Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde jente følelse med det samme, men første ul viste gutt. Ul nr 2 viste jente. Så var litt 50/50 egentlig, men jeg trodde bestemt det var jente mens sambo mente det var gutt.

Kom ei nydelig jente:) og godt var det, for hadde en hau med rosa:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg var så utrolig kvalm første gangen så tenkte jeg at det kanskje kunne være jente. Og det var det. Denne gangen er jeg ikke særlig kvalm ennå, så foreløpig tror jeg det er gutt. :)

De mytene og testene tror jeg ingenting på.

Skrevet

Innerst inni meg trodde jeg det var en jente, men jeg turte ikke helt å tro på det siden jeg tenkte at det var litt ønsketenkning fra min side. Mannen var skråsikker på at det var jente. Og jente var det:)

Høy puls på fosteret og dårlig form på meg var vel jentetegnene jeg hadde.

Anonymous poster hash: ae724...317

Skrevet

De mytene og testene tror jeg ingenting på.

Da er vi to.

Men må si at det er litt moro og "tidsfordriv" å teste. Har ikke prøvd selv, men forstår de som gjør.

Stilig å se hvor mange som hadde rett magefølelse og ikke.. Tydeligvis ca 50/50 på det også :P

Skrevet

Med første:

• Hadde du en magefølelse på hva kjønnet var? Fra dag 1. tenkte jeg gutt
  • Tok du noen tester (natrontest, ringtest osv..), og hva sa disse? Kinesisk fødselskart sa gutt.
  • Noen spesielle lyster i svangerskapet? Kake
  • Noen av de typiske "kjerringrådene" som stemte? Hm.. tenkte ikke på kjerringråd
  • Var barnets puls "jentelyd" eller "guttelyd"? Gutt
  • Hva var kjønnet på babyen i magen? Det var en gutt gitt

Med nr. 2 :

• Hadde du en magefølelse på hva kjønnet var? Fra dag 1: jente
  • Tok du noen tester (natrontest, ringtest osv..), og hva sa disse? : Kinesisk fødselskart sa Jente
  • Noen spesielle lyster i svangerskapet? Frukt
  • Noen av de typiske "kjerringrådene" som stemte?
  • Var barnets puls "jentelyd" eller "guttelyd"? Vet ikke
  • Hva var kjønnet på babyen i magen? Jente

Anonymous poster hash: d2eed...22f
Skrevet

Altså, bare for å være den kjipe som trekker realisme inn i dette, det er jo enten det ene eller det andre.

Det er sånn cirka 51% sannsynlighet for at du tipper rett dersom du tipper at du får en gutt, og 49% sannsynlighet for jente. Derfor vil veldig mange egentlig tippe rett.

(Her sa magefølelsen gutt og gutt ble det, men det var nok tilfeldigheter ;) )

Skrevet

Magefølelsen sa gutt fra første positiv test. Men leste ikke lenge etterpå at flertallet (altså ikke absolutt alle) av alle førstegangsfødende trur at de skal ha en gutt, så jeg slo den tanken fra meg og hadde null magefølelse lenger. Men på ordinær UL i uke 19 sa jordmor at det var null tvil om at det er en gutt, og på 3D-UL i uke 29 fikk vi bildebevis på at det er en gutt.

Husker du noe om hvor du har lest det? Jeg prøvde å goodle både på engelsk og norsk, men finner ingenting. Syntes det var interessant, hvis det er sant, vil vite mer. Jeg tror nemlig selv at jeg har en gutt (førstegangsfødende, og vet ikke selv hva den følelsen kommer av), men håper på ei jente. Og det er leeenge til UL.. :)

Anonymous poster hash: f8637...b97

Skrevet

Men jeg fant den her http://web.arizona.edu/~vas/intuit.htm - The Intuition in Pregnancy Study - der fant de ut at gravide hadde rett i 70% av tilfeller når de prøvde å gjette kjønn. Altså mer enn tilfeldige 50%, men ikke mye..

Anonymous poster hash: f8637...b97
Skrevet (endret)

Husker du noe om hvor du har lest det? Jeg prøvde å goodle både på engelsk og norsk, men finner ingenting. Syntes det var interessant, hvis det er sant, vil vite mer. Jeg tror nemlig selv at jeg har en gutt (førstegangsfødende, og vet ikke selv hva den følelsen kommer av), men håper på ei jente. Og det er leeenge til UL.. :)Anonymous poster hash: f8637...b97

Nei dessverre, er noen mnd siden. Men det var på ei norsk side. Sikkert babyverden, jordmor Siri eller noe sånt. Men trur ikke at det stod noen forklaring på hvorfor.

Endret av Yesterday
Skrevet (endret)

Jeg trodde jeg skulle få ei jente fordi samboer "håpet" på gutt...

Fikk ikke vite kjønn på ordinær ul, men fikk vite på privat ul i uke 25. Å, jaggu var det ikke en gutt. Fikk også bekreftet at det var gutt på neste ul (er to ul i svangerskapet her jeg bor) og på ul før fødsel.

Jeg var mye uggen i begynnelsen av svangerskapet, men ikke skikkelig kvalm. Hadde dilla på bær i begynnelsen, og sjokolademelk og boller på slutten(noe jeg ellers sjeldent spiser).

Fant tre forskjellige kinesiske fødselskart, og alle viste gutt.

Endret av Sunshower
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Mener ikke å være frekk, men hvordan er det mulig å få sjokk? Det er jo omtrent like stor sjanse for hvert kjønn, og sånne gamle råd tar vel de fleste med en klype salt?

Hahaha...skulle tro det, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...