AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Interessant avsporing som fortjener en egen tråd Jeg får stor nytelse av både å være submissiv og dominant. I mitt hode handler det rett og slett om å skjønne tegninga, hva som kan være så deilig med å bli pult hardt nedover halsen med en pikk eller å sette seg oppå ansiktet til mannen slik at han ikke får puste en gang. Kort fortalt, sadisme handler om makt. Det er litt deilig å være litt sint og slem av og til. Feks skrike til busssjåføren som kjører 3 minutter før tiden og eller kjeft på noen som ber deg om å roe deg ned. For meg handler det å være dominant i stor grad om bare å få ut frustrasjoner. Det er rett og slett deilig å overreagere eller å være skikkelig urimelig av å til. Masochisme derimot handler om å bli brukt, når ting skjer mot din vilje eller gjør litt vondt kommer følelsene veldig fort frem. Når noen knuller deg nedover halsen eller gir deg bitchslaps så klarer du kun å fokusere på det som skjer der og da, du tenker ikke på noen andre, noe annet, ingenting. "Your mind goes blank"Du har ingen kontroll så du kan bare konsentere deg om det som skjer akkurat i øyeblikket, og det er deilig. Anonymous poster hash: eef63...b24 Off topic, men etter min mening er dette å miste kontrollen, som (for meg) er det stikk motsatte av å være dominant. Ikke at det er noe galt i at du har en annen mening, men siden du nevner det å 'skjønne tegninga' ville jeg bare nevne at vi har forskjellige oppfatninger. Nja, til en viss grad er jeg faktisk enig med deg. Dårlig eksempel. Ville mer frem til å være krafstor, ikke å skrike i hytt og pine men heller bare gjøre akkurat som du vil. Være utolmodig og kravstor. Anonymous poster hash: eef63...b24 Dette er hverken sadisme eller dominans. Dette er å være en drittsekk. Det finnes like mange versjoner av dette som det finnes folk. En Dom som er "utålmodig og kravstor" i sammenheng med å "få ut frusterasjoner" hadde aldri fungert med meg. Anonymous poster hash: 2104c...902 Anonymous poster hash: 22e26...b55
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Det finnes ikke et entydig svar på dette, noe som også kom frem i den andre tråden. Så hva lurer du egentlig på?Anonymous poster hash: 3f8e9...379
Gjest inox Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Det er ikke kun en måte å være hverken dominant eller submissive på Det helt grunnleggende er at en dominant tenner på å ha kontrollen, en submissive tenner på å ikke ha kontrollen. Alt annet er valgfritt og kommer i alle mulige kombinasjoner. Men som submissive kvinne lærer du fort hvilke dominante menn (snakker utfra min egen erfaringsbakgrunn) som kan være potensielt farlige. Og en dominant som bruker ord som "å miste kontrollen", "være utålmodig" og "være kravstor" for å beskrive seg selv blinker varsellamper over hele fjøla. Det er ikke egenskaper du ønsker i en person som du gir fra deg kontrollen til. Som submissive trenger du å vite at den dominante styrer deg trygt gjennom også vanskelige opplevelser. En god dominant er tålmodig, rolig og bestemt, mister ikke kontrollen - men strekker deg varsomt. Å være dominant handler derimot IKKE om å miste kontrollen. Ikke i min verden i hvert fall - da er grensen over i misbruk svært kort.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Det er ikke kun en måte å være hverken dominant eller submissive på Det helt grunnleggende er at en dominant tenner på å ha kontrollen, en submissive tenner på å ikke ha kontrollen. Alt annet er valgfritt og kommer i alle mulige kombinasjoner. Men som submissive kvinne lærer du fort hvilke dominante menn (snakker utfra min egen erfaringsbakgrunn) som kan være potensielt farlige. Og en dominant som bruker ord som "å miste kontrollen", "være utålmodig" og "være kravstor" for å beskrive seg selv blinker varsellamper over hele fjøla. Det er ikke egenskaper du ønsker i en person som du gir fra deg kontrollen til. Som submissive trenger du å vite at den dominante styrer deg trygt gjennom også vanskelige opplevelser. En god dominant er tålmodig, rolig og bestemt, mister ikke kontrollen - men strekker deg varsomt. Å være dominant handler derimot IKKE om å miste kontrollen. Ikke i min verden i hvert fall - da er grensen over i misbruk svært kort. Man kan generalisere med at dominante liker å ha kontroll, submissive liker å gi fra seg kontroll. Det er likevel viktig for begge å stole og kjenne hverandre nok til å ikke gå over grenser som den ene eller andre ikke ønsker å krysse. Anonymous poster hash: 6b7ba...1cd
Gjest inox Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Man kan generalisere med at dominante liker å ha kontroll, submissive liker å gi fra seg kontroll. Det er likevel viktig for begge å stole og kjenne hverandre nok til å ikke gå over grenser som den ene eller andre ikke ønsker å krysse. Anonymous poster hash: 6b7ba...1cd Helt enig ja Det jeg prøvde å få fram er at det finnes like mange varianter på å være dominant og submissive på som det finnes dominante og submissive - sånn omtrent og at det eneste generelle trekket de har felles er "hvilken side av pisken" de liker å befinne seg på, om en skal si det litt flåsete. Men i grunn funker ikke det bildet heller, for det finnes dominante som tenner på smerte, og innimellom beorderer sin sub å bruke pisken på dem - så da er vi tilbake til kontrollen igjen
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Det finnes ikke et entydig svar på dette, noe som også kom frem i den andre tråden. Så hva lurer du egentlig på?Anonymous poster hash: 3f8e9...379 Deres mening. Kan man ikke lure på det på et forum da? Anonymous poster hash: 705f7...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå