AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Trenger virkelig råd her, er så forvirret og vet rett og slett ikke hva å gjøre... Her er historien: Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år på onsdagen. Vi har nettopp flyttet sammen og vi har hatt det kjempe flott lenge. Vi var nettopp på ferie til hjemlandet hans og koset oss med familien hans og venner. Når vi var på ferie så fridde han til meg og jeg sa ja, jeg var overlykkelig og tenkte at nå har jeg virkelig funnet den rette og den jeg vil dele resten av livet mitt. Men så ble jeg helt knust. Jeg var på pc'n hans for å kikke på bilder fra ferien og gamle koselige bilder av oss. Så fant jeg en folder med bilder helt nederst på siden og gikk inn for å se. Der fant jeg bilder av han og x'en, nakenbilder av hun og det verste av alt, sexvideo av de har seg i dusjen, og filmsnuttet varte leeeeeeenge! Jeg freaket helt ut, hjertet mitt sprakk. Konfronterte han med det da han kom hjem og spurte hvorfor han har beholdt slikt materiale. Han sa at han har glemt helt å slette det og husket ikke at det var der. Hallo, hvordan kan det gå 2 år uten at man ikke kikker på det der!? Ikke nok med det så spurte jeg han når han sist pratet med henne, og han sa et par måneder siden på mail. Jeg hadde en magefølelse at noe skurret, så jeg tok faktisk kontakt med henne på email og spurte. Hun sa at rett før vi dro på ferie så hadde de to snakket på mail og han hadde ringt henne da vi var på ferie. Spurte han om det også, og han løy meg rett opp i ansiktet og nektet for det, halvt døgn senere innrømmet han det. Han sa at han ville ringe henne for å fortelle at vi har forlovet oss og ikke ville ha mer kontakt fordi nå er det seriøst. Var ikke forholdet våres seriøst før vi forlovet oss? Hvorfor måtte han ringe x'n når vi var på ferie, våres kjærlighetsferie? Når vi hjemme hos barndoms hjemmet hans hadde han også bilder av gamle x'er og intime bilder, mens vi bladde gjennom bildene sa han at dette vil du sikkert ikke se...til og med da gjorde han ikke noe med fortiden sin! Føler meg som dritt og blitt lurt.... Lang melding her, men jeg er helt frustrert og rådløs ovenfor meg selv :frown: Han er helt i fra seg selv og gråter virkelig mye og beklager seg for at han har vært så dum. Han ønsker at jeg skal gi han en siste sjangse for å bevise at han virkelig elsker meg og det er bare meg i tankene hans.... Gjerne gi meg din mening Anonymous poster hash: 39270...06c Anonymous poster hash: 39270...06c
Gjest Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Eksen er vel ikke den første man ringer for å fortelle at man har forlovet seg... Her er det MYE som skurrer, og mangle løgner, enda noen også er innrømt. Er dette en som det er verdt å jobbe med? F.eks parterapi? Ser du for deg et trofast ekteskap med han? Tror du dere fortsatt vil være sammen om fem år? Og ikke minst; tror du han fra nå vil være ærlig med deg? 6
Gjest uff Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Nei. Ikke holdbart. Gjør det slutt.
Demether Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Oi. Den var vanskelig. Det skurrer jo veldig, men det KAN være sant at han ringte for å fortelle om forlovelsen. Det KAN være sant at han glemte å slette filmen og bildene. Det store problemet er at han løy deg rett opp i ansiktet. Jeg vet ikke om jeg kunne stolt på en kjæreste som gjorde det. 7
LotusLotus Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Det å kunne stole på han igjen vil bli veldig vanskelig og vil heller ikke bli konstant paranoid på alt han sier og gjør. Vi hadde det så bra, vi svevde nesten på kjærlighetsskyer, men å svelge dette vet jeg ikke lengre. Jeg ville dele resten av livet mitt med han, men når først tillit, ærlighet og respekt har blitt brutt så er det vanskelig å fortsette videre. 3
jita Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Tillit og kommunikasjon er det viktigste i alle forhold Nå vet du hvor lett han kan lyve deg opp i ansiktet uten å trekke en mine, hvordan vet du at alt han har sagt tidligere ikke er en løgn? Jeg hadde slitt veldig med å stole på denne mannen igjen, for det virker jo som han kan tenke seg å ha exen som backup.
LotusLotus Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Helt enig, føler meg som en backup også. Virker at siden jeg sa ja til han så hadde han meg i boks og trengte ikke eks'n lengere. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Kan jeg spørre hvor han kommer fra? Naboland av Hellas.? Anonymous poster hash: c87f7...977
kareen Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Sånn gjør man bare ikke. Jeg hadde dratt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Haha denne fyren hadde jeg sparka på hue og rævva ut ASAP! Anonymous poster hash: cc60b...696
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Hvor gamle er dere? Det er noen som trenger litt lengere tid på å bli voksene/modene og gjøre de tiltak det kreves i et seriøst forhold. Personlig synes jeg ikke at det er en så sterkt det han har gjort, at det er grunn til å gjøre slutt. Men, du må også se på dine grenser og hva du kan forholde deg til, rett og slett. Noen ganger må man vokse litt sammen. Ser på det som lite trolig at han ikke ønkser alvor med deg, når han tross alt nettopp har forlovet seg med deg og ønsker å dele livet med deg. Uansett, masse lykke til, håper du finner en løsning.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Han er fra Hellas og vi begge er 30 år. Jeg er så lei og forvirret, pga i fortiden i andre forhold så har jeg måtte akseptert og tatt i mot så dritt, og bare holde kjeft. Denne gangen så har jeg gitt han no mercy for hva som skjedde og hele saken. Men han er egentlig en flott mann, han har hjulpet meg så mye på alle mulige tenkelige måter. Han har veldig god kontakt med familien min og ser på mine foreldre som sine siden at familien hans ikke bor her i Norge. Vi hadde noe så sterkt, sterkere for hver dag, om jeg skal kaste det i søppla klarer jeg ikke å bestemme meg for. Hvis det skjer, så skal jeg aldri aldri ha kjæreste igjen, dette tok virkelig kaka! Kanskje jeg har vært urettferig og for hard mot han? Jeg skylder meg selv ang denne saken for alt, føler meg ikke bra nok utseendemessig og min personlighet. :frown: Noen tips om hva jeg kan si til han, evt fremtiden våres, viktige spørsmål og evt ultimatium? Anonymous poster hash: 39270...06c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Trenger virkelig råd her, er så forvirret og vet rett og slett ikke hva å gjøre... Her er historien: Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år på onsdagen. Vi har nettopp flyttet sammen og vi har hatt det kjempe flott lenge. Vi var nettopp på ferie til hjemlandet hans og koset oss med familien hans og venner. Når vi var på ferie så fridde han til meg og jeg sa ja, jeg var overlykkelig og tenkte at nå har jeg virkelig funnet den rette og den jeg vil dele resten av livet mitt. Men så ble jeg helt knust. Jeg var på pc'n hans for å kikke på bilder fra ferien og gamle koselige bilder av oss. Så fant jeg en folder med bilder helt nederst på siden og gikk inn for å se. Der fant jeg bilder av han og x'en, nakenbilder av hun og det verste av alt, sexvideo av de har seg i dusjen, og filmsnuttet varte leeeeeeenge! Jeg freaket helt ut, hjertet mitt sprakk. Konfronterte han med det da han kom hjem og spurte hvorfor han har beholdt slikt materiale. Han sa at han har glemt helt å slette det og husket ikke at det var der. Hallo, hvordan kan det gå 2 år uten at man ikke kikker på det der!? Ikke nok med det så spurte jeg han når han sist pratet med henne, og han sa et par måneder siden på mail. Jeg hadde en magefølelse at noe skurret, så jeg tok faktisk kontakt med henne på email og spurte. Hun sa at rett før vi dro på ferie så hadde de to snakket på mail og han hadde ringt henne da vi var på ferie. Spurte han om det også, og han løy meg rett opp i ansiktet og nektet for det, halvt døgn senere innrømmet han det. Han sa at han ville ringe henne for å fortelle at vi har forlovet oss og ikke ville ha mer kontakt fordi nå er det seriøst. Var ikke forholdet våres seriøst før vi forlovet oss? Hvorfor måtte han ringe x'n når vi var på ferie, våres kjærlighetsferie? Når vi hjemme hos barndoms hjemmet hans hadde han også bilder av gamle x'er og intime bilder, mens vi bladde gjennom bildene sa han at dette vil du sikkert ikke se...til og med da gjorde han ikke noe med fortiden sin! Føler meg som dritt og blitt lurt.... Lang melding her, men jeg er helt frustrert og rådløs ovenfor meg selv :frown: Han er helt i fra seg selv og gråter virkelig mye og beklager seg for at han har vært så dum. Han ønsker at jeg skal gi han en siste sjangse for å bevise at han virkelig elsker meg og det er bare meg i tankene hans.... Gjerne gi meg din mening Anonymous poster hash: 39270...06c Anonymous poster hash: 39270...06c Mye rart her ja, men det kan være han har glemt videoen/bilda, at han ikke tenkte over konsekvensene det kunne få. Hvis forholdet deres har vært fint ellers, og du ser en fremtid med han, synes jeg du skal la han slette alt på dataen, rett og slett gi han en sjanse. Alle kan gjøre feil, og han har ikke vært utro. Det er ikke hver dag en finner kjærligheten, ta vare på den. Anonymous poster hash: 4a607...cb5 2
