Gå til innhold

Når katten er borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte avlive den ene hukatten vår i våres p.g.a nyresvikt, men det som er så rart, er at jeg føler hun er så nært..

Det er akkurat som om hun fremdeles er her, vi bare ser henne ikke..

Jeg har tenkt tanken at hun kanskje ikke var fornøyd med avgjørelsen vi tok, men vi tok den for hennes beste..

Andre som har opplevd det? At pus går igjen?

Vi mista hunden vår for 1 1/2 år siden, og han har ikke vært på "besøk"

Anonymous poster hash: 9e778...e8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.......nei.

Anonymous poster hash: dd5d7...d2e
Skrevet

Tjah når jeg er oppe hos foreldrene mine på besøk så kan jeg av og til høre mjauelyder bak kjellerdøren! Selv om foreldrene min ikke har hatt katt på 18 år!

• Liker 1
Skrevet

Om det er savnet i hjertet eller rester av katteånden som er i huset, spiller strengt talt ingen rolle. Når kattene våre går bort vil vi fortsatt føle at de er i nærheten, se dem i øyekroken eller høre lyden av et mjau eller antydningen til fornøyd maling.

Sannsynligvis er det savnet i hjertet og vanens makt som utgjør mye av det, evt noe lignende fantomsmerter i en amputert arm, fordi vi er så vant til å ha dem rundt oss.

Det er helt normalt å føle at pus sitter rett bak hjørnet, selv lenge etter at pus døde. At du ikke har samme følelsen om hunden kan være fordi katter og hunder oppfører seg veldig forskjellig. Hunden er veldig tilstede hele tiden, og fotfølger ofte eieren når de er hjemme, mens katter er mye mer subtile og ligger kanskje bak en gardin, bak en dør, i en skuff, rundt et hjørne eller stikker seg bort ett eller annet sted i huset flere ganger til dagen, så man er vant til at man ikke ser dem hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...