AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Tips til grønne, næringsrike grønnsaker som kan spises rå? Har tvunget meg selv til å knaske stangselleri (hater smaken), men ser på diett.no at den nesten ikke inneholder noen vitaminer eller mineraler uansett, så jeg tror jeg dropper den... Har hørt at grønne grønnsaker skal være spesielt sunne mtp visse typer mineraler. Men hvilke av de kan spises rå, og er lette å få tak i? Anonymous poster hash: bbf1e...d2c
Løvetanten Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Rå grønnsaker er ikke nødvendigvis godt for deg. Mange kan reagere på bl.a fiberinnholdet og antibeitestoffer, og varmebehandling letter dette. Spiser du en ok diett ellers så tror jeg ikke rå grønnsaker nødvendigvis tipper deg over fra sunn til kjernesunn. Spis det du liker dropp resten. Man skal ikke presse i seg mat som er "sunn". Spiser du f.eks en grønn salat med litt tomat og agurk og vårløk så er det mye råe greier der. Du får kanskje i deg litt bær og en frukt også? En gulrot eller litt kålrot? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Takk for svar! Spiser vanligvis noen cherrytomater hver dag + litt paprika de gangene vi har det, avocado nesten hver dag, en appelsin om dagen ca, og salat et par ganger i uken. Ikke fryktelig mye, med andre ord. Foretrekker grønnsaker som kan spises rå fordi jeg ikke lager min egen middag for tiden. Kokte grønnsaker er vel gjerne mest en middagsgreie, og krever en del tid og slikt. Anonymous poster hash: bbf1e...d2c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Jeg lager smoothie med brokkoli, blomkål, spinat, salat/kålblader, litt banan, diverse bær, stangselleri (fordi jeg elsker smaken) agurk, avokado, gulrøtter, ingefær, chilli ol..., mye godt man kan lage i smoothie!Anonymous poster hash: 091d4...0cc 1
Løvetanten Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 (endret) TS. Da spiser du sannsyligvis mer grønnsaker enn den jevne nordmann Endret 23. september 2013 av Løvetanten
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg lager en fast smoothie av grønnkål, fersk spinat, stangselleri, persille, agurk, frossen spinat, sitron, lime, avokado og kokosmelk til frokost. Smaker faktisk utrolig digg! Adder noen gojibær og kokosflak på toppen. Yum! Anonymous poster hash: 8105e...e84 1
Chloe- Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Grønnkål (med vinagrette!), ruccola, spinat og bok choy.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Takk for tips ang smoothie! Må få kjøpt meg en ny blender.. Den gamle jeg hadde klarte ikke å hakke opp ting skikkelig, og jeg takler ikke å drikke ting med "klumper". TS. Da spiser du sannsyligvis mer grønnsaker enn den jevne nordmann Oj.. Men er det nok, sånn helsemessig sett, mon tro? Anonymous poster hash: bbf1e...d2c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Takk for tips ang smoothie! Må få kjøpt meg en ny blender.. Den gamle jeg hadde klarte ikke å hakke opp ting skikkelig, og jeg takler ikke å drikke ting med "klumper". Oj.. Men er det nok, sånn helsemessig sett, mon tro? Anonymous poster hash: bbf1e...d2c Tror det er nok, men ville variert grønnsakene så godt som mulig hver dag. Særlig til lunsj og middag! Anonymous poster hash: 8105e...e84
Løvetanten Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Jeg varierer ikke grønnsaker så mye, men spiser de jeg liker. Det er et fast knippe som jeg roterer på gjennom uka, og sammen med kjøtt, fisk, egg, fugl, nøtter, bær og meieriprodukter så har jeg det fint. Jeg spiser lite rå grønnsaker, noe bær, lite frukt. Er ikke alltid magen synes det er ok med rå mat, men det må du nesten se på selv. Styrer helt unna rå spinat, rå brokkoli, rå blomkål, rå selleri.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Takk for tips ang smoothie! Må få kjøpt meg en ny blender.. Den gamle jeg hadde klarte ikke å hakke opp ting skikkelig, og jeg takler ikke å drikke ting med "klumper". Oj.. Men er det nok, sånn helsemessig sett, mon tro? Anonymous poster hash: bbf1e...d2c Da er jeg så frekk at jeg anbefaler deg en blender også jeg:) Anbefaler på det sterkeste nutribullet. Den er superenkel, man blander smootien i koppen man drikker av, og så følger det med lokk til å skru på så man kan ta med seg smoothien og den holder seg frisk. Den er også veldig kraftig, så den kutter alt av skall, frø, is og lignende og så tar den liten plass og man skyller bare av bladene etter bruk drikker 2-3 om dagen etter jeg fikk meg denne for noen uker siden )Anonymous poster hash: 091d4...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Takk for tips! Skal sjekke ut denne. Også må jeg nok bli flinkere til å spise bær igjen. Spiste masse i sommer, men så sluttet jeg plutselig da høsten kom, av en eller annen grunn... Anonymous poster hash: bbf1e...d2c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Får lyst til å prøve grønnsakssmoothie etter å lese innleggene her. Men jeg lurer på om dere tilsetter noe som "base" i tillegg til grønnsakene? Vann, juice, biola? Evt. andre ingredienser? Anonymous poster hash: 7ad67...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå