Gå til innhold

Hvorfor er tykke mennesker stygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er tykke mennesker eklere enn tynne mennesker? Og hvorfor er valker bannlyst men utstikkende hoftebein pent? Hva er det med tykke mennesker som er så stygt? For noe er det tydeligvis :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tykke mennesker kan være veldig pene i ansiktet, fordi de oftere har glattere hud...

Ang. valker. Det kommer ann på hvordan man kler seg. Hvorfor skal mange tykke mennesker gå med hoftebukser? Det er stygt når det henger et "traktordekk" over beltet. Ikke kan det være særlig behagelig heller???

Noen nekter å handle på steder med store størrelser, og tvinger seg inn i moteklær med alt for små størrelser. Gjør seg selv en bjørnetjeneste, mener nå jeg.

Jeg synes ikke tykke mennesker er stygge, men det er jo forskjell på frodige og sykelig overvektige.....

Gjest Ethereal
Skrevet

Er det stygt med tykke mennesker???

Jeg synes det er fint med folk som føler seg vel i sin egen kropp, da har størrelse mindre å si.

Skrevet

Tykke mennesker er ikke stygt. Enkelte tykke mennesker aner ikke hvilke klær de skal kle seg i, og da kan det fort blir mindre pent. Enkelte tykke mennesker ser vanvittig bra ut. Og det kommer sikkert ikke bare fra klesstil. Og si at tykke mennesker er stygt, blir for dumt. Men samfunnet forherliger jo tynne mennesker. Frodige mennesker ser ofte friskere og sunnere ut enn tynne mennesker, syns jeg.

Skrevet

Hver sin smak. Jeg må innrømme at jeg ikke synes tykke mennesker er spesielt vakkert (Og det er kraftig overvektige/tykke jeg sikter til). Det betyr ikke at jeg går og irriterer meg over dem, eller snur meg i avsky. Jeg er bare ikke spesielt begeistret for fedme, valker o.l.

Men med det mener jeg ikke at man skal være syltynn heller

Noen liker banan, mens andre foretrekker eple!

Skrevet

Tykke mennesker som ikke kan kle seg synes jeg er det aller verste. For med riktige klær, rette sko, velstelt hår, hud etc. kan såkalt tykke mennesker være like flotte som de som er slankere.

Ser bort i fra virkelig sykelig overvekt i denne sammenheng.

Skrevet

Men hva er det som er så stygt med overvekten og valkene? Hvorfor er det så stygt med traktordekk hengende over buksekanten?

Skrevet
Men hva er det som er så stygt med overvekten og valkene? Hvorfor er det så stygt med traktordekk hengende over buksekanten?

Ikke så lett å svare på HVORFOR det er stygt. Jeg synes bare det er det. Det er andre ting øynene mine heller kunne tenkt seg å hvile på!

Skrevet
Hvorfor skal mange tykke mennesker gå med hoftebukser?

Noen nekter å handle på steder med store størrelser, og tvinger seg inn i moteklær med alt for små størrelser.

Jeg er verken veldig tykk eller veldig stygg, jeg, men føler meg kallet til å svare på akkurat dette likevel:

Har du prøvd å finne kule bukser som ikke er lave i livet i det siste? Det finnes ikke. Er buksa stor nok henger det jo ikke valker over uansett.

Grunnen til at jeg og mange andre nekter å handle på steder med (bare) store størrelser er at vi ikke vil gå i kjerringklær. Nemlig.

Skrevet

Ja men hvorfor skal tykke mennesker måtte kle seg på en spesiell måte bare fordi noen ikke liker se på valkene deres? Og når man ikke kan definere hvorfor det er stygt heller :roll:

Skrevet

Jeg synes idet hele tatt å kalle mennesker stygge er en uting. :roll:

Skrevet

Jeg er verken veldig tykk eller veldig stygg, jeg, men føler meg kallet til å svare på akkurat dette likevel:

Har du prøvd å finne kule bukser som ikke er lave i livet i det siste? Det finnes ikke. Er buksa stor nok henger det jo ikke valker over uansett.

Grunnen til at jeg og mange andre nekter å handle på steder med (bare) store størrelser er at vi ikke vil gå i kjerringklær. Nemlig.

Ja, hadde de bare kjøpt riktig størrelse så.... Men trange bukser med alt for lavt liv som deler rompa på tvers.... er ikke så fint...

Skrevet
Jeg synes idet hele tatt å kalle mennesker stygge er en uting. :roll:

Kunne ikke vært mer enig.

Skrevet

Klart det er en uting og kalle mennesker stygge, men jeg mener når man først gjør det, må man kunne forklare hvorfor! Jeg blir så provosert av uttalelser om at tykke mennesker ikke burde kle seg slik, og valker er så stygt o.l. men det snodige er jo at ingen kan fortelle hvorfor det er stygt!

Skrevet

Problemet med å gå på de avdelingene som har store størrelser, er at klærne ikke har noen form lengre. Slik jeg oppfatter det, så er mye av poenget med de klærne at de er tilpasset en stor kropp, og store kropper er dessverre ikke noe som er lov å ha nå til dags. Derfor skal den dekkes til av ting som ligner mer på søppelsekker enn noe annet.

Hva som er stygt og ikke av kropper, er ikke opp til meg å avgjøre eller definere.

Det jeg ikke liker er at jeg er den mellomstørrelsen som ikke passer inn i vanlige moteklær, og heller ikke passer inn i de store størrelsene(44 og over). Så av og til er det ikke snakk om å kle seg slik fordi man vil, men fordi man må.

Det verste er at folk likevel fordømmer de som måtte ha en valk eller to.

Men litt på siden: de ekstreme hoftebuksene er på vei ut nå. Endelig...

Skrevet

Men litt på siden: de ekstreme hoftebuksene er på vei ut nå. Endelig...

Hurra!

Skrevet
Klart det er en uting og kalle mennesker stygge' date=' men jeg mener når man først gjør det, må man kunne forklare hvorfor! Jeg blir så provosert av uttalelser om at tykke mennesker ikke burde kle seg slik, og valker er så stygt o.l. men det snodige er jo at ingen kan fortelle hvorfor det er stygt![/quote']

Derfor burde man heller oppfordre til å la være å kalle mennesker stygge, istedefor å oppfordre til å forklare hvorfor. :-?

Skrevet

Store mennesker kan være veldig flotte- og de kan se ut som takras- akkurat som tynne.

Det jeg har lagt merke til, er at store mennesker ofte har et veldig pent ansikt.

Jeg personlig, syns ikke det er noe flott når store mennesker kler seg i minimale plagg så valkene velter utafor toppen/buksa, men kler de seg etter kroppen sin så kan de ha en utrolig stil og eleganse og ikke minst utstråling som bare enkelte store mennesker har.

De har også ofte en helt fantastisk flott personlighet.

Skrevet

Folk som ser sunne, friske og glade ut er vakre, uansett størrelse. Jeg synes veldig mange kler bedre å være litt tykke enn å være for tynne.

Sykelig tynne eller sykelig tykke mennesker synes jeg det er vondt å se. Når folk har helseplager på grunn av vekten sin, og f. eks. får problemer med å bevege seg blir det bare trist, og ikke særlig vakkert...

Gjest Carmelita
Skrevet

Grunnen til at tykke mennesker ansees for å være stygge er det vestlige idealbildet av hvordan man bør se ut. I andre samfunn er tynne mennesker stygge. Altså tror jeg at vi blir "lært opp" til å synes det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...