AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg har i årevis slitt med sterk søthunger etter middag. Jeg kuttet ut sukker for noen år siden, og har spist frukt når søtsuget kommer. Nå har jeg fått påvist fruktosemalabsorpsjon om kan da ikke spise frukt. Det er fire måneder siden jeg kuttet ut frukt. Jeg sliter sånn med søtsuget! Det er en kamp hver kveld å ikke løpe til nærmeste matbutikk og bryte meg inn og spise opp all sjokoladen de har...... Anonymous poster hash: e9361...e17
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Har du prøvd kromtabletter? Anonymous poster hash: 1ad0b...062 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Nei, hvor mye og hvilket merke? Kan man kjøpe det fra Iherb? Anonymous poster hash: e9361...e17
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Jeg kuttet ut sukker for noen år siden, og har spist frukt når søtsuget kommer. Anonymous poster hash: e9361...e17 Haha! Unnskyld Anonymous poster hash: 2f74c...367
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Haha! Unnskyld Anonymous poster hash: 2f74c...367 Jeg kuttet ut farin da....Anonymous poster hash: e9361...e17
Gjest Linaria Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg lager ofte en del gele med fun light og spiser det om jeg får søtsug
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Jeg lager ofte en del gele med fun light og spiser det om jeg får søtsug Takk for tipset, men jeg tåler ikke søtstoffer som slutter på -itol. Anonymous poster hash: e9361...e17
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Nei, hvor mye og hvilket merke? Kan man kjøpe det fra Iherb?Anonymous poster hash: e9361...e17 Jeg kjøper på apoteket, men krom er vel krom? Det står dosering på boksen, jeg tar en tablett for dag, usikker på hvor mye det er. Anonymous poster hash: 1ad0b...062
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Det beste er å ta problemet ved roten, dvs stabilisere blodsukkeret sitt permanent. Dette gjøres ved å kutte kraftig ned på karbohydrater, og øke mengden fett og protein tilsvarende. Etter en uke eller to på lavkarbo, opplever de fleste at alt av sukkersug er vekk. Anonymous poster hash: 7f168...0af
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Trenger ikke gå på lavkarbo for å bli kvitt søtsuget.. det beste er trege karbohydrater og spise regelmessig så forsvinner søtsuget like kjapt.Anonymous poster hash: 6ce39...4e8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Jeg lager ofte en del gele med fun light og spiser det om jeg får søtsug Hvordan lager du dette?. Har du oppskrift og hvor mange kcal pr 100 gram er det i det? Anonymous poster hash: 7e122...ce3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Trenger ikke gå på lavkarbo for å bli kvitt søtsuget.. det beste er trege karbohydrater og spise regelmessig så forsvinner søtsuget like kjapt.Anonymous poster hash: 6ce39...4e8 Det fungerer jo tydeligvis ikke for meg.... TSAnonymous poster hash: e9361...e17
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Spørs hva du spiser da. Hva spiser du og hvor ofte siden du får søtsug? Man må nesten ha spist noe søtt nylig eller være veldig sulten om en har lyst på noe søtt uten videre. Det er kroppen sin måte å si at vi er sultne på.Anonymous poster hash: 6ce39...4e8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Jeg spiser ikke noe med kunstige søtningsstoffer, farin, frukt eller bær. Jeg spiser grønnsaker (unntatt tomat og paprika) så jeg får jo i meg fruktose. Det er uaktuelt å kutte ut grønnsaker. Jeg får som regel søtsuget 30-60 min etter middag og det varer gjerne en time eller to. Det går ikke bort selvom jeg spiser mer middag eller kveldsmat (havregrøt). Anonymous poster hash: e9361...e17
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Er vel ingen som vil at du skal kutte ut grønnsaker vel. Spis så mye av det du orker for all del. Kan ta tid å bli kvitt søtsug. Men det krever bare viljestyrke og at en finner sunne alternativer til snacks og mellommåltider. Finnes vel ørten forslag på nettet til slikt om du absolutt må ha noe søtt hver dag. Men etter egen erfaring så vil det ta lang tid før en er kvitt avhengigheten av noe søtt etter man har spist noe søtt. Gjerne en uke, og så trenger en plutselig ikke noe søtt lengre. Hold ut.Anonymous poster hash: 6ce39...4e8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Er vel ingen som vil at du skal kutte ut grønnsaker vel. Spis så mye av det du orker for all del. Kan ta tid å bli kvitt søtsug. Men det krever bare viljestyrke og at en finner sunne alternativer til snacks og mellommåltider. Finnes vel ørten forslag på nettet til slikt om du absolutt må ha noe søtt hver dag. Men etter egen erfaring så vil det ta lang tid før en er kvitt avhengigheten av noe søtt etter man har spist noe søtt. Gjerne en uke, og så trenger en plutselig ikke noe søtt lengre. Hold ut.Anonymous poster hash: 6ce39...4e8 Det er fire måneder siden jeg kuttet ut frukt. Jeg har ikke funnet noe som er søtt som jeg tåler, kan du komme med forslag?Anonymous poster hash: e9361...e17
Gjest Linaria Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Hvordan lager du dette?. Har du oppskrift og hvor mange kcal pr 100 gram er det i det? Anonymous poster hash: 7e122...ce3 - Blander fun light saft (1 dl saft, 9 dl vann, eventuelt halvparten, eventuelt mindre utvannet om man vil ha mer smak osv osv) - Har geleplater i vann, ca. en plate per dl væske - Varmer saften i en kjele til den nesten koker (men den skal ikke koke) - Har oppi de nå myke geleplatene og blander godt - Har det i skåler og i kjøleskapet i noen timer, til de er gele. I fun light er det nesten ikke kalorier, men det er litt i gelatin. Jeg pleier å spise en skål på 2.5 dl om gangen og det blir ca. 20 kalorier. Altså 80 i en liter. Vet ikke per 100g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå