Gå til innhold

Burpees

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er treningseffekten av burpees? Fra helt ned på gulvet til spensthopp? Er det mest kardio eller også en god styrkeøkt? Og hvilken muskler bruker man mest?

Hvor mange bør man ta for å få en god effekt?

Anonymous poster hash: 940b5...b9c

Skrevet

For de fleste blir dette en uholdenhetsgreie. Dersom du er svak eller tar de veldig strengt (med korrekt pushup på bunnen) så blir de mer styrkeorienterte.

Man bruker bryst/skuldre, bein, hjerte og lunger.

Å bare ta burpees som en økt tror jeg ikke er noe særlig. I såfall bør du ihvertfall ta 100.

I de øktene jeg har burpees pleier de som oftest å være totalt ca 50-100 repetisjoner. Fordelt på flere runder.

Skrevet

Burpees-zero-people-like-this.jpg

Anonymous poster hash: 2849d...645

• Liker 6
Skrevet

Da jeg i min villfarne ungdom drev med karate (dette var på den tiden da hockeysveis var sosialt akseptabelt, statsministeren het Gro og kongen het Olav) kjente vi øvelsen under navnene "Nazisten" eller "helvete". Synes fortsatt det passer bedre enn "burpees".

• Liker 2
Skrevet

Når jeg hører ordet burpees er det akkurat som jeg har lyst til å kaste litt opp.

Anonymous poster hash: d0077...446
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde det det burpees pga spyfaren jeg - *burp* :P

Tar over 100 på en økt, med andre momenter involvert også. Uten pauser.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg i min villfarne ungdom drev med karate (dette var på den tiden da hockeysveis var sosialt akseptabelt, statsministeren het Gro og kongen het Olav) kjente vi øvelsen under navnene "Nazisten" eller "helvete". Synes fortsatt det passer bedre enn "burpees".

Jeg trodde det det burpees pga spyfaren jeg - *burp* :P

Tar over 100 på en økt, med andre momenter involvert også. Uten pauser.

I følge ordboken:

burpee
Pronunciation: /ˈbəːpiː/
noun
  • a physical exercise consisting of a squat thrust made from and ending in a standing position.
Origin:

1930s: named after Royal H. Burpee, American psychologist. The original usage was Burpee test, in which a series of burpees are executed in rapid succession, designed to measure agility and coordination

http://oxforddictionaries.com/definition/english/burpee

Skrevet

Mr. Burpee må ha vært en sadist.

Men alt som funker er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...