Gå til innhold

Kjæresten har et amputert bein, vennene mine spør og graver uten å godta mine svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann som har amputert beinet (fra under kneet). Han bruker protese. Vi har nå vært sammen i 4mnd og jeg vet at det ikke er noen hindringer med dette. Vi gjør akkurat det vi vil, når vi vil.

Men jeg får ofte spørsmål av venner hvordan dette påvirker oss, og da spesielt når det gjelder sexlivet. Jeg svarer og sier at det ikke påvirker oss noe. Vi har sex akkurat som andre, og jeg synes ikke det er noe avtennende med et amputert bein. Vi kan ha mange stillinger, og alle de "vanlige".

Etter at jeg forteller de dette, så prøver de å gå i mot meg: "men det må da være litt avtennende", "det må jo være vanskelig for han å ha sex" osv....

Nei...det er ikke vanskelig for han..for å ha sex trenger man fitte og kuk, og hos oss er de delene i orden!

Jeg blir så lei, og prøver og forklarer og forklare.

Så hva kan jeg si for at de skal slutte? De "lager" problemer vi ikke har...

Anonymous poster hash: bdcdc...e48
Gjest gjest- silje
Skrevet

Hvorfor skal du svare dem noe som helst?

Slutt å forsvar deg og han, og heller overse slike drittkommentarer, evt spør dem om hvorfor de skulle bry seg så fælt?

Kan ikke forstå at du lar disse trangsynte menneskene holde på slik, dette er jo helt latterlig og nesten mobbing.

Skrevet

Hva med å dra frem høyder, vom, hårvekst, små hender, hårete tær, rare tenner and so on på venninnene dine sine menn og spør hvordan det påvirker sexlivet deres?

Anonymous poster hash: 31116...4b9
  • Liker 5
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg bare sagt klart fra, med klar tale! Og sagt at for det første så er det ikke noe de har noe med! og for det andre så hadde jeg sagt at når jeg har gitt ett svar for det bare godta det svaret, det er slik at det ikke er ett hinder for deg, du liker denne gutten og det er ikke noe som stopper sexlivet deres! :)

Anonymous poster hash: 0352a...eb6
Skrevet

Svar med et stort smil 'Jammen så bra du ikke skal ha sex med han om du finner det så avtennende!' Og bytt samtaleemne. Gir de seg ikke så si som det er at du ikke har noen interesse av å diskutere sexlivet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg var deg så ville jeg bare sagt klart fra, med klar tale! Og sagt at for det første så er det ikke noe de har noe med! og for det andre så hadde jeg sagt at når jeg har gitt ett svar for det bare godta det svaret, det er slik at det ikke er ett hinder for deg, du liker denne gutten og det er ikke noe som stopper sexlivet deres! :)

Anonymous poster hash: 0352a...eb6

Takk for svar dere!

Jeg irriterer meg grønn på de!

Jeg har prøvd å si i fra at jeg har gitt mitt svar. Jeg tror bare de synes det er litt rart. De har jo ikke opplevd det selv. Men det handler jo om respekt. Jeg er heller ikke typen til å dele personlige erfaringer fra sexlivet mitt. Synes det blir feil at alle skal vite alt. Så derfor spør jeg aldri dem om deres sexliv. Selv om jeg kanskje sitter inne med spørsmål (feks. om venninner som er sammen med menn som er en del eldre, de som har små barn som sover på samme rom etc.) Det blir for personlig!

Skrevet

Huff, det minner meg om en journalist som en gang spurte en homofil kjendis om hva han egentlig gjør i senga med kjæresten, hvordan osv....

Anonymous poster hash: 844e2...6ba
Skrevet

Snåle venner som spør om sånt - eller er det bare jeg sm har venner som vet at det er noe som heter privatliv? Jeg er selv fysisk funksjonshemmet, men hverken jeg eller min mann får spørsmål om hvordan vi har sex :fnise:

Anonymous poster hash: 76a45...042

Skrevet

Snåle venner som spør om sånt - eller er det bare jeg sm har venner som vet at det er noe som heter privatliv? Jeg er selv fysisk funksjonshemmet, men hverken jeg eller min mann får spørsmål om hvordan vi har sex :fnise:

Anonymous poster hash: 76a45...042

De spør meg kun når jeg er tilstede. De er vel redd for hvordan han vil reagere om han blir spurt, siden det er han som har amputert.

Skrevet

Å gurimalla... Det er er mer enn en smule frekt å spørre om slikt. Jeg hadde nok godtatt ett spørsmål eller to i begynnelsen om jeg hadde hatt venner som ikke kjenner noen med funksjonshemninger (nå skal det sies at det nok finnes mennesker med kun ett bein som er flere ganger mer funksjonell enn det jeg er med alle lemmer i behold), men etter det blir det bare frekt.

Når folk begynner å gi meg spørsmål jeg ikke vil svare på, så har jeg en tendens til å lyve eller å gi ett teit svar.

Jeg er gravid for tiden, men siden det ligger som en magerefleks å benekte det hver gang noen spør (folk spør jo noe så inni hælvete om det!), så gjør jeg det enda...

Skrevet

Gi dem en beskjed om å ikke blande seg opp i noe de ikke har noe med.

Skrevet

TS, du er ei drømmedame for menn! :)

Ikke sier du noe om deres sexliv til andre, og ikke spør og graver du om andres sexliv. Og du er kjærlig, sterk, og omtenksom. Der noen mennesker ser begrensninger ser andre utfordringer, slik dere gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...