HappyToughts Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Jeg kan anbefale familievernkontoret. Jeg og samboern går der, av forskjellige grunner. Det har hjulpet/hjelper oss mye:) 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 (endret) Han lyver for deg ang. kontakt med eksen hans. Ikke bra. Han prøver å skjule det dvs. han er ikke ærlig mot deg. Bildene (og ikke minst videoen) av han og henne burde han ha slettet for lenge siden. Har han slettet dem nå? Sjekk i så fall at de er slettet fra papirkurven på dataen også. Den samtalen han tok med henne via tlf når dere forlovet dere, burde han tatt tidligere i forholdet deres. Jeg mener du burde slå opp med ham. Finn en som ikke har noen back-up, og som liker deg for den du er. Endret 24. september 2013 av Mrs. Random Nick
I Grosny Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 (endret) Han sa at han ville ringe henne for å fortelle at vi har forlovet oss og ikke ville ha mer kontakt fordi nå er det seriøst. Var ikke forholdet våres seriøst før vi forlovet oss? han en siste sjangse for å bevise at han virkelig elsker meg og det er bare meg i tankene hans.... Anonymous poster hash: 39270...06c Anonymous poster hash: 39270...06c Forholdet var seriøst for han den dagen han bestemte seg for at det var seriøst (dersom han faktisk bestemte seg). Ikke før. Kanskje det er slik, at han virkerlig elsker deg. Men at det skal være bare deg i tankene hans? Hallo! Han er forlovet, ikke død. Endret 24. september 2013 av I Grosny 3
LotusLotus Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Snakket forresten med x'en hans i går på mail, og ja vi har en god tone og ingen bitching. Han hadde ikke nevnt noe i samtalen deres over telefonen da vi var på ferie at han ikke ville ha kontakt med henne igjen, de skulle visst fortsette å maile. Men hun sa at han ikke har holdt på å flørte med henne. 3
Wildrose Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 (endret) Han er fra Hellas og vi begge er 30 år. Jeg er så lei og forvirret, pga i fortiden i andre forhold så har jeg måtte akseptert og tatt i mot så dritt, og bare holde kjeft. Denne gangen så har jeg gitt han no mercy for hva som skjedde og hele saken. Men han er egentlig en flott mann, han har hjulpet meg så mye på alle mulige tenkelige måter. Han har veldig god kontakt med familien min og ser på mine foreldre som sine siden at familien hans ikke bor her i Norge. Vi hadde noe så sterkt, sterkere for hver dag, om jeg skal kaste det i søppla klarer jeg ikke å bestemme meg for. Hvis det skjer, så skal jeg aldri aldri ha kjæreste igjen, dette tok virkelig kaka! Kanskje jeg har vært urettferig og for hard mot han? Jeg skylder meg selv ang denne saken for alt, føler meg ikke bra nok utseendemessig og min personlighet. :frown: Noen tips om hva jeg kan si til han, evt fremtiden våres, viktige spørsmål og evt ultimatium? Anonymous poster hash: 39270...06c Noe som har fungeret for meg er at kjæresten må akseptere det samme fra meg som jeg må akseptere fra han. Da har han klart å se ting på en annen måte og jeket seg av seg selv. I tillegg ville jeg ha sagt hva jeg ikke aksepterete og der var det ikke noe grenser som kan gå over. Rett og slett forstå hvor såret og skuffet du er og hva du ikke kan tolerere om det skal være dere. Forklare også, siden han muligens ser noe anderledes på dette enn deg ( ikke så uvanlig mellom jenter og gutter dette) Gi han en sise sjanse, til å rette opp dette. Dette er din store kjærlighet, derfor ville jeg gitt han en sjanse til å forbedre seg, men vært tydlig! Klem Endret 24. september 2013 av Wildrose
LotusLotus Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Takk for godt råd og din historie 1
jita Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Snakket forresten med x'en hans i går på mail, og ja vi har en god tone og ingen bitching. Han hadde ikke nevnt noe i samtalen deres over telefonen da vi var på ferie at han ikke ville ha kontakt med henne igjen, de skulle visst fortsette å maile. Men hun sa at han ikke har holdt på å flørte med henne. Så han har løyet til deg igjen da, når han sier til deg at han ringte for å be om at de ikke hadde kontakt lengre? Han viser jo bare hvor lett han kan lyve for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå