planlegger å være utro? Eller bare bekreftelse på at han sjans på andre damer? Hadde vært "gøy" å lese mld med de andre jentene, kunne hatt litt mer grunnlag. Jeg er hans første kjæreste, og han er min, begge to er i midten av 20 årene.

Anonymous poster hash: 0b916...12a

Anonymous poster hash: b5d6b...9e4

Han er en av de stakkars, patetiske mannfolkene som MÅ ha bekreftelser og litt spenning selv om de er i et forhold. Jeg tipper du aldri kommer til å bli trygg på den mannen, og anbefaler av hele mitt hjerte å finne deg en ny (du er ung) som IKKE trenger slik spenning med tidligere sexpartnere/flørter/"venninner" etc..

• Liker 4
Skrevet

Problemmet er det at han er så herlig når vi er sammen, som oftest hver dag. Når vi er alene kan jeg føle at han "elsker" meg. Vi har et bra sexliv også, så vet ikke hva han er ute etter. Det er jo nokså slemt gjort av han.

Skrevet

Problemmet er det at han er så herlig når vi er sammen, som oftest hver dag. Når vi er alene kan jeg føle at han "elsker" meg. Vi har et bra sexliv også, så vet ikke hva han er ute etter. Det er jo nokså slemt gjort av han.

Vanskelig å bli trygg og stole på en skjørtejeger (selv om han i teorien kan være trofast). Det er mye dårlig energi i å være sammen med en slik fyr.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet hvordan det er. Kanskje det er bare for å få en bekreftelse på ting og høyere selvtillit. Dette er ikke samme problemet som deg, men typen min får meldinger av x-en sin innimellom og de snakker en stund på facebook. Og han jatter med, flørter litt og sånn. Men tror det er vanlig hos unge menn med dårlig selvtillit. Jeg stoler på han.

Men kanskje du burde ta det opp med han? Hva han gjør så mye på pc'n eller telefonen?

Skrevet

Makan til drittsekk. Tenk å snakke med andre damer.

De fleste normale mennesker innser at flørt er en del av livet og at man ikke er patetisk fordi om man liker både spenning og bekreftelser. Når det er sagt er det kansje på høy tid at dere tar en prat om hvilke regler dere ser for dere et sunt og velfungerende forhold bør ha - er jo ikke sikkert dere er enig ;)

Skrevet

De fleste normale mennesker innser at flørt er en del av livet og at man ikke er patetisk fordi om man liker både spenning og bekreftelser. Når det er sagt er det kansje på høy tid at dere tar en prat om hvilke regler dere ser for dere et sunt og velfungerende forhold bør ha - er jo ikke sikkert dere er enig ;)

Nei, makan til sutrehøne! Dette er jo noe som alle må finne seg i..... :glare:

Inne på meldinger var der mange jentenavn jeg ikke kjente til. Blant annet en tidligere sexpartner. Her hadde han spurt om de skulle finne på noe, hun måtte si ifra en dag hun var ledig, for det hadde vært koselig. Denne samtalen var kun en uke gammel.

Skrevet (endret)

Nei, makan til sutrehøne! Dette er jo noe som alle må finne seg i..... :glare:

Inne på meldinger var der mange jentenavn jeg ikke kjente til. Blant annet en tidligere sexpartner. Her hadde han spurt om de skulle finne på noe, hun måtte si ifra en dag hun var ledig, for det hadde vært koselig. Denne samtalen var kun en uke gammel.

Jeg ser ikke den store "kriminelle" handlingen her, men mulig jeg som mann ikke leser en stor tykk bok mellom linjene ;)

Jeg sier heller ikke at hun bør finne seg i det, men at det kan være lurt å ta en prat om grenser og generelle regler i et forhold da det veldig sjeldent er opplest og vedtatt at alle tenker likt om dette.

Endret av Mike Waters
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke den store "kriminelle" handlingen her, men mulig jeg som mann ikke leser en stor tykk bok mellom linjene ;)

Jeg kjenner ingen menn som synes at det er ok at kvinnen i deres liv sender sender slike meldinger.

At du er mann har garantert ikke noe å si om at du klarer å lese mellom linjene eller ikke.

Det handler om evnen til å kunne sette seg inn et annet menneskes situasjon og reaksjon på en sårende handling.

Endret av Snuppi
Skrevet

Jeg hadde klikka i vinkel om det var typen min som gjorde noe sånt. Virkelig.
Heldigvis er han såppass oppegående at slike ting vet han er uakseptabelt, og forhåpentligvis har han ikke noe behov for det heller. :)
Du bør ta en prat med typen din om regler - som noen sa her. Du trenger ikke si at du har lest meldingene hans, bare ta en prat om hva som er greit og ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at det du anser som normal er også det du anser som eneste riktig! :)

Normalt for noen,unormalt for andre. Innse det,ellers bør ikke denne samtalen ta plass.

Veldig enig i andre delen. Folk Er forskjellig,sånn er det bare! Det gjelder å ha felles regler med partneren for å føle seg trygg.

Anonymous poster hash: 7aeb3...c85

Skrevet

På tide å ta samtalen om helt grunnleggende kjøreregler for forholdet. Når det er gjort så holder man seg til de betingelsene og forutsetter at partner også gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ingen menn som synes at det er ok at kvinnen i deres liv sender sender slike meldinger.

