Gå til innhold

Hvilken bok vil du anbefale og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute etter gode bøker i alle sjangere.

Hvilken bok vil DU anbefale meg og hvorfor.

Takker så mye for alle som har mulighet til å ta seg tid til å svare på dette :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øya av Victoria Hislop

Det er en sterk og rørende historie om spedalske på Kreta, likte boken veldig godt :)

Anonymous poster hash: 3a720...82b
  • Liker 1
Skrevet

Veronica vil dø av Paulo Coelho.

Dette var en bok jeg ikke klarte å legge ifra meg. Gripende lesning,om ett tema man kanskje ser på som litt dystert.

Anbefales på det sterkeste! :)

Skrevet

Den boken som har gjort mest inntrykk på meg er "Vannliljen" av Hanne Dahl. Den er så ufattelig sterk, at jeg skulle ønske det ikke var en sann historie. Ingen bok for sarte sjeler.

Anonymous poster hash: 7696a...b62
Skrevet

Shantaram.

Det er en roman, skrevet av Gregory David Roberts, australsk bankraner som rømte fra Pentridge Prison og flyktet til India hvor han er på rømmen i 10 år.

Boken er løselig basert på virkelige hendelser.

For meg var det en skikkelig 'page-turner', og den fikk meg både til å gråte og le.

Anbefales på det sterkeste!

• 1 måned senere...
Skrevet

Fange hos satan av Lukas. Det var den aller første "voksne boken" jeg leste, og den har satt seg fast. Handler om en ung gutt i tyskland som blir introdusert for satanismen, og hvor hjernevasket han blir. Det skal visst være en virkelig historie.

Skrevet

Indias datter av Shilpi Somaya Gowda.

Anonymous poster hash: e38f2...d06
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jim Rogers - En aksjeoptimist i Kina. Den er todelt, der en del lære deg om aksjer og investeringer. Den andre delen, min favoritt, handler om andre kulturer, og om hvordan vi alle er mennesker.

Gjest Touchdown
Skrevet

De bortgjemte av Jørgen Jelstad. Handler om historie og forskning på ME/CFS og enkeltskjebners historie som har fått umennesklig behandling. Boka er dyktig skrevet og tar opp viktige temaer, men det er ingen koselig lesning. Nesten helt grusomt.

Skrevet

Takker for mange forslag og tar gjerne i mot flere :-)

Skrevet

Dette er de to aller beste jeg har lest så langt i år:

Deep Nutrition av Catherine & Luke Shanahan:

Fantastisk bok om epigenitikk, matkultur/historie og ernæring for mennesker. Det høres kanskje ut som en veldig smal bok, men det er den etter min mening overhodet ikke, det er en helt fantastisk bok som alle burde lese!

Born to run av Christoffer McDougall:

Denne boken har det meste, basert på sanne hendelser er dette en bok om løping, en reiseskildring, historie, kultur, biologi, funfacts, og ikke minst hysterisk morsomt skrevet, man trenger overhodet ikke være interessert i løping eller sport for å nyte denne boken.

Skrevet

Silkesvarten av Anna Sewell

Enhver bokelsker må lese denne boka. Utrolig rørende og trist, men utrolig fin.

Anonymous poster hash: 0f6c5...8fd

Skrevet

"Shantaram", fordi den føltes så inderlig ekte, rå og sann.

"Kraften av én" - men jeg har ikke ord for å beskrive den, den bare må leses.

Anonymous poster hash: 90016...e90
Skrevet

Løvekvinnen av Erik Fosnes Hansen, veldig sterkt skrevet med en utrolig innsikt i hvordan det er å være så annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...