Björk_no1 Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 hmmm sitter och funderar på varför man faller för samma typ av kille i livet..... för att göra en lång historia kort.... jag är 35 och "bara" haft 3 "riktiga" förhållanden.... kille no1: Ålder: samma ålder Antal år tillsammans: sammen i fyra år och förlovade 1 år av dem... utseende: rakad, blond, smal och mammas pojke... jobb: "utbildad" takläggare... trivdes väldigt bra sammen men han klagade hela tiden på jobben sin samt inte något bra sexliv.... jag gick då på universitet och jag kommer ihåg att hans mamma sade att vore det inte bra om jag flyttade hem till hans hemtrakter och började jobba på coop..... typ NOT... vi har sporadisk kontakt idag via FB och han vill träffas igen... men han är tillsammans men tjej sedan vi gjorde slut och de 1 barn ihop... Kille no2: Ålder: typ 8 år yngre än mig och vi var sammen i nästan 2 år. Utseende: kort blont hår och löparsmal. Jobb: taxichaufför och började på univeristet när vi var sammen. Mamma sade alltid att nu har jag verkligen skaffat mig en sexleksak... och det var sant... bästa sexet någonsin jag har haft var med honom... och det var för att han lyssnade på mig och min kropp..... Men vi kunde inte prata med varandra..... också sporadisk kontakt på FB och han vill nu träffas igen.... Kille no3: Ålder: 4 år äldre än mig och vi var tillsammans i ca 7 år förlovade det sista året.... Utseende: rakad, blond, vältränad (periodvis) Jobb: Väktare (började studera till ingenjör när vi var sammen och jag betalade men han hoppade av) omtyckt av alla mina vänner samt familj. Men fick inte så mycket sex som jag ville.... Kunde prata gott om vardagsting osv.... han är en smart kille men kunde inte helt prata med honom vad som händer på jobben etc.... otroligt frustrerande då jag nu jobbar som prosjektledare inom en mansdominerande värld.... förslagen som han kom med var bara rent lattlige..... Har han oxå på FB och vi pratar fortfarande med varandra nästan varje dag då vi skaffade en hund sammen.... Nu dejtar jag en kille som är en blandning av dem ovanstående som oxå inte har en universitet/högskole utbildning.... och det är egentligen inte vad jag vill ha och jag känner mig inte attraherad av honom för fem öre... men han ger mig ömhet, kärlek och sex.... vilket för mig har vart en torr periode av det sista... inte när det gäller sex men allt annat runt omkring...... Vad jag egentligen vill ha är en kille som är följande: Ålder: +/- 10år Utseende: ja jag dras till rakade killar men det är inget måste... men jag vill att dom tar hand om sig själva (inte överdrivit mycket) lite mage är ok... Jobb: gärna akademiker som har en högskola/universitets utbildning och har en jobb som han trivs med utan att jobba för mycket övertid.... Han skall gärna kunna göra spontanta saker och trivas för övrigt med livet... barn är inget hinder som sådant.... Varför lyckas jag aldrig träffa en sådan... de flesta som faller under den kateogrien det sista har alla varit gifta eller upptagna som sådant.... av en eller annan grund så "vågar" jag inte "stöta" på en sådan kille.... jag har många på jobbet som har vart på mig det sista (vart singel nu snart i 10mån) men alla har vart upptagna.... så jag börja änna undra vilka signaler man sänder ut.... Varför kan man inte hitta en singel kille? Fick mess för 3 veckor sedan av en jätte fin kille jag träffade ute för en stund sedan.... (släkt till en kollega till mig) han berättade att han gjorde slut med tjejen samma kväll som han träffade migt..... han e grymt snygg, fin kropp och civilekonom... men grejen är bara att jag tycker nog att han är för fin för mig.... så jag vågar inte lägga in en stöt... (samt att han e nysingel).... så jag har lagt det på is.... Men JA jag är otroligt intresserad av honom.... MEN just nu känner jag bara att NU är det dags för singelkillarna att komma fram.... vad är grejen... vågar dom inte stöta på mig?! eller är det bara så att av någon konstig anledning att jag inte vågar stöta på dem utan hellre stöter på upptagna killar (utan att jag faktiskt tänker på det)..... Livet är bra konstigt ibland.... men jag börjar känna att tiden rinner snart ifrån mig... och jag vill ha barn... så snart blir det säkert en tur till insemineringsklinik inom ett år om inte något ändrar sig :-( beklager att det blev ett längre inlägg än planlagt
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Selv har jeg motsatt erfaring. Har falt fra alt fra trauste arbeidskarer til trøblete musikerfyrer til følsomme kunst-typer. Og alle har hatt varierende utseende. For min del har det hatt med selvutvikling å gjøre. Preferansene har forandret seg i takt med at jeg har lært mer om meg selv, fått mer selvrespekt, osv, osv. Har også blitt flinkere til å avslutte ting raskere, når jeg merker at det ikke fungerer. Kanskje du skal slutte å lete etter menn/tenker på menn overhodet i en periode, og fokusere på deg selv litt? Ta noen kurs, lær noe nytt, reis litt, dyrk hobbier... et eller annet, for å få tankene vekk fra "jeg må finne meg en mann snart"-stresset. Anonymous poster hash: 4a2f5...cdf
Alina X Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Du velger jo selv hvem du vil bli sammen med. En vennine av meg hevder bare drittsekker blir sammen med henne,men hun søker jo bevisst etter typiske alfa gutter som puler rundt og fester hver dag....hennes konklusjon: det er synd på henne og alle menn er slemme.... 1
Steinar40 Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Man forstår jo i hvert fall at svenska tjejer er like forvirrede av dagens samfunn som norske jenter hehe Folk flest i dag er altfor kravstore, bortskjemte og egoistiske; så enkelt er det. 1
Björk_no1 Skrevet 23. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2013 Selv har jeg motsatt erfaring. Har falt fra alt fra trauste arbeidskarer til trøblete musikerfyrer til følsomme kunst-typer. Og alle har hatt varierende utseende. For min del har det hatt med selvutvikling å gjøre. Preferansene har forandret seg i takt med at jeg har lært mer om meg selv, fått mer selvrespekt, osv, osv. Har også blitt flinkere til å avslutte ting raskere, når jeg merker at det ikke fungerer. Kanskje du skal slutte å lete etter menn/tenker på menn overhodet i en periode, og fokusere på deg selv litt? Ta noen kurs, lær noe nytt, reis litt, dyrk hobbier... et eller annet, for å få tankene vekk fra "jeg må finne meg en mann snart"-stresset. Anonymous poster hash: 4a2f5...cdf samma här egentligen.... jag har sagt upp alla mötesforum etc som jag var medlem i... vill fokusera på mig själv just nu.... Men man vill ju fortsatt ha närhet..... Men kanske skulle gå i celibat till nyttår i vart fall.... hmmm kan vara värt att fundera på......
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Du velger jo selv hvem du vil bli sammen med. En vennine av meg hevder bare drittsekker blir sammen med henne,men hun søker jo bevisst etter typiske alfa gutter som puler rundt og fester hver dag....hennes konklusjon: det er synd på henne og alle menn er slemme.... Kjenner mange slike kvinner...
PanLi Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Hvorfor ikke go for it med siviløkonomen, og bli bedre kjent, i det minste? Han liker deg, og du liker han 1
Björk_no1 Skrevet 23. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2013 Hvorfor ikke go for it med siviløkonomen, og bli bedre kjent, i det minste? Han liker deg, og du liker han Sant och jag vill..... MEN han förtalte sedan att han ville vara singel en stund...... han har tydligen nesten aldrig vart det och ville "föle" hvordan det er..... så därav så vill jeg ikke pushe han.... samtidigt som jeg ikke vill vara en "övergångs dame"........ så jeg tror det e bara för meg att ta det roligt... e det meningen så e det meningen.....
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Man forstår jo i hvert fall at svenska tjejer er like forvirrede av dagens samfunn som norske jenter hehe Folk flest i dag er altfor kravstore, bortskjemte og egoistiske; så enkelt er det. og för att ha sagt det så gäller det nokk ikke bara jenter da Anonymous poster hash: bbb2d...593
Steinar40 Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 og för att ha sagt det så gäller det nokk ikke bara jenter da Anonymous poster hash: bbb2d...593 Ja, det er sikkert sant. Samfunnet er nok like forvirrende for gutta egentlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå