Gå til innhold

Klærne mine krymper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med at genserene mine, og spesielt t-skjortene mine krymper etter vask. Dette ender jo da med at de blir for korte ved livet, og på armene, noe som er stygt.

Når jeg kjøper t skjorter så kan jeg kjøpe str M, og da sitter de som et skudd på meg, helt til jeg har vasket de. Kjøper jeg L blir de for svære både før og etter vask, kg siden jeg ikke er en altfor svær og kraftig type, så ser det ikke fint ut med klær som "henger" på meg.

Noen som har noen tips? Jeg vasker klæra på vanlig måte, maks 40grader og lufttørking.

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: bc468...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

se på vaskelappen hvor mye de krymper. Mellom 2-3% er ok, om det står mellom 5-10 er det ikke ok.

Skrevet

Kanskje du har lagt på deg? :fnise:

Anonymous poster hash: 579b1...28a
Skrevet

Kanskje du har lagt på deg? :fnise:

Anonymous poster hash: 579b1...28a

Hehe ånei, har nok heller tatt av meg isåfall :)

Skrevet

se på vaskelappen hvor mye de krymper. Mellom 2-3% er ok, om det står mellom 5-10 er det ikke ok.

Hvordan ser man hvor mange prosent det krymper da?

Skrevet

Prøv å vaske t-skjortene for hånd i litt kaldere enn lunket vann første gangen du vasker de.

Anonymous poster hash: e4a2e...01c
Skrevet

Strekker du plaggene litt før du henger dem opp, TS? Jeg tar gjerne et tak både på lengden og på ermene på plagg som har tendenser til å bli litt snaue i vask. Kan ikke si at jeg har merket så store problemer med krymping som deg, altså.

Skrevet

Jeg sliter med at genserene mine, og spesielt t-skjortene mine krymper etter vask. Dette ender jo da med at de blir for korte ved livet, og på armene, noe som er stygt.

Når jeg kjøper t skjorter så kan jeg kjøpe str M, og da sitter de som et skudd på meg, helt til jeg har vasket de. Kjøper jeg L blir de for svære både før og etter vask, kg siden jeg ikke er en altfor svær og kraftig type, så ser det ikke fint ut med klær som "henger" på meg.

Noen som har noen tips? Jeg vasker klæra på vanlig måte, maks 40grader og lufttørking.

Takker for svar :)

T-skjorter i dårlig bommulskvalitet gjør det du beskriver her. Vil anbefale at du bytter til et annet merke/kjøper bedre kvalitet.

Ellers så kan du bruke 30 grader på vanlig brukte plagg - det sliter mindre på dem.

Anonymous poster hash: 6b564...946

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ser man hvor mange prosent det krymper da?Anonymous poster hash: bc468...9e4

Det skal stå på lappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...