Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er så utrolig spent på hva som befinner seg i magen min. Magefølelsen har alltid sagt "jente" fra dag 1.

Så nå spør jeg litt for gøy... Stemte magefølelsen dere hadde (og evnt andre myter/tester) med kjønnet i magen ved UL eller fødsel?

• Hadde du en magefølelse på hva kjønnet var?
  • Tok du noen tester (natrontest, ringtest osv..), og hva sa disse?
  • Noen spesielle lyster i svangerskapet?
  • Noen av de typiske "kjerringrådene" som stemte?
  • Var barnets puls "jentelyd" eller "guttelyd"?
  • Hva var kjønnet på babyen i magen?
Endret av Charlie28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri skjønt det med magefølelse for et kjønn, siden jeg ikke skjønner hva det skal være basert på. Men forrige gang lurte jeg litt på om det var jente en stund, siden jeg var så kvalm, og mytene tilsier mer kvalme med jenter. Så hadde jeg typisk guttemage, og alle rundt tippet gutt. Under fødselen viste det seg at det var en gutt. Jordmor målte jo puls flere ganger i svangerskapet, og en stund tippet hun det ene kjønnet, fordi hun mente at det med puls ofte stemte. Men så endrer jo barnets puls seg etter hvert, og da tippet hun plutselig det andre kjønnet. Så ja, vet ikke hva jeg skal si om det...

Denne gangen er det lett å tippe jente, siden svangerskapet så langt har vært annerledes enn det forrige.

Skrevet

Jeg har hatt rett fra uke 7-8 hver gang, bortsett fra første, for da ante jeg ikke hvordan det skulle være.

Skrevet

Jeg tipper gutt,fordi svangerskapet har vært ganske annerledes denne gangen enn sist da jeg fikk jente. Men håper litt på jente.

Skrevet

Jeg var så sikker på at jeg ville få gutt at jeg kjøpte noen få plagg i blått :fnise:
Gutt ble det!

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Alle kjerringråd og tester tilsa gutt, jeg hadde sterk jentefølelse. Og jente blir det visst, ifølge mine to UL ;)

Skrevet

Jeg har ingen følelse av hverken det ene eller andre. Men alle andre tror det er ei jente. Har bestemt meg for å ikke vite før fødselen så vi får se når ungen kommer ut.

Skrevet

Jeg hadde følelsen av gutt med førstemann og det stemte :) Nå har jeg ikke peiling... Trodde gutt med en gang men pga ekstrem kvalme begynte jeg å lure på jente :fnise: Helt umulig å vite. Vi får se når babyen er født ;)

Skrevet (endret)

Jeg er så utrolig spent på hva som befinner seg i magen min. Magefølelsen har alltid sagt "jente" fra dag 1.

Så nå spør jeg litt for gøy... Stemte magefølelsen dere hadde (og evnt andre myter/tester) med kjønnet i magen ved UL eller fødsel?

Magefølelsen sa gutt fra første positiv test. Men leste ikke lenge etterpå at flertallet (altså ikke absolutt alle) av alle førstegangsfødende trur at de skal ha en gutt, så jeg slo den tanken fra meg og hadde null magefølelse lenger. Men på ordinær UL i uke 19 sa jordmor at det var null tvil om at det er en gutt, og på 3D-UL i uke 29 fikk vi bildebevis på at det er en gutt.

Jeg tok den ringtesten for flere år siden og den "sa" 2 gutter og en jente, i den rekkefølgen og så "sa" den stopp så ingen flere enn 3 barn. OM det stemmer (tviler på det hehe) så var sikkert den babyen jeg mistet i en SA en gutt, fordi planen er bare to barn.

Har mislikt sukker og vært glad i salt i graviditeten, og det skal liksom bety gutt.

Hvilke flere kjerringråd finnes det for å finne ut av kjønn? Aldri hørt om annet enn ringtesten og natrotesten.

Gutten min har "jentepuls", han ligger på ca 150.

Og ja jeg skal ha en gutt, har som sagt bildebevis ;)

Ellers: Null kvalme, som også skal bety gutt. Har det folk kaller for en typisk "guttemage", men det har egentlig bare med hvordan man er skapt å gjøre, så jeg ville hatt samme mage om det var ei jente. Har også lest at kjønnet har noe å si for hvilken side babyen liker å ligge på, TRUR at høyre side er gutt, og min sin favoritt side er høyre. Men har også blitt fortalt av lege og jordmor at nesten alle babyer foretrekker venstre side (nærmere hjertet til mora), så de syns at det er rart min foretrekker høyre.

Endret av Yesterday
Skrevet

Kan ikke si jeg hadde noen "følelse" - men jordmor tippet gutt basert på pulsen. Har heller ikke vært særlig kvalm, og det er vel ansett for å være et tegn på gutt? På UL sa de ihvertfall jente, og det var visst ikke noe tvil der...

Skrevet

Jeg skal ha jente, ifølge 2 UL.

Hadde kanskje sånn 51% tro på gutt før UL, og skal ifølge kinesisk fødselshoroskop og det jeg har lest av kjærringråd ha en gutt - men har vanskelig for å tro at det skal stemme når to jordmødre har sagt at de er sikre på at det er jente.

Min svigermor "visste" at vi skulle ha jente før UL visstnok, fordi mødrene blir penere når de venter jente og jeg så visstnok fantastisk ut.

Ellers er det flere som har kommentert ETTER at de fikk vite at vi ventet jente, at jeg har jo typisk "jentemage". Litt vanskelig å tro når det blir sagt i etterkant...

Skrevet

Folk rundt meg og slike tester sa jente, men jeg trodde gutt! Fikk sjokk ved UL.

Anonymous poster hash: d705d...5e0
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg skal ha jente, ifølge 2 UL.

Hadde kanskje sånn 51% tro på gutt før UL, og skal ifølge kinesisk fødselshoroskop og det jeg har lest av kjærringråd ha en gutt - men har vanskelig for å tro at det skal stemme når to jordmødre har sagt at de er sikre på at det er jente.

Min svigermor "visste" at vi skulle ha jente før UL visstnok, fordi mødrene blir penere når de venter jente og jeg så visstnok fantastisk ut.

Ellers er det flere som har kommentert ETTER at de fikk vite at vi ventet jente, at jeg har jo typisk "jentemage". Litt vanskelig å tro når det blir sagt i etterkant...

Er det ikke omvendt da, at jenter stjeler mors skjønnhet? :P

• Liker 1
Skrevet

Har jeg også lest ja, at er det jente har man dårligere hud og ser dvassen ut fordi hun stjeler mors skjønnhet ;)

Anonymous poster hash: d705d...5e0

Gjest Kaffelattn
Skrevet

<p>

Nei, stemte ikke...mannen og jeg følte at det var en jente med førstefødte men det ble en gutt så vi den gang på UL.

Skrevet

Folk rundt meg og slike tester sa jente, men jeg trodde gutt! Fikk sjokk ved UL. Anonymous poster hash: d705d...5e0

Mener ikke å være frekk, men hvordan er det mulig å få sjokk? Det er jo omtrent like stor sjanse for hvert kjønn, og sånne gamle råd tar vel de fleste med en klype salt?

• Liker 1
Skrevet

Med første hadde eg ikkje veldig sterk magefølelse. På kvar tidlige UL fekk eg følelsen av gut, men noko i meg sa likevel jente. Eg gjetta jente før ordinær UL, men me såg tydelig at det var ein gut. Med andre kom ein veldig sterk gutefølelse nokså tidlig, sannsynligvis mykje fordi svangerskapet var så likt det forrige. Eg følte ikkje behov for å vita kjønn på UL, fordi eg "visste" det uansett frå før. Og det stemte - det kom ein lillebror. :)

Skrevet

Hun er ikke norsk, mulig at "regelen" er annerledes der ;)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Hun er ikke norsk, mulig at "regelen" er annerledes der ;)

I see :)

Skrevet

Med første visste jeg at det var en gutt. Når folk spurte før ordinær ultralyd svarte jeg "Vi har ikke fått bekrefta det enda men det er en gutt.". Kjøpte guttefarger og var i det hele tatt helt sikker. Og gutt var det.

Denne ganger aner jeg ikke. Tror det er gutt, men jentefølelsen sniker seg innpå av og til. Så vi får se. Aner ikke hvorfor det er så annerledes denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...