AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg holder på å få en stor og en liten pupp. Er det noe jeg kan gjøre for å balansere det? Passer på å amme hyppig fra den minste puppen, men den største må også få tømt seg. Har lett for å få tette melkeganger i den største, og den føles litt hoven og spent, blir liksom ikke tømt like godt som den minste. Tror det er mer melk i den største, men det kan hende jeg blir lurt av at den er hoven. Er det noe å gjøre med dette? Og hvordan blir slike ujevne pupper etter amming? Anonymous poster hash: aaff1...734
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 var de ikke av ulik størrelse før du ble gravid? Mine er av ulik størrelse nå..er ikke gravid. Kanskje de blir like store etter amming da? Anonymous poster hash: d84d1...1d9
Sissa Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Mine var i ulik størrelse før jeg ble gravid. Når jeg begynte å amme ble den største puppen favoritten i tillegg til at den minste ble utrolig sår og vond, jeg ville jo helst amme med den største, så det var nesten ikke til å unngå at størrelseforskjellen ble større. Men etterhvert som sårheten gikk vekk klarte jeg å gjevne det ut. Nå når jeg er ferdig med ammingen er det fortsatt størrelsesforkjell, men jeg hadde det jo fra før og, så jeg hadde ikke forventet noe annet.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 TS her. Nei, har alltid hatt like store pupper. Har ammet en runde før også, uten at de ble ulike. Kan det fungere å alltid amme først på den minste, for å stimulere den mer, og ta den største til slutt? Anonymous poster hash: aaff1...734
Cessa74 Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Jeg hadde ganske lik str før ammingen, men utvilet også en "god" og en dårlig pupp ifht melkeproduksjonen. Fikk tips av helsesøster om å pumpe den "dårlige" puppen mellom ammingene i forsøk på å få opp produksjonen, men syns ikke det hjalp nevneverdig.. Etter amming av to barn hadde jeg ganske stor forskjell på puppene både i str og heng... (så endte med en liten puppeoperasjon da jeg måtte ha innlegg i den ene delenl av bh..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg har også fått en godpupp med masse melk;) passer på å amme like ofte fra den lille, men tror jeg har mer melkekjertler i den andre rett og slett. Anonymous poster hash: 019e0...290
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Ts igjen. Jeg føler egentlig at den største puppen ikke er særlig god, siden den er spent og ofte med tilstoppede melkeganger. Lurer heller på om den egentlig har et problem, og at det er den lille som er "normal". Puppene mine er ikke store i utgangspunktet, men jeg har vært godt fornøyd med dem. Nå kjenner jeg at jeg ikke er komfortabel med om de skulle forbli ulike... Anonymous poster hash: aaff1...734
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Jeg hadde ganske lik str før ammingen, men utvilet også en "god" og en dårlig pupp ifht melkeproduksjonen. Fikk tips av helsesøster om å pumpe den "dårlige" puppen mellom ammingene i forsøk på å få opp produksjonen, men syns ikke det hjalp nevneverdig.. Etter amming av to barn hadde jeg ganske stor forskjell på puppene både i str og heng... (så endte med en liten puppeoperasjon da jeg måtte ha innlegg i den ene delenl av bh.. Var det omfattende? Dyrt? Veldig vondt? Er ikke fremmed for tanken på å fikse på det om det forblir slik. Kjenner nå som puppene er ulike at de egentlig er ganske viktige for meg. TS Anonymous poster hash: aaff1...734
marihihia Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Da min lille var fire måneder bestemte han seg for å bare ville ha den ene puppen. Jeg prøvde å pumpe den andre, men produksjonen gikk veldig ned, og etter litt mistet jeg melka i den, Jeg ammet derfor fra han var 4-14 måneder kun på et bryst. (Fullammet til han var 6 måneder). Gjett om det så skjevt ut da! Spesielt den tiden jeg fullammet, dette var ohgså på sommeren, så jeg så temmelig rar ut i bikini. Uansett, nå er puppene helt like igjen. Var tilbake til normalen 2 uker etter ammestopp. Så kan godt være at det ikke vil være forskjell når du er ferdig med å amme 1
