AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Var hos gynekologen i dag og fikk en ultralydundersøkelse. Her er hennes notater: - Endometriet stemmer IKKE med menstruasjon for 10 dager siden (første blødningsdag 13.september) - Kan ikke se folikkel som passer med dag tid. - Cyste i begge ovarier - cyste på venstre ovarie er 34x51 mm med et ekkogent innhold (blødning i cyste eller endometriom). * Jeg har siden pille-slutt i oktober 2011 hatt regelmessige 28-29 dagers syklus. * De FLESTE (sikkert noen uten) sykluser har jeg hatt eggløsning. * Ble spontant gravid i mai i år, men hadde SA i uke 5 I går kveld en gang mellom klokka 17-18:30 teste jeg negativt med Clearblue eggløsningstest. Idag kl 18:40 testet jeg positivt på eggløsningstest. (Forventet eggløsning er ifølge kalkulator 27.09.2013). Betyr ikke dette at kroppen har begynt å produsere et egg og at økningen av LH hormonet i kroppen prøver å slippe egget? Kan jeg stole på at jeg faktisk har ett egg (selv om det nødvendigvis ikke slippes denne måneden)? Anonymous poster hash: fb5f8...5b6 Anonymous poster hash: fb5f8...5b6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Ingen innspill? Anonymous poster hash: fb5f8...5b6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 En eggløsningstest sier ikke nødvendigvis at du har eggløsning, men at LH er forhøyet. Det kan også skje om kroppen prøver å få eggløsning. Så hormonet øket, men egget blir ikke modnet nok til å slippes. Det høres veldig ut som om du ikke har hatt eggløsning. Anonymous poster hash: eada8...286
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 En eggløsningstest sier ikke nødvendigvis at du har eggløsning, men at LH er forhøyet. Det kan også skje om kroppen prøver å få eggløsning. Så hormonet øket, men egget blir ikke modnet nok til å slippes. Det høres veldig ut som om du ikke har hatt eggløsning. Anonymous poster hash: eada8...286 Forstår at eggløsningstest kun viser at det er en stigning av LH som betyr at kroppen prøver å få til selve eggløsningen. Det jeg lurer på er om det i det hele tatt er mulig å få påvist denne LH stigningen hvis det ikke finnes et egg i det hele tatt (slik som gynekologen antydet)? Fikk forresten et positivt smilefjes på Clearbluen i dag også... Anonymous poster hash: fb5f8...5b6
Athene Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 (endret) Det er mulig å få LH stigning uten at det eksisterer et egg t i det hele tatt. Ta en prat med gyn i stedet for å tolke notatene. Men ut i fra det du skriver kan det virke som tykkelsen på livmorslimhinnen eller follikkelstadiet stemmer med hvor du mener du er i syklusen. Det kan tyde på at du har notert feil første blødningsdag, eller at hormonene ikke har fungert som de skal denne syklusen. Cystene behøver ikke bety noe som helst. Endret 24. september 2013 av Athene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå