Gjest tusjen Skrevet 9. juli 2004 #101 Skrevet 9. juli 2004 Tenkte på innlegget ditt da jeg gikk på badestranden igår..Lurte på om jeg skulle tørre å kle av meg.. Jeg er ikke slank og jeg vil jo helst ikke støte andre mennesker med mine kg for mye.. Jeg kledde av meg uten å være flau.. men hadde det vært opp til enkelte her så virker det nesten som om jeg burde latt være.. tusjen..
Gjest Gjesta Skrevet 9. juli 2004 #102 Skrevet 9. juli 2004 Veldig godt sagt, Diva! Kjenner meg igjen i det du skriver, tusjen - har også tenkt tanken når det er sommer, sol og varmt...Lei å vise kroppen min, fordi noen faktisk kan tenke dårlig om den. Og synes dårlig om meg fordi jeg våger å vise den. Noen ganger driter jeg i det, og går med singlet og det jeg føler er komfortabelt - andre ganger orker jeg ikke å forholde meg til kroppen min, og gjemmer den i klær - for å tekkes sånne folk som man finner i denne tråden, bl.a! K
Diaz Skrevet 9. juli 2004 #103 Skrevet 9. juli 2004 Kanske litt på kanten' date=' men det er slike tanker jeg har oppe i det "syke" hodet mitt.[/quote'] Ja, du sa det selv Håper hodet ditt blir friskt en dag............
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2004 #104 Skrevet 9. juli 2004 Tenkte på innlegget ditt da jeg gikk på badestranden igår..Lurte på om jeg skulle tørre å kle av meg.. Jeg er ikke slank og jeg vil jo helst ikke støte andre mennesker med mine kg for mye.. Jeg kledde av meg uten å være flau.. men hadde det vært opp til enkelte her så virker det nesten som om jeg burde latt være.. tusjen.. Jeg er ikke kejmpetykk, men stor nok. Og jeg kler gladelig av meg på stranden. For hvem andre enn de som har for mye kan lære dagens barn at det er ok, og at alle er ulike. Tenk om det kun var slanke på stranden!!
Gjest Amy Skrevet 10. juli 2004 #105 Skrevet 10. juli 2004 Har ikke hatt ork å les alt som er skrevet her. For det første lærte jeg når jeg var lita at man aldri skal kalle folk stygg. Heller mindre pen. Kunne aldri falt meg inn å kalle noen mennesker for stygg. Det er så forferdelig negativt ladet. Dette mener jeg: Vi har ett liv. Dette livet synes jeg at man skal gjøre det beste ut av. Vi har også bare 1 kropp, denne bør vi ta vare på. Det å være overvektig er en stor belastning for kroppen og medfører en større helserisiko. For egen del ville jeg derfor aldri "utsatt" meg for den risikoen det å være overvektig innebærer. På den andre side synes jeg heller ikke ekstremt tynne mennesker ser sunne ut. Min personlige smak når det gjelder menn jeg synes er kjekk er at veltrent er pent. Dette har med at jeg selv er sporty og at det å være veltrent for meg er et symbol på det å være frisk og sunn. Svarte kanskje ikke direkte på spørsmålet, men prøver å gi en forklaring på hvrofor det ene er å foretrekke fremfor det andre
Gjest Coolaid Skrevet 11. juli 2004 #106 Skrevet 11. juli 2004 For meg har det med utstråling å gjøre. Vet om flere "kraftige" damer som er kjempetiltrekkende fordi de har en utstråling som bare er så flott....... Ellers vil jeg bare si at det å være tynn er ikke det samme som å være sunn osv.....ha god helse.... Se rundt deg på alle de altfor tynne jentene som går rundt....... det er ikke bedre det enn å være litt overvektig... Veldig mange er sykelig tynn i dag, hallo!!!! Man ser det over alt..... Men det er det mange jenter som vil være. Skjønner meg ikke på mange av dere jeg.... Vi gutta vil ha litt å ta i, ikke sånn 50 kg overvektig, men flotte sunne jenter som har en normal kropp........Kvinnelige former er jo kjempeflott. Det er ikke vi gutta som krever modellkropper, store pupper, store lepper osv.......det er dere selv det.......
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2004 #107 Skrevet 12. juli 2004 Dette mener jeg: Vi har ett liv. Dette livet synes jeg at man skal gjøre det beste ut av. Vi har også bare 1 kropp, denne bør vi ta vare på. Det å være overvektig er en stor belastning for kroppen og medfører en større helserisiko. For egen del ville jeg derfor aldri "utsatt" meg for den risikoen det å være overvektig innebærer. Hva om du får en sykdom som fører til at du legger på deg? eller at du må ta medisiner som øker vekta eller ødelegger forbrenninga di?? Jeg er stor, ser ikke ut som en uformelig deig-kladd, men i følge bmi `en min er jeg sykelig overvektig. Jeg spiser ikke godter hver dag eller bare sitter på rompa forran tv`en, men jeg har ca 3 uker i løpet av en mnd hvor jeg er så mye syk at jeg ikke kan gå stort lengere enn til postkassa og tilbake uten å besvime (ca500 m) Så vist noen synes jeg er ekkel siden jeg er feit, så vær så god.. (skulle ønske du da kunne få prøve å "være meg" i 2 mnd!!!) Phuu! Dagens utbrudd..
Gjest Lompa Skrevet 12. juli 2004 #108 Skrevet 12. juli 2004 For en idiotisk og syk verden vi lever i! Jeg er fristet til å starte en butikk med navnet feit og flott, med smellvakre, og smellfeite modeller til å vise frem klærne! Hva fanden har vekt eller mangel på sådan å gjøre med hvor vakker man er! Det finnes mange vakre mennesker som er enorme. De fyller kanskje ikke dagens latterlige skjønnhetskriterier, men ta en titt på innsiden.....Et "stygt" ytre kan skjule verdens vakreste personlighet....Forøvrig er det mange som faktisk kler best å være store. Ellers sa becca det jeg hadde tenkt å si, sånn godt summert....
Gjest TomKrus Skrevet 12. juli 2004 #109 Skrevet 12. juli 2004 Se rundt deg på alle de altfor tynne jentene som går rundt....... det er ikke bedre det enn å være litt overvektig... Veldig mange er sykelig tynn i dag, hallo!!!! Jeg ser aldri disse syklige tynne mange prater om, jeg. Annet enn på tv. Hm, kanskje jeg selv er syk uten å være klar over det?
Gjest *Fiona* Skrevet 20. juli 2004 #110 Skrevet 20. juli 2004 Enig med personen som nevnte at man her på KG praktiserer litt snillisme, vi vil helst ikke si det man ikke skal si høyt, men som de fleste eller iallfall mange, tenker og mener. Jeg har en venninne som veier 156 kilo. Hun har vært på fatcamp og masse rart, gått ned litt, kommet hjem igjen og måkt innpå med feit mat - i mengder. Hun blir andpusten av å gå 50-100 meter, hun må sitte i hjørnet av sofaen for ikke å velte ut, hun har tykt svart hår på amrer og ben fordi hun ikke kan barbere seg (ikke smidig nok, rekker rett og slett ikke frem). Jeg beklager, men hun er ikke tiltalende. Å si det vil være bedrag godt som noe. Men er hun verdt å kjenne og elske? Selvsagt. Min anorektiske søster er heller ikke videre tiltalende. Verdt å elske? Jepp. Jeg har selv gått opp ti kilo siste halvåret. Alltid vært "slank og pen", kjøpt tøyet jeg har lyst på. Pga at jeg er 1.75 høy, skal det ikke mange kiloene til på min rumpe (selv om den kler meg) før jeg må på Stor dame størrelser - med andre ord disse 4 mannsteltene i svart som virkelig virker slankende Burka neste... Jeg elsker Rubens kvinnene, synes frodige mennesker er flott. Men bælfeite eller magre mennesker synes jeg ikke er estetisk vakre. (Jeg synes også det sier noe om hvordan de lever. De siste årene er det blitt veldig legitimt å være sykelig feit, pga gråtehistorier fra Moskva Marit osv - ikke misforstå, sykdom er uansett til å gråte av, ingen tvil om det. Men at for eksempel min fete venninne og flere overvektige, får en ekstra sovepute, er det ingen tvil om. "Jeg er ikke feit, jeg er bare syk". Vet du hvor fjelden det er at folk er reelt syke i DET omfanget? Hvor mye av livsstilen vår som FAKTISK forårsaker fedme?) Det er min subjektive mening. SÅ kan DU og DU og DU heller få mene at jeg er for høy, for blek, for blond eller at det er kjedelig med blå øyne. At idealene forandrer seg gjennom tidene er det ingen tvil om, og den gruppen mennesker med "feil" gener ift moten til enhver tid veksler på å være "utafor". Men fedme - hvorfor skal det være et tegn på renspikket ondskap å ikke synes det er fint?? Snakk om å stikke huet i sanda. Mine ti ekstra kilo er tungvint ift motefabrikantene, og JA det gir meg ræva opplevelser i prøverommene. Men jeg synes ikke det er noe finere med 16 åringer med for smått tøy heller, enda de har fast og fin hud, jeg synes det er latterlig å tro ALLE kan se bra ut i et hvilket som helst motebilde - det er lov å ha et minimum av selvinnsikt uansett. Alle er ulike, så da er det bedre å kle seg i noe som passer kroppen, uansett. Selvsagt er selvfølelse og trivsel viktig. Min fete venninne er god og snill, men hun løper ikke rundt (sic...) og later som hun synes hun er deeeilig. Hun har god selvfølelse, men innser at vekten hindrer henne i mye. Og ja, hun er faktisk LAT, og vet fordømt godt selv at hun kunne endret livet sitt radikalt med vekttap. Moren hennes går i konstant redsel for å miste henne, og det er helt reelt - kroppene våre er ikke bygget for å tåle slik overvekt, og følgende av det er større enn vi kan forstå. Hun vil antagelig dø relativt ung. Bare med mine "lusne" overvektige kilo (BMI på 25,7) merker jeg større belstning på føttene når jeg går langt, mer vondt i ryggen, mer tungvint å bevege seg osv. Ikke SÅ merkbart nå, men det er sånt som blir verre med alderen sikkert. Synes man har et ansvar for å passe på seg selv helsemessig. Ikke bare pga andres skattepenger (!) men familiemedlemmer; vi er forbilder for barna våre, støtter for samboere, arbeidstakere, osv osv. Oj, detet ble langt. Så. Jeg er nok en ond person, for jeg synes frisk hud med frisk farge ser bedre ut hengende over en bukselinning (i den grad DET er pent ) enn blåhvit, sprukken hud med fettgroper i. Sorry! Jeg er ondsinnet, uintelligent og har dårlig smak. That's me!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå