Gå til innhold

Kjøpte nettbrett uten SIM kort kapasitet, når jeg ba om verisjonen med Sim kort valg! kan jeg returnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg et sony exsperia z tablet som jeg spesefik sa "jeg vil ha den verisjonen hvor jeg kan ha sim kort i" og fikk til svar de hadde en igjen.

fant nå ut at tableten min IKKE har mulighet for sim.

den er brukt (2 dager)

kan jeg returnere den for pengene tilbake?

Anonymous poster hash: 71ca3...073
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt.

Angrefristloven gir deg 14 dager uavhengig av om det var bestillingsfeil, eller leverandør ...

Skrevet

Tusen takk, så da er det bare å si at jeg fikk feil verisjon? =)

har aldri hatt nettbrett før men sa spesefik jeg ville ha 4g verisjonen.

Anonymous poster hash: abc8c...a18
Skrevet

Ja, det er bare å bytte :)

Skrevet

Takk!!

Printet ut angrefrist loven å tar den med meg =)

Vil jo ikke få pengene igjen, bare bytte i den eg ville ha opprinnelig

Skrevet

Angrefristloven gjelder bare fjernsalg. Ergo ikke ved kjøp i butikk. Er den kjøpt over disk må man forholde seg til eventuelle regler de forskjellige kjedene har. Er den kjøpt hos en av de tre store Elkjøp/Lefdal/Expert så kjører de alle 30 dagers åpent kjøp som en kundegode, og da er det null problem å bytte.

• Liker 3
Skrevet

Angrefristloven gjelder bare fjernsalg. Ergo ikke ved kjøp i butikk. Er den kjøpt over disk må man forholde seg til eventuelle regler de forskjellige kjedene har. Er den kjøpt hos en av de tre store Elkjøp/Lefdal/Expert så kjører de alle 30 dagers åpent kjøp som en kundegode, og da er det null problem å bytte.

Ang. angrefristloven har du helt rett, men når TS har presisert at varen skal ha en gitt egenskap og den ikke har det, foreligger det her en mangel. TS: skriv ut forbrukerkjøpsloven istedet.

Anonymous poster hash: 383cc...e23

• Liker 1
Skrevet

Takk, kjøpt den på Siba :)

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at det var over disk, gikk utifra nettet ettersom det ble så feil.

Men det ordner seg uansett da, TS :)

Skrevet

Om det er et problem å bytte, kan du bruke smarttelefonen din som "modem".

Men versjonene uten sim pleier være en del billigere, så dette bør de rette opp i!

• Liker 2
Skrevet

Byttereglene hos Elkjøp etc. gjelder vel bare ubrukte varer?

Ellers er det klart at du i prinsippet har retten på din side når du fikk noe annet enn du bad om, men det kan bli et problem å dokumentere det. Uansett vil jeg anta at det går greit når du forklarer situasjonen.

Skrevet

Ellers er det klart at du i prinsippet har retten på din side når du fikk noe annet enn du bad om, men det kan bli et problem å dokumentere det. Uansett vil jeg anta at det går greit når du forklarer situasjonen.

Elkjøp har 30 dagers bytterett uansett :)

Skrevet

Om det er et problem å bytte, kan du bruke smarttelefonen din som "modem".

Det er et strømsluk uten like.

Skrevet

Det er et strømsluk uten like.

Ja, akkurat hva jeg trenger med iphone5 :P

Skrevet

Du må bare ta med kvittering + original emballasje/eske, og forklare dem problemet:) bare 2 dager går bra!

• Liker 1
Skrevet

Haha, komisk hvordan folk sier hun skal vise til forbrukerkjøpsloven - hallo, selvsagt får hun bytte her. Null problem.

Anonymous poster hash: 860a7...505
Skrevet

Haha, komisk hvordan folk sier hun skal vise til forbrukerkjøpsloven - hallo, selvsagt får hun bytte her. Null problem.

Anonymous poster hash: 860a7...505

Greit å vite hva man skal henvise til dersom butikken setter seg på bakbeina.

Anonymous poster hash: 48945...e53

• Liker 2
Skrevet

Greit å undersøke dette FØR man tar varen i bruk i 2 dager. Ganske hodeløst å bruke en vare i 2 dager før SÅ å oppdage at det var feil. Er ikke så sikker på om du får benytte deg av returrett eller angrerett hvis produktet er brukt. En ting er å prøve produktet forsiktig for å se på det. En annen ting er å faktisk bruke det i 2 dager uten å oppdage at det var feil vare.

Skrevet

Varer skal være "Som nye" men spesielt Elkjøp og Lefdal strekker seg svært langt når det kommer til returrett. Siba har jeg derimot svært dårlige erfaringer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...