Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan få veldig overdrevne reaksjoner på ting. Hvis samboern virker f.eks. litt uintressert når jeg snakker eller noe så blir jeg så lett såret.. Jeg har lavt selvbilde, det har jeg vel alltid hatt. Føler meg lett utenfor, uønsket o.l. i sosiale situasjoner.

Det som er så teit er at det går utover samboeren min. Jeg blir lei meg for småting, også prøver jeg å fiske, hinte om bekreftelse el.l. og hvis jeg ikke får det så jeg bli skikkelig ute av meg. At han ikke har gitt meg nok oppmerksomhet o.l. i et par dager ender i at jeg gråter.

Han blir oppgitt.

Jeg mister kontrollen over følelsene mine. Jeg blir veldig lei meg, frustrert, oppgitt, sint.. Også ender det hele i en krangel, og jeg griner..

Av en eller annen grunn skjer dette når vi har lagt oss.

Også legger han seg til å sove. Jeg har ikke sjans til å få sove, følelsene blir så sterke at jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Prøver å avlede ved å presse neglene inni hånda eller armen, slå hardt i veggen eller dunke hodet så det gjør sånn passelig vondt.. Det hjelper litt.

Det med at følelsene tar overhånd begynte vel i tenåra. Husker jeg syntes det føltes som om jeg skulle bli gal. Vanskelig å forklare, men det blir liksom mer og sterkere følelser enn jeg klarer å takle. Av og til ender det i angstanfall.

Noen som kan kjenne seg igjen i dette? Hva feiler det meg egentlig?

Anonymous poster hash: 81a56...466
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan få veldig overdrevne reaksjoner på ting. Hvis samboern virker f.eks. litt uintressert når jeg snakker eller noe så blir jeg så lett såret.. Jeg har lavt selvbilde, det har jeg vel alltid hatt. Føler meg lett utenfor, uønsket o.l. i sosiale situasjoner.

Det som er så teit er at det går utover samboeren min. Jeg blir lei meg for småting, også prøver jeg å fiske, hinte om bekreftelse el.l. og hvis jeg ikke får det så jeg bli skikkelig ute av meg. At han ikke har gitt meg nok oppmerksomhet o.l. i et par dager ender i at jeg gråter.

Han blir oppgitt.

Jeg mister kontrollen over følelsene mine. Jeg blir veldig lei meg, frustrert, oppgitt, sint.. Også ender det hele i en krangel, og jeg griner..

Av en eller annen grunn skjer dette når vi har lagt oss.

Også legger han seg til å sove. Jeg har ikke sjans til å få sove, følelsene blir så sterke at jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Prøver å avlede ved å presse neglene inni hånda eller armen, slå hardt i veggen eller dunke hodet så det gjør sånn passelig vondt.. Det hjelper litt.

Det med at følelsene tar overhånd begynte vel i tenåra. Husker jeg syntes det føltes som om jeg skulle bli gal. Vanskelig å forklare, men det blir liksom mer og sterkere følelser enn jeg klarer å takle. Av og til ender det i angstanfall.

Noen som kan kjenne seg igjen i dette? Hva feiler det meg egentlig?

Det høres veldig trasig ut å ha det slik.

Har du snakket med legen din om dette?

Skrevet

Har ikke snakket med noen om det nei. Føler meg så dum.

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i det og jeg synes du skal snakke med legen din om det. Rett og slett for å få hjelp nå istedet for å ha det sånn over lang tid som jeg har gjort. I blant har det virket som at det gikk over, men så dukket det opp igjen.

Det skal mot til å be om hjelp, men det er verdt det. Det dumme er å la være og ha det sånn. Jeg har såvidt startet å få noe hjelp selv. Det kan ha mange årsaker, både fysiske og psykiske.

:klem:

Anonymous poster hash: 73b05...84e

Skrevet

Det høres ikke ut som noen gode følelser TS.....Men om jeg var deg ville jeg tatt skikkelig tak i det om ikke så risikerer du at du dytter bort samboeren din fordi han ikke orker å ha det sånn lenger.

• Liker 1
Skrevet

Du har kommet dit at du skjønner at noe må endres. Snakke med legen din og få hjelp til å finne en psykolog. Du blir nødt til å finne et anker i deg selv.

Skrevet

Takker for svar!

Det høres ikke ut som noen gode følelser TS.....Men om jeg var deg ville jeg tatt skikkelig tak i det om ikke så risikerer du at du dytter bort samboeren din fordi han ikke orker å ha det sånn lenger.

Ja, det er noe jeg er veldig redd for.

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til legen?

Skrevet

Takker for svar!

Ja, det er noe jeg er veldig redd for.

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til legen?

Si til legen det som du har fortalt oss her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...