AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Jeg har lyst til å kjøpe meg en pen høstjakke. Har til nå sett på disse to: Jakke nummer 1, i grått. Jakke nummer 2, i grått eller vinrødt. Hvilken farge vil være lettest å matche? Er det en veldig stor ulempe med grå jakke om man er litt bleik? Er jakke 2 litt for kort om jeg er lang i ryggen? Jeg ønsker egentlig ikke en jakke så lang som nummer en, men siden jeg er lang i ryggen blir de fleste i "vanlig lengde" litt korte til meg. Tar gjerne i mot tips til andre pene jakker i samme stil og prisklasse Anonymous poster hash: 96cf2...84c
Wonders Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 (endret) Jeg har lyst til å kjøpe meg en pen høstjakke. Jakke nummer 1, i grått. Anonymous poster hash: 96cf2...84c Jeg har den grå kåpen. Og matcher det med sort og andre gråtoner. Den røde var også fin, men jeg må ha varme på lår og stomp, så korte jakker er ikke et alternativ for min del. En liten hatt til regn og snø/vind, og stort sjal, for jeg har ikke tenk å kneppe igjen hele halsen på jakken... Jeg blander gjerne dyrt og rimelig. Skjerfet er dyrt, og kan brukes mye mer enn kåpen. Håper kåpen ikke nupper. For det gjør min forje jakke, og den var dyr, over tusen kroner og har bare vart i 3 år. Jeg går over med nuppemaskin, men nå gidder jeg rett å slett ikke lenger. Den ser så lurvete å utslitt ut.. Jeg er også skeptisk til lyse grå kåpe selv, for jeg er lys i huden og har blondt hår. Jeg har tenkt til å kjøpe en del fra ebay som kan piffe opp kåpen...Nå har jeg kjøpt lue, men noe i denne duren... http://www.ebay.com/itm/230959560560?var=530134585992&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 http://www.ebay.com/itm/320703267162?var=510031904948&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Og ellers saueskinnskjerf...Jeg har i sort og off-white...som jeg har kjøpt på galsmagasinet noen år tilbake. http://www.ebay.com/itm/A201-Sheep-Mongolia-Lamb-fur-Scarves-Wraps-Shawls-cape-black-/360746463768?pt=UK_Scarves&var=&hash=item53fe2a3218 Endret 23. september 2013 av Wonders
ssecret Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Den grå var absolutt finest til høst og vinter. Hva hvis du skal sette deg på en benk o.l? Dessuten blir midjen din mye finere. Og den store halsen og skjulte knapper gjør at den ser mer eksklusiv ut Kjempefin 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Jeg liker veldig godt den grå, men er bare veldig usikker på fargen. Jeg er veldig glad i grått, men føler kanskje jeg ikke kler det så veldig godt siden jeg er ganske bleik. Angående lengden, så vil jeg helst ha noe midt i mellom disse to. Den grå er litt lang, men jeg er redd for at den med knappene blir for kort siden jeg er veldig lang i ryggen. TS Anonymous poster hash: 96cf2...84c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Nummer 1. Nummer 2 synes jeg ser mer "billig" ut(som i billig pris), og er mer kjedelig. Men nummer 1 er kjempefin, synes jeg! Anonymous poster hash: a736b...bc8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg liker egentlig nummer en best selv, men er så usikker på fargen! Og så er jeg litt usikker på om den blir FOR pen for meg. Anonymous poster hash: 96cf2...84c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Prøvd de på? Anonymous poster hash: d2c86...ef6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Prøvd de på?Anonymous poster hash: d2c86...ef6 Nei det blir litt vanskelig. Anonymous poster hash: 96cf2...84c
FantasDick Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Hadde valgt nummer en, jeg også. Kjempefin!
Miss-Grey Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Nei det blir litt vanskelig. Anonymous poster hash: 96cf2...84c Synes ikke du skal bestille jakke nummer en uten å ha prøvd den på. Så den nemlig i butikken her om dagen, og den inneholder nesten utelukkende polyester (hvilket ikke er så verst som vinterjakkestoff, men den lyse fargen på jakke gjorde at det så litt... billig ut). I tillegg var stoffet veldig tynt, med unntak av akkurat i jakkeslaget foran hvor det var brettet dobbelt. Tenker at ytterstoffet + innerstoffet var 1,5 - 2 mm. tykt på størstedelen av jakka. Forbered deg iallefall på å bruke en del tøy under. Merket meg også at sømmene så litt tvilsomme ut. Veldig synd egentlig, for silhuetten på jakka var nydelig! Jeg tror helt sikkert du kler lyst grått, spesielt dersom du har blå eller grønne øyne.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Synes ikke du skal bestille jakke nummer en uten å ha prøvd den på. Så den nemlig i butikken her om dagen, og den inneholder nesten utelukkende polyester (hvilket ikke er så verst som vinterjakkestoff, men den lyse fargen på jakke gjorde at det så litt... billig ut). I tillegg var stoffet veldig tynt, med unntak av akkurat i jakkeslaget foran hvor det var brettet dobbelt. Tenker at ytterstoffet + innerstoffet var 1,5 - 2 mm. tykt på størstedelen av jakka. Forbered deg iallefall på å bruke en del tøy under. Merket meg også at sømmene så litt tvilsomme ut. Veldig synd egentlig, for silhuetten på jakka var nydelig! Jeg tror helt sikkert du kler lyst grått, spesielt dersom du har blå eller grønne øyne. Takk for tilbakemelding! Jeg har blitt bare mer og mer usikker, og tror kanskje jeg dropper begge jakkene. Denne fordi jeg er usikker på fargen, samt det du skriver her, og den andre fordi jeg tror den blir for kort. Anonymous poster hash: 96cf2...84c
up! Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 Jeg synes alle ser billige ut og med dårlig snitt (men det er de jo og, det er jo H&M). Av de tre ville jeg valgt den vinrøde, fordi gråtonen vil gjøre at de aller fleste ser ut som et blekt, umalt lerret.
awesome. Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Jeg ville ha valgt nr 1. Hvis du er redd for å se blek ut i grå, kan det kanskje hjelpe ha skjerf eller en lue i en fin farge, for eksempel vinrød? Vurderer selv å kjøpe meg en grå kåpe, og kommer nok til å piffe den opp med noen kule skjerf og luer
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Jeg synes alle ser billige ut og med dårlig snitt (men det er de jo og, det er jo H&M). Av de tre ville jeg valgt den vinrøde, fordi gråtonen vil gjøre at de aller fleste ser ut som et blekt, umalt lerret. Du må gjerne komme med tips til noen andre jakker, da jeg har lyst på en ny jakke av denne typen. Jeg ville ha valgt nr 1. Hvis du er redd for å se blek ut i grå, kan det kanskje hjelpe ha skjerf eller en lue i en fin farge, for eksempel vinrød? Vurderer selv å kjøpe meg en grå kåpe, og kommer nok til å piffe den opp med noen kule skjerf og luer Er litt usikker på den vinrøde, men tror jeg slår fra meg den grå pga det som ble skrevet om den her oppe. Anonymous poster hash: 96cf2...84c
Kicki_90 Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 Jeg likte beste den lysegrå, men synes ofte at den typen jakker fra HM blir veldig fort slitt og ser billig ut, Hva med denne fra Bikbok? http://bikbok.com/eu/Categories/Collection/Jackets-blazers/L-Outerw-Coat/OC-Kosy/p/7140741-960-D-Grey Denne er fin og litt i samme stil som den grå, men fargen er mye penere. Har fjorårets modell selv, beltet er litt høyere, men den er helt super nå som gradestokken er under 10 om morgenen. 1
ssecret Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Hvis man bare sminker seg riktig synes jeg det er fint med blek hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå