Gå til innhold

Slurvete gullsmed.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Leste innlegget og de svarene du har fått. Jeg jobber selv i en gullsmedforetning, og vil prøve å gi deg et svar på et generelt grunnlag. Det kan høres ut som om det er gravert feil i ringen, og at gullsmeden ikke har pusset godt nok bort denne graveringen. Feilgravering er noe som kan skje, ingen mennesker er feilfrie. MEN: feilgraveringen bør selvsagt fjernes uten at det skal koste dere noe ekstra! Her virker det som om gullsmeden har slurvet!! Selvsagt selger man ikke brukte ringer på nytt, det er ikke vanlig! Ellers vil jeg si at dersom dere oppdager feilgraveringer eller annet: Oppsøk gullsmeden så snart som mulig! Det gjør man jo hvis det er feil på den nye TVen også, eller?

Håper det gikk bra, hvis ikke er det bare å ta kontakt med Forbrukerrådet! :)

Skrevet

Takker for råd :) Tar turen seinere i dag tenker jeg. Nå har de hatt ringene i ei uke, og så lang tid tar det bare ikke å gravere ringer.

Skrevet

Nei, en uke virker mye...

Jeg tror vi må ha vært ekstremt heldige da vi kjøpte ringer, for vi fikk gravert dem på stedet. Der og da. Mulig vi måtte vente en halvtimes tid eller noe slikt, jeg husker ikke. Kanskje vi hadde veldig enkel gravering?

Litt utradisjonell var den ihvertfall... 8)

Skrevet

Nåh har jeg vært og prata med dem! Måtte ha med moralsk støtte(ei venninne), men det gikk veldig bra synes jeg, i alle fall i forhold til hva jeg var redd for. Jeg var redd de skulle slå seg helt vrange, jeg er ikke verdens beste "autoritetsklager".

De var altså ferdige, de hadde kommet igår. Denne gullsmeden sender bort alt som skal graveres. For sikkerhets skyld sjekket jeg inni ringen hans, og tro det eller ei, men de som hadde gravert hadde tydeligvis oversett at de hadde skrevet på lappen at det stod en dato inni, for de hadde bare gravert over den!! :evil: Stakkars dama bak disken ble helt betuttet over en slik feil og beklagde så masse. Hun skulle sende den rett tilbake med tydelig beskjed om at slik gikk ikke an, og be dem om å kjappe seg!

Jeg fikk igjen min ring da, nygravert og -polert :-)

Må nesten komme med litt forhistorie her: Vi forlovet oss den 3.3.03, klokken 03:03, så vi gikk på ringhandling morgenen etter(samme dato). Da hun(samme som jeg prata med idag) fikk høre det, ordnet hun det så vi fikk dem allerede dagen etter(som tidligere nevnt, må de sende alt av gårde). Derfor har jeg vært veldig fornøyd med servicen der, det er tullingene som de sender tingene til jeg helst ville vært til livs nå.

Skrevet

At det går an! Er det virkelig mulig? :evil: :o

Jammen bør de som graverer krype litt, og jammen bør de være kjappe!

Håper alt er ordnet når ringen kommer tilbake.

Skrevet

De som graverer -- ser de ikke på arbeidet sitt når de graverer? Uff, dette var virkelig kjipe greier. Synes nesten litt synt på dama i butikken, jeg... :(

Skrevet

Uffda, disse gravørene må jo ha slurvet en smule..........

Skrevet

Huff - kjip historie, og godt det ordnet seg for dere.

Vi var desverre også veldig uheldige med våre ringer. pga feil i butikken komm det helt feile ringer tilbake, og vi måtte vennte kjempelenge på å få nye, så jeg var ganske lei meg. Tok nesten en måned fra han fridde (04.04.04) og til de rette ringene endelig komm. (ok- litt av skylden må påskeferien ta da, men likevel uutholdelig lenge å vennte for en nyforlovet) Butikken la seg langflate og påtok seg skylden, men vi fikk ikke noe større prisavslag. Fikk 15% avslag, men det var vi lovet ved bestillingen likevel. Men hverken jeg eller min forlovede orket å krangle. Det var jo nye "butikkdamer" for hver gang vi var innom, og vi hadde mistet avslagsbeviset vi fikk ved bestillingen. Dessuten var vi bare overlykkelige for å kunne sette på ringer...

Men jeg er i tillegg ganske så missfornøyd med poleringen av ringene, og har lurt på om jeg kan klage på det i etterkant. Så det jo ikke før vi var hjemme og fikk ringene på og skulle beundre dem. Men mine gifte kollegare på jobben mener det likevel vil fort komme merker og riper, så ikke vits å polere den mere....

Vet ikke helt hva jeg vil - har ikke lyst å levere fra meg ringen nå som jeg endelig har fått den. Vil ha den på og vise den frem. Om en uke får jeg første sjanse til å vise den fram til familie og venner hjemme (andre siden av landet) - kan ikke komme ringeløs hjemm da! :)

Skrevet

Min forlover fikk sin(hun er også forlova) med et stort stygt hakk fra gullesmeden. Da hun gikk for å klage, sa de at "Nei, de trodde hun hadde gjort dette selv, og de hadde ingen planer om å pusse og polere den for henne" Selv om hun hadde hatt den i under en uke. Tydeligvis er det lett å være ekkel når det finnes nubbesjans for at kunden ikke er helt ærlig(Hun var ærlig altså, det var bare det at de ville ikke tro henne). Det hele endte med at hun freste ut derfra mens hun brølte "Jeg kommer i alle fall aldri til å handle her igjen"

Min gullsmed er i det minste høflig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...