Destruit Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Hei! Jeg og min samboer har kommet til den konklusjonen at vi ønsker oss ett barn sammen . Kjærligheten er god og sterk , forholdet er godt og stabilt, og vi har begge nå like lyst til å begynne å prøve. Det passer godt med tanke på de fleste ting, MEN vi har litt økonomisk rot fra yngre dager som må ryddes opp i. Dvs en av oss har betalingsanmerkninger og en gjeld på ca. 100.000, og den andre har litt andre "småtterier" å ordne opp i. Samtidig begynner tiden å løpe litt ifra oss. Har noen vært gjennom å starte familie og ordnet opp i økonomien underveis? Noen som har tips, råd eller erfaringer rundt dette ? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Jeg vet ikke hvor gammer du/dere er, men jeg går utifra at dere har jobb begge to. Et lån på 100 000 er ikke så gale. Det kan fort betales ned viss dere går inn for det. Så er du gravid i 9 mnd. så du har litt tid på deg der. Noe som mange ikke er klar over er at det fort kan ta litt tid før man blir gravid også. Spar penger der det spares kan Så bruker dere dette til å betale ned gjeld Går dere inn for det, klarer dere det Lykke til Anonymous poster hash: e81d7...5b8
Destruit Skrevet 23. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2013 Takk for svar ! vi er i fast jobb begge to , og nærmer oss 30 . Takk for gode råd, det er lett å bli usikre når man først har tatt ett så viktig valg
Harlekin Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Hvis dere ikke er 30 enda, vil jeg ikke si at tiden begynner å løpe fra dere Dere har mest sannsynlig mange fruktbare år igjen, så mer mindre det er noe spesielt som tilsier at dere må skynde dere, hadde jeg ryddet opp i økonomien først. Det er nemlig ikke så lett å ha dårlig økonomi og tilsvarende bekymringer og samtidig ha baby. Snakker av erfaring - her fikk vi barn under finanskrisen, og mistet begge jobbene våre under finanskrisen, samt at den ene parten fikk store gjeldsproblemer. Vi har klart å rydde opp i det nå, men det har ikke vært veldig lette år. Så hvis dere klarer å vente noen år, anbefaler jeg det. Det høres ikke ut som det er så mye det er snakk om - 100.000 pluss vil jeg tro dere klarer å kvitte dere med på et par år ved sparing og ev. overtidsjobbing. Ikke like lett å f.eks. jobbe overtid med en baby i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå