Gå til innhold

Hjelp! Har ufrivillig tre samboere, trenger å få dem ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. To av min samboers kompiser har strengt tatt bodd her i noen måneder; klager, roter og spiller dataspill. Jeg har for lengst fått nok, og idag sa jeg at nå må de ut. Nå MÅ de ut. Alle bare ler av meg, min samboer inkludert. Det er ikke jeg som bestemmer det, sier de.

Men saken er at jeg blir så fryktelig sliten, og det går utover barnet. Nå har jeg virkelig fått nok, og har et sammenbrudd her i mørket. Vurderer å ringe politiet, men så lenge min samboer som leier leiligheten sammen med meg samtykker er det vel ikke noe de kan gjøre? Hva med barnevernsvakta? Jeg trenger å få de ut NÅ!

Hilsen utslitt...

Anonymous poster hash: 79b05...513
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. To av min samboers kompiser har strengt tatt bodd her i noen måneder; klager, roter og spiller dataspill. Jeg har for lengst fått nok, og idag sa jeg at nå må de ut. Nå MÅ de ut. Alle bare ler av meg, min samboer inkludert. Det er ikke jeg som bestemmer det, sier de.

Men saken er at jeg blir så fryktelig sliten, og det går utover barnet. Nå har jeg virkelig fått nok, og har et sammenbrudd her i mørket. Vurderer å ringe politiet, men så lenge min samboer som leier leiligheten sammen med meg samtykker er det vel ikke noe de kan gjøre? Hva med barnevernsvakta? Jeg trenger å få de ut NÅ!

Hilsen utslitt...

Seriøst?? Altså, det de gjør er absolutt ikke ok, men du må da være såpass oppegående at du ikke tolererer slikt fra din egen samboer?? Dette hørs ikke ut som en mann du bør fortsette med. Pakk dine egne ting, ta med deg barnet og dra.

Anonymous poster hash: dbbc3...f44

• Liker 20
Skrevet

Jeg hadde heller tatt med meg barna og dratt....

Anonymous poster hash: ca5d4...5ac
  • Liker 15
Skrevet

TS her. Problemet er bare at jeg ikke har noe sted å dra...

Skrevet

Dra på krisesenteret. Seriøst. Denne mannen høres ikke frisk ut.

• Liker 12
Skrevet

Ring en venninne, en bekjent, svigermor, et hotell, hvem som helst, for en natt eller to. Så tar du samboeren for deg i morgen, sier at enten er kompisene ute innen tirsdag morgen kl 8, ellers drar du og barnet. Enkelt og greit. Sett hardt mot hardt så kanskje han sjønner tegninga. Dette er fullstendig uakseptabelt! Dere driver ikke noe pensjonat!

Kommer du bare med tomme trusler skjer det ingenting. Si til han at hvis han ikke setter kona og barnets ve og vel først, så drar du og barnet. Og dere kommer ikke tilbake før de er ute. Tipper de er ute innen tirsdag kl 22 hvis du drar tirsdag kl 9.

Og forøvrig bør du ta en prat med samboeren din ang respekt. Han eier tydeligvis ikke det. Å ta en prat med huseier. Kan ikke husleieloven ordrett men mener det ikke er lov å fritt ta inn medlemmer i husstanden som ikke er kjæreste/samboer eller barn. Altså nære skektninger. Google husleieloven.

Anonymous poster hash: c9346...841

• Liker 9
Skrevet

The fuck...?

Altså, ta ungen med deg og overnatt hos venner og bekjente og sier du ikke sier et ord til ham før kompisene hans er ute av huset. Ærlig talt! Hadde jaga dem ut med balltre!

Anonymous poster hash: 45585...182
Skrevet

Du kan dra til en campingplass, hotell, familie, venner, ta kontakt med frelsesarmeen, eller rett og slett krisesenter. Hvordan er forholdet mellom dere ellers?

Anonymous poster hash: dbbc3...f44

Skrevet

Ab over her

Husleieloven kap 7-1:

"Leieren har rett til å ta opp i sin husstand sin ektefelle eller samboer, sine egne eller ektefellens eller samboerens slektninger i rett opp- eller nedstigende linje og fosterbarn. Opptak av andre personer i husstanden krever godkjenning fra utleieren. Godkjenning kan bare nektes dersom vedkommende persons forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket."

Kilde:lovdata.no

Anonymous poster hash: c9346...841

• Liker 5
Skrevet

Hvem har skrevet under leiekontrakten? Krysser fingrene for at det bare er deg. Står dere begge der kan du uansett ringe huseier og forklare situasjonen. Er nok ikke sikkert h*n er like fornøyd med to ekstra leietakere som ikke står i kontrakten. Ellers er jeg enig med Chloe- om å dra på krisesenteret i ditt område. Den fyren du har virker jo helt blåst, uten noen form for respekt for deg!

• Liker 3
Skrevet

Enig i alt som blir skrevet over her. Stakkars barn. Hva slags samboer er det du har? Blir oppriktig bekymret når du skriver at det går utover barnet. Klarer ikke å forstå hva slags mennesker som kan tro at dette er greit, og det er noe du bare må finne deg i. De MÅ ut, og det er det DU som bestemmer, for det er ditt hjem!

Anonymous poster hash: 7c0ef...1ae
Skrevet

Har du snakket med din samboer på tomannshånd?

Gi klar beskjed om at det ikke kan fortsette slik. Går utifra de "bor" gratis hos dere også?

Skrevet

Tja......du kan gjemme internett routeren og fjerne alt av ledninger til dataspillene? Da er det iallefall svært kjedelig å være der. Eller så kan du finne sikringen som styrer dette å slå den av midt under ett spennende game?

• Liker 7
Skrevet

Pælm spilldriten ut vinduet. Pek mot døra, si "UT og forbli ute, ellers ryker dere samma vei!!" Ta tinga deres og pælm de ut vinduet. Fortell dem at du er drit lei av husokkupanter, de er som noen jævla kakkerlakker. Hvis samboer protesterer, hiv hans ting også. Kjøp en sånn glade-spray og spray rundt dem, som del av "husrengjøringen". Brøl og kjeft inntil de peller seg til helvete ut!

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner at du blir forbanna av de frekke driisekkene, men "samboerens kamerater er på langvarig besøk, de spiller dataspill og roter" er neppe god nok grunn til å belaste krisesenteret.

Krisesenteret er beregnet for folk som lever i langt verre forhold enn det.

Anonymous poster hash: 54499...40a
  • Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner at du blir forbanna av de frekke driisekkene, men "samboerens kamerater er på langvarig besøk, de spiller dataspill og roter" er neppe god nok grunn til å belaste krisesenteret.

Krisesenteret er beregnet for folk som lever i langt verre forhold enn det.

Du vet at latterliggjøring og ekstrem respektløshet er tegn på psykisk mishandling?

Anonymous poster hash: e84b6...d0f

• Liker 7
Skrevet

Pakk ned tingene,ta med deg ungen og stikk derfra.

Når han tar vett til skallen sin så kan du flytte tilbake.

Men han høres ut som en kar med en del idiot fakter.

Anonymous poster hash: a1e9a...11a
Skrevet

Du vet at latterliggjøring og ekstrem respektløshet er tegn på psykisk mishandling?

Anonymous poster hash: e84b6...d0f

TS kan alltids forsøke å fortelle krisesenteret det, men hun skal ha mye flaks for å bli prioritert.

Skrevet

Nå får jeg sikkert mye pepper, men det første jeg tenkte var, hvilken nasjonalitet har disse mennene?

Høres ut til å være av utenlandsk opprinnelse der de "tar vare på hverandre" framfor sin norske dame.

Anonymous poster hash: 7f7a1...d0f
  • Liker 2
Skrevet

Ta med deg barnet og dra. Hjelper ikke med en samboer som ikke bryr seg om dere. Håper du har venner du kan dra til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...