Gå til innhold

Slurvete gullsmed.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til! Håper alt ordner seg for deg. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til i morgen.

Håper du og svigermor får ordnet opp!

Gjest Xavia
Skrevet

Gleder meg virkelig til å høre hva denne gullsmeden sier til sitt forsvar!

Skrevet

Ja, nå er det onsdag... *venter utålmodig*

Skrevet

Og Wayah svarer :ler:

Dama som stod i disken ble gørrflau, hun prøvde å komme med spørsmål om "han kanskje kunne ha tatt av seg ringen og på en eller annen måte ha forveksla den med noen andre?" Noe så dumt! Hvor mange mannfolk går rundt med "Din *Wayah*" inni ringen sin? Mitt navn er så sjeldent at det deler jeg med sånn ca 20 andre landskvinner, så sannsynligheten for det er forsvinnende liten.

Uansett, vi lot svigermor styre praten, og hun gav ekspeditrisen god sjanse til å gi oss et forsoningstilbud, noe hun ikke gjorde. Så tilslutt sa svigermor at "Jeg foreslår at dere pusser den ringen skikkelig inni, og så graverer dere inn bryllupsdatoen i begge ringene gratis, så er alt greit igjen." Jeg tror hun gikk med på det(hun var egentlig litt forvirrende, hun var ikke gullsmed for å si det sånn), så nå blir det spennende. Vi lot henne ta ringene(jeg føler meg naken) for å fikse på dem og gravere i dem alt nå, så slipper vi å tenke på det rett før bryllupet.

Jeg fikk også streng beskjed fra svigermor om å ikke gå med på at de bare gav oss avslag i prisen, for da måtte jeg sette meg på bakbeina og si at "Nei, da vil vi ha en helt ny ring til ham og greier og greier..." Så meg kvinner meg opp her og håper jeg klarer å høres stor og skummel ut hvis de skulle prøve seg med noe.

De skulle visst ikke bruke så lang tid på å gravere, så jeg får nok telefon i løpet av uka...

Så sånn gikk det. Stort sett i orden altså, håper jeg... :wink:

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg hadde ikke vært helt fornøyd med det jeg da... Det er jo tydelig noen som har hatt ringene før dere, og dere har betalt full pris for dem.

Skrevet

Det kan like godt være en uavhentet ring. Men jeg er litt enig, føler meg nesten litt for snill her. Men den dama var skikkelig snål, hun hadde liksom ikke peiling, bare skribla alt ned på et papir for å overlate det til innehaveren(som for den saks skyld alltid har vært kjempeok). Skulle ønske vi hadde truffet på henne i stedet for, men det ordner seg nok :wink:

Skrevet

Håper alt ordner seg. Kan vi vente referat fra hentingen også. Bare et pip om at alt gikk bra, og ingen kr. måtte betales? :D

Skrevet

Ringene er helt sikkert ikke brukt før, de er nok uavhentede ringer. Hvorfor ba du dem ikke bestille nye ringer med riktig gravering med en gang? Tror ikke du får noe avslag på dette nå hvis ikke det ble avtalt.

Skrevet

Det ble avtalt, men jeg blir aldri overrasket lenger over hvor åleglatte visse folk er...

Skrevet

Jeg synes heller ikke det var et bra forsoningstilbud. Da vi kjøpte forlovelsesringene våre fikk vi graveringen gratis! Og de gjorde det til og med der og da! I tillegg sa de at vi ville få en eventuell gravering nummer to gratis, men det blir jo ikke aktuelt, siden vi ikke vil ha noe mer gravert inne i ringene enn det vi har nå (graveringen vår er litt orginal).

Nei, hadde jeg vært deg, ville jeg ikke ha godtatt dette. Jeg tror jeg ville ha krevd pengene tilbake og gått til en annen gullsmed eller noe. Dessuten bør du spre ordet om dette til andre som advarsel, slik at man kan være ekstra obs når man kjøper ringer.

Skrevet

Uhell kan skje selv den beste, og jeg synes kanskje det er litt overdrevent å gå ut og advare alle mot denne gullsmeden. Tror ikke det er vanlig at slikt skjer, det er i hvert fall min erfaring etter å ha jobbet hos gullsmed.

Skrevet
Uhell kan skje selv den beste, og jeg synes kanskje det er litt overdrevent å gå ut og advare alle mot denne gullsmeden. Tror ikke det er vanlig at slikt skjer, det er i hvert fall min erfaring etter å ha jobbet hos gullsmed.

Jeg tror ikke du leste innlegget mitt nøye nok. Jeg sa ingen ting om at hun skulle advare mot denne bestemte gullsmeden. Jeg snakket om saken -- spre ordet til "alle" om hva de opplevde, slik at andre er obse og sjekker før de forlater gullsmeden.

Selvsagt kan alle gjøre feil, men da synes jeg man bør gi vedkommende et "forsoningstilbud". Vise at man er seriøs.

Skrevet

Hvis de har fått avslag i pris er vel det et forsoningstilbud?

Skrevet
Hvis de har fått avslag i pris er vel det et forsoningstilbud?

Da har jeg gått glipp av noe... Mente hun sa de ikke fikk avslag i pris. *går tilbake og leser over*

Uansett, vi lot svigermor styre praten, og hun gav ekspeditrisen god sjanse til å gi oss et forsoningstilbud, noe hun ikke gjorde.

Avslag i pris synes jeg definitivt hun skulle fått.

Skrevet
Tror ikke du får noe avslag på dette nå hvis ikke det ble avtalt.

Wayah skrev:

Det ble avtalt
Skrevet

Klag i vei!

- det er faktisk ringar som du skal ha resten av livet + at du ikkje har fått det du har betalt for!

Gjekk det greit eller?

Skrevet

Nå har gullsmeden snart hatt ringene våre i ei uke... Jeg savner ringen min :cry:

Hvis ikke hun ringer i morgen, så ringer jeg! Kanskje jeg til og med stikker innom... Må da være mulig å fikse dette på ei uke? Wayah er litt lei hele saken nå...

Skrevet

:klem:

Det skjønner jeg godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...