Gå til innhold

Kirkemusikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det har blitt skrevet utallige tråder om dette emnet, men jeg har ikke klart å engasjere meg før nå...

Idag da jeg var innom menighetskontoret for å levere alle papirene(Jippi det er unnagjort! :hoppe: ) så traff jeg tilfeldigvis organisten, og vi gikk ned i kirka og bestemte oss like godt for musikken med en gang :) Men nå lurer jeg på hva dere synes om musikkvalget mitt? Jeg kan ikke fordra de vanlige brudemarsjene, så jeg har tatt noe helt annet, rekkefølgen på musikken under vielsen er ikke bestemt altså:

Inngang: Gabriels Obo - Nyyyyydelig

Solosang: The Rose(håper jeg)

Musikkstykke: Vinteren av Vivaldi(de fire årstider)

Salme: Å leva det er å elska

Utgang: Tror den het Preludium og fugue in C (minor?) av Bach - skikkelig livlig, morsom, feststemt, barokk stil, og ordentlig avslutning av vielsen

Såh, noen som har peiling? Organisten sa han trodde presten skulle gå med på dette. Kommentarer mottas med stor takknemlighet :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes nydelig ut! "Gabriels obo" er jo rett og slett vakker og det Bachstykket er også vakkert!

"The rose" har jeg et spesielt forhold til så den liker jeg selvfølgelig. "De fire årstider" synes jeg personlig er litt kjedelig, men det er da ikke så mange som er enig med meg der.

Tror dere får en nydelig vielse! :)

Men er det ikke sånn at en må ha minst to salmer da?

Skrevet

Jeg er også spent på å høre hvilken dere skal ha som salme nummer 2.

Det ville forresten være galskap hvis presten ikke skulle godkjenne dette.

Skrevet

Hørtes supert ut,men jeg tror og du MÅ ha 2 salmer.

Skrevet

Organisten sa han trodde ikke jeg trengte to... Grunnen til at det bare har blitt en, er at jeg hadde store problemer med å bestemme meg for om jeg ville ha Vinteren eller "preludium and fugue" til utgangen :oops: Så han foreslo at jeg kunne ha vinteren som musikkstykke inni vielsen i stedet for den ene salmen. Vi får se, klarer sikkert å finne en salme til, dem har vi nok av :ler:

Skrevet

Tor det er sånn at du må ha minst to salmer eller også tre. Du kan bytte ut den tredje med et musikkstykke...

Det er i allefall slik jeg har fått det forklart.

Skrevet

Jaja, det finner jeg jo ut :) Ikke krise om Vinteren forsvinner, da må jeg begynne å tenke på en salme til... Hmmm...

Takker for input alle sammen, det er så flott å ha noen å spørre om alt mulig :blomst:

Skrevet

Er det noen som har linker til Gabriels Obo og 'Preludium og fugue in C (minor?) av Bach'? Vet jeg har hørt den første, men kan ikke komme på den!! :)

Spennende å velge musikk, er så mye fint! Det eneste som er sikkert hos oss er utgangsmarsjen som blir Jan Magne Førdes Bruremarsj, med (forhåpentligvis) ei bra blåser-rekke (jeg er gammel korpsmusikant, så denne er et must, og jeg kjenner mange som fortsatt spiller :) )

Skrevet

Gabriels Obo er nyyyydelig! Men jeg føler at den liksom er litt rørende og trist, den er veldig vanlig i begravelser... Så vi skal ikke ha den i alle fall.

Vi skal ha Trumpet Voluntary som innmarsj og ... nei nå kommer jeg ikke på hva utmarsjen heter. Men den er festlig og kjapp, det passer til gleden vi vil komme til å føle over å være nygifte...

Skrevet

Jeg vil også ha Gabriels Obo. :) Synes den er fin. Men han vi lurte på om kunne spille har sagt nei, så da får vi tenke på noe annet.

Catzy

Skrevet

Hei! Det er nok preludium i c major du meiner. Det finnast forresten fleire preludium i c-dur av Bach, men eg tippar at det er eit ganske kort stykke? Det er veldig festleg og fint som utgangsmarsj, har spelt det til bryllaup fleire gongar og det skaper ei fin stemning synast eg :-)

Veldig fint å velge noko som ikkje alle andre har!!

Skrevet

Green: Det kan godt være den var i C Major, jeg så bare notene fra sida, og var så opptatt med å se for meg meg selv og helten gå nedover kirkegulvet, at jeg ikke heeeeelt fikk med meg alt :ler: Dessuten har forloveren min nokså begrenset tålmodighet, så hun stod omtrent og jogga på stedet, det var også et litt forstyrrende element :hoho:

Jea: Hvis du får lov til å ha kun en salme, da skal jeg også :wink:

Skrevet

Forresten fikk mamma min tante til å gå med på å synge solo i kirka i går :hoppe:

Hun har en utrolig nydelig stemme! Men hun ville komme med et par egne forslag til sang, siden hun synes "The Rose" er litt trist. Det er jo helt i orden det, er glad for alle gode forslag, og hun er litt mer bevandret i musikkverdenen enn meg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...