Gå til innhold

Når sa dere "jeg elsker deg" første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i straks to mnd, men ingen har sagt det enda. Vi har begge sagt at vi er veldig glade i hverandre, men jeg føler ikke at jeg kan si at jeg elsker han enda, for jeg synes det er et så stort ord som man absolutt ikke skal slenge ut i hytt og pine.

Men sånn egentlig så elsker jeg han vel, bare at jeg ikke har sagt det.

Når sa dere "jeg elsker deg" første gang til kjæresten?

Anonymous poster hash: e7aaf...b82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 8-9 mnd mener jeg å huske at det var :-)

Skrevet

han sa det noen måneder før vi ble sammen.

• Liker 1
Skrevet

Vi har enda ikke sagt det til hverandre. Vi har vært sammen i 3,5 år.

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg har aldri sakt det.

Skrevet

Jeg har aldri sakt det.

Og hvor lenge har dere vært sammen? :)

Anonymous poster hash: ff57f...d82

Skrevet

Vi har aldri sagt det enda. Vært sammen i 1,5 år

Skrevet

Mannen min sa det til meg etter 4 uker. Husker at jeg tenkte det da vi hadde vært sammen i 3 uker. Falt rett og slett pladask.

Med tidligere kjærester så har det gått noen måneder. Litt merkelig med folk som er sammen i flere år og ikke sier det...

Skrevet

Mannen min sa det til meg etter 4 uker. Husker at jeg tenkte det da vi hadde vært sammen i 3 uker. Falt rett og slett pladask.

Med tidligere kjærester så har det gått noen måneder. Litt merkelig med folk som er sammen i flere år og ikke sier det...

Jeg synes derimot det er rarere at folk sier det alt for fort. Jeg tenker sånn at man elsker kansje 1-3 stk max i løpet av ett liv, har man sagt det til flere enn det så vet man virkelig ikke hva det er å elske. Man elsker noen når hverdagen kommer og forelskelsen er borte. Det folk føler etter 3-4 uker er forelskelse og er så langt vekk i fra det å elske noen som det er mulig å komme.

Anonymous poster hash: 34fa5...78d

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes derimot det er rarere at folk sier det alt for fort. Jeg tenker sånn at man elsker kansje 1-3 stk max i løpet av ett liv, har man sagt det til flere enn det så vet man virkelig ikke hva det er å elske. Man elsker noen når hverdagen kommer og forelskelsen er borte. Det folk føler etter 3-4 uker er forelskelse og er så langt vekk i fra det å elske noen som det er mulig å komme.

Hvem er du til å bestemme at hva andre føler da? Det er jo indivudelt hva folk føler. For noen går det fortere enn for andre. Men om man er sammen i flere år uten å elske kjæresten sin, så lurer jeg litt på hvorfor de i det hele tatt er sammen.

• Liker 2
Skrevet

Hvem er du til å bestemme at hva andre føler da? Det er jo indivudelt hva folk føler. For noen går det fortere enn for andre. Men om man er sammen i flere år uten å elske kjæresten sin, så lurer jeg litt på hvorfor de i det hele tatt er sammen.

Det er fordi man føler man er mere glad i den personen enn man har vært i alle andre kjærester tidligere det og at man føler at man en dag kan elske dem, derfor er man sammen.

La oss si at du møter en mann, dere er sammen i 2 år før han sier han elsker deg, han forteller deg også at du er den eneste kvinnen han har sagt det til. Ville du synes det var mere romantisk og ektefølt enn det ville vært om det var en mann som har fortalt at han elsker hver eneste dame han har hengt sammen med i lenger enn to mnd i løpet av livet? Sånn ser jeg på det. Å elske er forbeholdt The One. Selv har jeg bare sagt det til en mann og vi giftet oss for to år siden :)

• Liker 3
Skrevet

Enig med siste over her, jeg ville ikke akkurat følt meg utvalgt hvis jeg hadde en type som hadde sagt til alle damene han hadde vært sammen med at han elsket dem etter 2 mnd for så å si det til meg :jolie:

Skrevet

Vi er straks på det tredje året, og har enda ikke sagt det.

Det er ord vi begge føler betyr mye, og har ikke kastet det rundt om alt og alle.

Ingen av oss har tidligere sagt det til andre heller.

Vi vil mene det når vi sier det, og si det når det faller oss naturlig.

• Liker 1
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Og hvor lenge har dere vært sammen? :)

Anonymous poster hash: ff57f...d82

Nå er jeg singel og fri men jeg var sammen med Xen i 9 år ogsa det aldri.

Skrevet

Det er fordi man føler man er mere glad i den personen enn man har vært i alle andre kjærester tidligere det og at man føler at man en dag kan elske dem, derfor er man sammen.

La oss si at du møter en mann, dere er sammen i 2 år før han sier han elsker deg, han forteller deg også at du er den eneste kvinnen han har sagt det til. Ville du synes det var mere romantisk og ektefølt enn det ville vært om det var en mann som har fortalt at han elsker hver eneste dame han har hengt sammen med i lenger enn to mnd i løpet av livet? Sånn ser jeg på det. Å elske er forbeholdt The One. Selv har jeg bare sagt det til en mann og vi giftet oss for to år siden :)

Nå er det forskjell på to måneder og to år da. Men uansett syns jeg nå ikke at følelser skal ha en tidsbegrensning. Selvfølgelig er det mer spesielt om en person venter lenge og aldri har sagt det til noen før, men poenget mitt var at det får være opp til hver enkelt å kjenne på følelsene sine om de elsker noen etter noen måneder, og ikke du som skal komme her å si at det er tull å si at man elsker en person etter så kort tid.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det forskjell på to måneder og to år da. Men uansett syns jeg nå ikke at følelser skal ha en tidsbegrensning. Selvfølgelig er det mer spesielt om en person venter lenge og aldri har sagt det til noen før, men poenget mitt var at det får være opp til hver enkelt å kjenne på følelsene sine om de elsker noen etter noen måneder, og ikke du som skal komme her å si at det er tull å si at man elsker en person etter så kort tid.

Det er tull om man sier til mange at man elsker dem. Da vet man ikke hva elske er. Ingen elsker noen etter en måned eller to selv om man kan være hodestupsforelsket. Å gå rundt å si til alle gutter man har crush på at man elsker de virker for meg som svært lite ektefølt og veldig umodent.

• Liker 4
Skrevet

Vi sa det ca. 3 mnd etter vi begynte og holde på. Er overrasket over hvor mange her inne som ennå ikke har sagt det, eller som ikke sa det før etter år hadde gått (!). Det må jo være rart å ha vært sammen med en person etter over et år, og så har man ikke fått bekreftet at man er elsket av partneren sin..

• Liker 2
Skrevet

Etter overkant av 6 måneder sa vi det til hverandre.

Han er den eneste jeg har sagt det til og jeg er den eneste han har sagt det til. Når jeg sier den eneste, så betyr det at vi aldri har sagt det til ett annet mennesket før.

Skrevet

Vi sa det ca. 3 mnd etter vi begynte og holde på. Er overrasket over hvor mange her inne som ennå ikke har sagt det, eller som ikke sa det før etter år hadde gått (!). Det må jo være rart å ha vært sammen med en person etter over et år, og så har man ikke fått bekreftet at man er elsket av partneren sin..

Alt trenger ikke å bli bekreftet via ord.

Handlinger sier mer enn ord.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...