At du er mann har garantert ikke noe å si om at du klarer å lese mellom linjene eller ikke.

Det handler om evnen til å kunne sette seg inn et annet menneskes situasjon og reaksjon på en sårende handling.

Hva slags melding er det?

At det hadde vært koselig å finne på noe med Y av det motsatte kjønn som man tilfeldigvis har hatt sex med før man ble sammen med X?

Vel, jeg reagerer ikke nevneverdig på det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva slags melding er det?

At det hadde vært koselig å finne på noe med Y av det motsatte kjønn som man tilfeldigvis har hatt sex med før man ble sammen med X?

Vel, jeg reagerer ikke nevneverdig på det.

Kan du ikke lese hele hovedinnlegget først??

Det var var ikke bare en jente, men flere.

Men om du synes at det er ok at kjæresten din avtaler møte med eks-elskeren sin, samt et par andre menn mens hun har en flørtende tone er det deg om det.

De fleste reagerer faktisk på slik oppførsel.

Endret av Snuppi
Skrevet

Kan du ikke lese hele hovedinnlegget først??

Ok, hva nå?

Tror du han bevisst gjør dette for å gjøre henne usikker og såre henne?

Er det hennes sårhet og reaksjon som avgjør alvorlighetesgraden av noe?

Hva mener du det er han gjør helt konkret som er så ille? Er det hans fortid eller er det det faktum at han snakker med andre kvinner på sosiale medier?

Er det bruken av ordet koselig som skurrer?

Har man egentlig noe privatliv i et parforhold?

Mange spørsmål - få svar!

Skrevet (endret)

Ok, hva nå?

Er det hennes sårhet og reaksjon som avgjør alvorlighetesgraden av noe?

Hva mener du det er han gjør helt konkret som er så ille? Er det hans fortid eller er det det faktum at han snakker med andre kvinner på sosiale medier?

Er det bruken av ordet koselig som skurrer?

Har man egentlig noe privatliv i et parforhold?

Mange spørsmål - få svar!

Du må lese mann! LES!

At du synes at dette er ok oppførsel av din kjæreste er ikke noe problem.

Jeg respekterer det.

Men Ts liker ikke at kjæresten flørter og avtaler møter med ekser på nett.

Du klarer ikke å sette deg inn i den situasjonen, du ser bare dette fra en side - din egen!

Hvorfor kan ikke du sette deg inn i hennes situasjon??

Du har allerede fått mange svar.

Endret av Snuppi
Skrevet

Ok, hva nå?

Nei,jeg tror ikke at han tenkte på dama si i det hele tatt, jeg tror at han tenkte på seg selv og kuken sin.

Anonymous poster hash: 7aeb3...c85

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må lese mann! LES!

At du synes at dette er ok oppførsel av din kjæreste er ikke noe problem.

Jeg respekterer det.

Men Ts liker ikke at kjæresten flørter og avtaler møter med ekser på nett.

Du klarer ikke å sette deg inn i den situasjonen, du ser bare dette fra en side - din egen!

Hvorfor kan ikke du sette deg inn i hennes situasjon??

Du har allerede fått mange svar.

Mitt råd var at hun tok en prat med denne skjørtejegeren om grenser og regler i et parforhold. Hvilket råd har du kommet med utover at hun ikke bør finne seg i slik oppførsel fra en mann hun helt åpenbart var klar over at hadde en slik stil?

Utover det kan jeg gjerne diskutere empati med deg, men det er vel muligens ikke rett tråd ;)

Endret av Mike Waters
  • Liker 2
Skrevet

Altså. Nå kan det jo være han bare prøver å være hyggelig i disse samtalene, og egentlig ikke er ute etter å treffe dem, men... i min erfaring har aldri en tidligere sexpartner eller flørt tatt kontakt på den måten bare for å holde liv i det gode vennskapet. Trist men sant.

Hvis venninnene hans er viktige for ham, er det vel naturlig at du blir kjent med dem også? Så hvis enten han eller de ikke er interesserte i å finne på noe når du også er tilstede, da kan du vel være ganske sikker på hva det egentlig går i...

Jeg håper selvfølgelig for din skyld at jeg bare er altfor bitter og pessimistisk nå, og tar fullstendig feil. :)

Skrevet

Mitt råd var at hun tok en prat med denne skjørtejegeren om grenser og regler i et parforhold. Hvilket råd har du kommet med utover at hun ikke bør finne seg i slik oppførsel fra en mann hun helt åpenbart var klar over at hadde en slik stil?

Utover det kan jeg gjerne diskutere empati med deg, men det er vel muligens ikke rett tråd ;)

Det er også mitt råd. Jeg går ut fra at TS søker råd i sin egen situasjon og ikke kun bekreftelse på at fyren driver med skumle ting. Den praten bør dette paret ta slik at kjørereglene blir klare. Om fyren ikke vil ha de reglene så er jo forholdet ikke liv laga. Hun spør om han planlegger å være utro - det kan jeg ikke svare på, men mitt råd er da at hun snakker med mannen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...