Gå til innhold

Gulp! Konfirmasjonsgavehjelp!?!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg ga 500 kr til en fetter sammen med broren min i fjor, vi var invitert men kunne ikke komme. Men hadde nok gitt samme beløp om vi hadde reist.

Nå har jeg bare en fetter til som skal konfirmeres så tenkte ikke noe over om dette var lite eller mye, syntes bare det så "penere" ut med en 500-lapp enn f.eks 400 kr(to tohundrelapper).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til fettere tror jeg at 250-300 kroner holder. Det fikk hvertfall jeg i min konf, og det er ikke så forskrekkelig lenge siden heller!

Ellers så husker jeg at det å få feks en kakespade med navnet mitt gravert inn på var veldig morsomt, men nå er jo jeg jente da!

Fikk og et fint album med navnet mitt og konfdatoen på slik at jeg skulle ha bildene fra konfen der. Kjempegøy å få uavhengig om du er gutt eller jente! :)

Lykke til med presangen og ha en kjekke dag i konfirmasjonen til fetteren din! :D

Gjest glamourgirl
Skrevet

Lykke til med presangen og ha en kjekke dag i konfirmasjonen til fetteren din! :D

Takk jenta! Mange gode tips her nå, og da må jeg jo begynne å velge :o Gulp!

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

I konfirmasjonen til en kusine for et par år siden ga jeg et enkelt sølvkjede med anheng til ca 2-300 kr. Synes dette er 'nok' til søskenbarn (er enig i at summer under 500,- gjør seg bedre som presang enn hundrelapper i konvolutt).

Men i ditt tilfelle synes jeg det er uvesentlig at det er en fetter - siden du er fadder ville jeg normalt gitt kr 1000,- (i min familie er det vanlig med 2000,- fra faddere ved konfirmasjon, 1000 fra besteforeldre og tanter/onkler - men lommeboken min er ikke så smekkfull) Men har du lang reisevei og ikke all verdens økonomi synes jeg også du fint kan gi kr 500,-

Gjest glamourgirl
Skrevet

TAkk Skrållan, jepp den fadderbiten er også viktig, syns jeg!

Skrevet

Vi er rimelig "nøkterne" i vår familie.. og pleier heller å gå sammen for å kjøpe en skikkelig gave..

Synes 500,- er mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...