Gå til innhold

Andre som har hatt lite fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre her som fikk høre at de hadde lite fostervann? Gikk det bra alikevel da?

Jeg ble henvist til sen ultralyd pga lite vektøkning, og der oppdaget de at fostervann som skal ligge mellom verdi 8-20, var jeg på nivå 9.
Det behøver ikke bety at noe er "farlig", og alt så bra ut ellers. Men jeg ble rådet til å drikke mye vann som jeg har vært dårlig med....også skal jeg tilbake om noen uker for å sjekke. Håper det ikke er blitt mindre vann til neste gang. Erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: d3891...1ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre her som fikk høre at de hadde lite fostervann? Gikk det bra alikevel da?

Jeg ble henvist til sen ultralyd pga lite vektøkning, og der oppdaget de at fostervann som skal ligge mellom verdi 8-20, var jeg på nivå 9.

Det behøver ikke bety at noe er "farlig", og alt så bra ut ellers. Men jeg ble rådet til å drikke mye vann som jeg har vært dårlig med....også skal jeg tilbake om noen uker for å sjekke. Håper det ikke er blitt mindre vann til neste gang. Erfaringer med dette?

Hei, jeg hadde litt lite med min førstemann. Husker ikke akkurat hva det lå på, men tror at det var sånn ca som hos deg, i nedre normal grense. Hos meg ble det oppdaget pga under ultralyd pga seteleie. Jeg ble fulgt ekstra godt opp de siste par mnd. Hos meg sank det aldri til å være farlig, men legene mendte at for lite fostervann var grunnen til at han ikke hadde snudd seg. Pluss at magen var litt mindre enn gjennomsnittet, og da barnet ble født var han litt tørr i huden.

Så jeg foreslår at du ikke bekymrer deg, du blir fulgt god med, det kommer helt sikkert til å gå veldig bra :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Han hadde snudd hodet allerede i uke 32, så håper han blir liggende slik da. Krysser fingrene for at det ikke skjer noe alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...