Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Litt usikker om jeg poster dette i riktig forum, men jeg prøver meg.

Besteforeldrene til min kjæreste begynner å bli gamle og har vel ikke mange årene igjen. Den gangen de blir borte skal foreldrene til kjæresten min flytte i huset deres.
De har nå sitt eget hus, men da de flytter ønsker broren å overta huset til foreldrene, og kjøpe ut kjæresten min. Men det jeg lurer på da er det mulig at de arver huset til foreldrene sine når de lever? Vet det er mulig med forskudd på arv og arveavgift må betales. Men jeg lurer på om ett hus blir annerledes å arve på forskudd? At det blir annerledes enn en pengegave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene står fritt til å dele ut arv mens de er i livet. I teorien kan de velge å gi huset til den ene sønnen uten at denne trenger å kjøpe ut eventuelle søsken. Arv er arv uansett om det er penger, hus eller andre verdier og foreldrene forvalter alt så lenge de er i live.

Skrevet (endret)

Men jeg lurer på om ett hus blir annerledes å arve på forskudd? At det blir annerledes enn en pengegave?

Nei. Det blir ikke noe annerledes enn en pengegave. Det er verdiene som er det sentrale her - ikke hvilken type verdier som overføres til neste generasjon.

Endret av Testosteron
Skrevet

Nei. Det blir ikke noe annerledes enn en pengegave. Det er verdiene som er det sentrale her - ikke hvilken type verdier som overføres til neste generasjon.

Ok. Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...