finkel Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Det ser ut til at jeg også begynner å få to forskjellige pupper, den ene blir mer og mer tom. Jenta mi (2mnd) er en sutter, så jeg pleier å la henne ligge lenge og kosedie på det minste brystet, for å prøve å stimulere det mest mulig. Prioriterer det mest mulig slik på natten og, mener å ha hørt at det er lettere å øke på nattes tid. Håper jeg klarer å øke den igjen! Har manuell pumpe, men får ikke noe ut med den... :/
Cessa74 Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Var det omfattende? Dyrt? Veldig vondt? Er ikke fremmed for tanken på å fikse på det om det forblir slik. Kjenner nå som puppene er ulike at de egentlig er ganske viktige for meg. TS Anonymous poster hash: aaff1...734 Hei! Jeg tok operasjonen nå i sommer, fikk proteser over muskel da jeg hadde endel brystvev men som sagt veldig ulik str og ulik heng. Betalte 29 000. Hadde overraskende lite vondt etter operasjoen, og var tilbake på jobb etter 10 dager. Eneste hensynet som jeg måtte ta var å ikke løfte tungt eller strekke armene over hodet de første ukene. Ingen kan se at jeg er operert, selv ikke mine nærmeste venninner - men det er fordi jeg før gikk med push up og innlegg i bh. Nå har jeg fine, symmetriske pupper og føler det var verdt pengene - absolutt! (Hadde store komplekser altså..) Kravene for å få det dekket er såpass høye, så gadd ikke engang prøve den lange prosessen..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Hei! Jeg tok operasjonen nå i sommer, fikk proteser over muskel da jeg hadde endel brystvev men som sagt veldig ulik str og ulik heng. Betalte 29 000. Hadde overraskende lite vondt etter operasjoen, og var tilbake på jobb etter 10 dager. Eneste hensynet som jeg måtte ta var å ikke løfte tungt eller strekke armene over hodet de første ukene. Ingen kan se at jeg er operert, selv ikke mine nærmeste venninner - men det er fordi jeg før gikk med push up og innlegg i bh. Nå har jeg fine, symmetriske pupper og føler det var verdt pengene - absolutt! (Hadde store komplekser altså..) Kravene for å få det dekket er såpass høye, så gadd ikke engang prøve den lange prosessen.. Det var jo en solskinnshistorie, jeg håper jeg tør å gjøre det samme en dag, og at det blir like vellykket! Men det er kanskje lurt å vente til man er ferdig med barnefødsler? Jeg håper å få ett barn til, men etter det er det absolutt aktuelt. Takk for svar! TS Anonymous poster hash: aaff1...734
siebaeo Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Det ser ut til at jeg også begynner å få to forskjellige pupper, den ene blir mer og mer tom. Jenta mi (2mnd) er en sutter, så jeg pleier å la henne ligge lenge og kosedie på det minste brystet, for å prøve å stimulere det mest mulig. Prioriterer det mest mulig slik på natten og, mener å ha hørt at det er lettere å øke på nattes tid. Håper jeg klarer å øke den igjen! Har manuell pumpe, men får ikke noe ut med den... :/ Det viktigste er vel ikke hva du får ut (?) men at du pumper. Ikke alle får ut noe med pumpe selv om det er noe der. Håper du lykkes!
Ciara Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Mine ble like store igjen etter amming.
Vera Vinge Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Her var det også litt størrelseforskell under amming, men de ble like igjen etter at ammingen var ferdig.
finkel Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Det viktigste er vel ikke hva du får ut (?) men at du pumper. Ikke alle får ut noe med pumpe selv om det er noe der. Håper du lykkes! Takk, det håper jeg og! Ja, jeg får ikke ut noe omtrent med pumpa, på ingen av brystene. Får ikke igang utdrivingen med den, og den gangen jeg brukte barnet til å få igang utdrivinga, så stoppet det likevel da jeg pumpet videre. Tipper pumpa ikke funker på meg, så jeg hadde liksom gitt opp å få opp produksjonen på minipuppen med den Kanskje jeg skal forsøke likevel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå