AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg har hatt fast partner i seks år, og vi er samboere. Jeg er 24 og han er 26. De tre første årene gikk jeg fast på p-piller, men de tre siste årene har det bare vært for han å hoppe av i svingen. Vi har en stabil økonomi og har leilighet. Vi prøver ikke å få barn, men skjer det så skjer det. Det jeg lurer på er, siden han har hoppet av i svingen de tre siste årene, så har jeg ikke blitt gravid. Jeg har skjønt det at noen blir gravide av det, men ettersom at jeg ikke har blitt det, kan det være at jeg i utgangspunktet har vanskeligheter for å bli gravid? Kjenner at jeg er litt bekymret... Anonymous poster hash: e1fd6...c03
Barcelone Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Vi har også hoppet av i svingen i flere år, men da vi bestemte oss for at nå skal vi ha barn, ja da gikk det på første forsøk! To ganger!!! (Første svangerskap var utenfor livmoren, men så prøvde vi igjen) Så tror ikke du skal bekymre deg. Dere er sikkert bare veldig gode til å time når han må trekke seg ut.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Når man prøver og det klaffer med eggløsning og sæd, at alle andre forhold er optimale og så er det bare ca 25% sjanse for at kvinnen blir gravid. De fleste bruker flere mnd på å bli gravid. Er vel bare tilfeldig at du ikke har blitt gravid siden dere hopper av. Om det er noe galt så kan det like godt være noe galt med din samboer. Anonymous poster hash: deb76...29e
Hattifnatten Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Vi brukte "hoppe-av"-metoden i syv år (veldig dumt, ja!). Og jeg var som deg, redd for at vi hadde problemer med å få barn. Men da vi bestemte oss for å starte prøvingen gikk det på første forsøk.
Moffedille Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 (endret) Vi hoppet også av i svingen i mange år,sånn ca 5 år, 1 gang gjorde vi det ikke og jeg ble da gravid (som ente i en sa). Når vi nå bestemte at vi skulle starte prøvingen brukte vi 4 mnd. Før det klaffet Edit: vi fulgte bare med på når el var, tempet ikke eller noe. Endret 23. september 2013 av Moffedille
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Der ble jeg lettet.... Det er ikke det at jeg har et sterkt behov for å få barn her og nå, men dersom det skjer, er barnet hjertelig velkommen. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg går rundt og tenker på det hele tiden... Skulle nesten tro at jeg er en smule verpesjuk? Anonymous poster hash: e1fd6...c03
Blod Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Det trenger ikke være deg, det kan være han
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Det trenger ikke være deg, det kan være han Ja der sa du noe.... Det vil vel tiden vise.... Alt man skal bekymre seg over.. Anonymous poster hash: e1fd6...c03
kisskissbangbang Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Vi hoppet av i svingen før begge svangerskap. Til sammen i fem år. Ingen uønsket graviditet, men gravid på hhv. 1. og 4. forsøk.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Hoppet også av i svingen i 4-5 år, ble gravid på første forsøk når vi bestemte oss for å prøve. Anonymous poster hash: 6f2ba...acc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå