AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Kjøpte meg et sony exsperia z tablet som jeg spesefik sa "jeg vil ha den verisjonen hvor jeg kan ha sim kort i" og fikk til svar de hadde en igjen. fant nå ut at tableten min IKKE har mulighet for sim. den er brukt (2 dager) kan jeg returnere den for pengene tilbake? Anonymous poster hash: 71ca3...073
Rotemor Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Selvsagt. Angrefristloven gir deg 14 dager uavhengig av om det var bestillingsfeil, eller leverandør ...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Tusen takk, så da er det bare å si at jeg fikk feil verisjon? =) har aldri hatt nettbrett før men sa spesefik jeg ville ha 4g verisjonen. Anonymous poster hash: abc8c...a18
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Takk!! Printet ut angrefrist loven å tar den med meg =) Vil jo ikke få pengene igjen, bare bytte i den eg ville ha opprinnelig Anonymous poster hash: abc8c...a18
theWeeknd Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Angrefristloven gjelder bare fjernsalg. Ergo ikke ved kjøp i butikk. Er den kjøpt over disk må man forholde seg til eventuelle regler de forskjellige kjedene har. Er den kjøpt hos en av de tre store Elkjøp/Lefdal/Expert så kjører de alle 30 dagers åpent kjøp som en kundegode, og da er det null problem å bytte. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Angrefristloven gjelder bare fjernsalg. Ergo ikke ved kjøp i butikk. Er den kjøpt over disk må man forholde seg til eventuelle regler de forskjellige kjedene har. Er den kjøpt hos en av de tre store Elkjøp/Lefdal/Expert så kjører de alle 30 dagers åpent kjøp som en kundegode, og da er det null problem å bytte. Ang. angrefristloven har du helt rett, men når TS har presisert at varen skal ha en gitt egenskap og den ikke har det, foreligger det her en mangel. TS: skriv ut forbrukerkjøpsloven istedet. Anonymous poster hash: 383cc...e23 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Takk, kjøpt den på Siba Anonymous poster hash: abc8c...a18
Rotemor Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Jeg fikk ikke med meg at det var over disk, gikk utifra nettet ettersom det ble så feil. Men det ordner seg uansett da, TS
Neket Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Om det er et problem å bytte, kan du bruke smarttelefonen din som "modem". Men versjonene uten sim pleier være en del billigere, så dette bør de rette opp i! 2
Glitnir Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Byttereglene hos Elkjøp etc. gjelder vel bare ubrukte varer? Ellers er det klart at du i prinsippet har retten på din side når du fikk noe annet enn du bad om, men det kan bli et problem å dokumentere det. Uansett vil jeg anta at det går greit når du forklarer situasjonen.
Rotemor Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Byttereglene hos Elkjøp etc. gjelder vel bare ubrukte varer? Ellers er det klart at du i prinsippet har retten på din side når du fikk noe annet enn du bad om, men det kan bli et problem å dokumentere det. Uansett vil jeg anta at det går greit når du forklarer situasjonen. Elkjøp har 30 dagers bytterett uansett
markj Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Om det er et problem å bytte, kan du bruke smarttelefonen din som "modem". Det er et strømsluk uten like.
Neket Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Det er et strømsluk uten like. Ja, akkurat hva jeg trenger med iphone5
Junine Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Du må bare ta med kvittering + original emballasje/eske, og forklare dem problemet:) bare 2 dager går bra! 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Be om bytte, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven §§ 15-16 http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-004.html Anonymous poster hash: 48945...e53
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Haha, komisk hvordan folk sier hun skal vise til forbrukerkjøpsloven - hallo, selvsagt får hun bytte her. Null problem. Anonymous poster hash: 860a7...505
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 Haha, komisk hvordan folk sier hun skal vise til forbrukerkjøpsloven - hallo, selvsagt får hun bytte her. Null problem. Anonymous poster hash: 860a7...505 Greit å vite hva man skal henvise til dersom butikken setter seg på bakbeina. Anonymous poster hash: 48945...e53 2
kalinka85 Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Greit å undersøke dette FØR man tar varen i bruk i 2 dager. Ganske hodeløst å bruke en vare i 2 dager før SÅ å oppdage at det var feil. Er ikke så sikker på om du får benytte deg av returrett eller angrerett hvis produktet er brukt. En ting er å prøve produktet forsiktig for å se på det. En annen ting er å faktisk bruke det i 2 dager uten å oppdage at det var feil vare.
Bad Advice Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Byttereglene hos Elkjøp etc. gjelder vel bare ubrukte varer? Ellers er det klart at du i prinsippet har retten på din side når du fikk noe annet enn du bad om, men det kan bli et problem å dokumentere det. Uansett vil jeg anta at det går greit når du forklarer situasjonen. Varer skal være "Som nye" men spesielt Elkjøp og Lefdal strekker seg svært langt når det kommer til returrett. Siba har jeg derimot svært dårlige erfaringer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå