Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

160 cm, veier 58 kg, går ca 20-30 minutter hver dag, styrketrening to til tre ganger i uken.

Forsøker å ligge på rundt 1400 kalorier pr dag (kommer opp i 1600 enkelte dager, men ligger på 1200 andre dager, så i snitt blir det 1400). Har spist slik et par uker nå, uten å gå ned noe i vekt.

Ønsker ikke å trene mer enn jeg gjør, så det er ikke et alternativ.

Bør jeg gå ned til 1200 i kalorier pr dag, hver dag?

Anonymous poster hash: f0925...df3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det litt tid.

Anonymous poster hash: 17814...f8b
Skrevet

Skal gi det en uke til.

Hva med "spisedager" hvor jeg unner meg litt ekstra, slik at det ender opp på 2000-2500 kalorier? Antar at jeg bør holde meg helt unna dette?

Har hørt noen begynner å gå ned i vekt når de øker kaloriinntaket til 1500-1600, mens andre sier de må ligge så lavt som 1100 for å gå ned overhodet, så det er litt forvirrende...

Skrevet (endret)

Finn frem målebåndet. Lag deg et skjema hvor du har ulike steder du måler deg hver uke. Vekten kan fort lure deg!

Om kalorinivået ditt er riktig, er vanskelig å vite, da ingen vet hvor mye du forbrenner. Men i og med at du trener, så er det helt sikkert lavt nok.

Spisedager hvor du spiser 2000-2500 kan du bare glemme om du vil ned i vekt. Da legger du jo på deg istedet. Eller ihvertfall ødelegger for alle de dagene du gikk med underskudd.

Men som de andre sier; gi det tid! Ting går ekstra tregt når du er så slank som du er.

Endret av Jade
Skrevet

Hm, vel, på armene har jeg gått opp 1 cm...

Flott. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sikkert muskler :) Eller at du har målt litt skeivt, eller at du målte litt stramt sist :)

Skrevet

Jeg har gått opp i mål etter at jeg har begynt med styrketrening. Virker som man bygger muskler under fettet og blir litt større. Dette skjer de første to-tre ukene. Men vips så begynner musklene å "spise" på fettet, og målet går litt ned igjen.

Anonymous poster hash: 8c6e3...4f4
Skrevet

Takk for svar! :) Veier plutselig 57 kg nå, så jeg har gått ned en kg. Men jeg skal ha mensen snart, så det kan hende jeg har litt ekstra vann lagret her og der kanskje.

Trener knapt armene overhodet (de får kjørt seg litt i stående roing osv, men jeg gjør ingen direkte øvelser for armmusklaturen), så jeg tviler på at det er muskler. Selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot det heller.

Får fortsette som jeg gjør nå, da! Selv om jeg har så lyst på kake at jeg holder på å daue... :laugh: Er mulig det blir et stykke eller to en dag, istedetfor annen mat.. Om jeg ikke kan ha spisedager, så må jeg få skvist inn litt kos på annen måte. :P

Skrevet

Tren dobbelt så hardt den dagen du tar deg ett kakestykke ;) Du må betale for det kakestykke på en eller annen måte, og da er trening den beste måten.

Skrevet

Tren dobbelt så hardt den dagen du tar deg ett kakestykke ;) Du må betale for det kakestykke på en eller annen måte, og da er trening den beste måten.

Ja, får ta meg en skikkelig styrkeøkt, etterfulgt av en joggetur kanskje.

Det går lenge mellom hver joggetur, for beina og hjernen min er ikke så begeistret for slikt, men hva gjør man ikke for kake!

Skrevet

Jeg er omtrent like høy som deg og forbrenner ca 15-1600 kcal pr dag (på en vekt på 52-53 kg). Om jeg skulle gått ned i vekt måtte jeg ligget nærmere 1200 om jeg ikke trente veldig mye, så du kan nok legge deg litt lavere i inntak.

Gjest Heartbeat
Skrevet (endret)

Jeg ligger på 1200 kcal for å holde vekten, men da skeier jeg ut litt en dag i uken. Så for å kunne skeie ut kan du også ligge lavere enkelte dager :)

Endret av Heartbeat
Skrevet

Hjelp... synes det er vanskelig nok å holde seg under 1500, jeg..

Kanskje jeg må tvinge meg selv til å begynne å trene mer!

Skrevet

Jeg veier 64 og er 163 høy. Har gått ned nesten ti kg på ca. 12 uker, og har ligget på rundt 1300 kalorier om dagen, noen ganger mindre, men aldri noe særlig mer.

Skrevet

Jeg veier 64 og er 163 høy. Har gått ned nesten ti kg på ca. 12 uker, og har ligget på rundt 1300 kalorier om dagen, noen ganger mindre, men aldri noe særlig mer.

Wow, imponerende! :) Trodde 1 kg i uken var nærmest umulig når man var normalvektig. Har du mistet mye muskler, eller er det mest fett?

Hvor mye og hva har du trent, om jeg kan spørre?

Skrevet

Wow, imponerende! :) Trodde 1 kg i uken var nærmest umulig når man var normalvektig. Har du mistet mye muskler, eller er det mest fett?

Hvor mye og hva har du trent, om jeg kan spørre?

Hadde så og si ikke muskler fra før. Merker i hvert fall ikke noe særlig dersom jeg hadde mistet muskler. I begynnelsen jogget jeg en del og gikk mye ute på tur og sånn. Nå både studerer og jobber jeg og har ganske lite tid til å trene, så har ikke blitt noe på en stund nå, men passer likevel på å spise sunt og riktig mengde kalorier hver dag. Det har begynt å gå litt saktere ned nå på skutten (ca. 0.6 i uka), men det går likevel nedover :)

Skrevet

Sist jeg gjorde det der, kombinert med trening, endte jeg med alvorlig vitaminmangel og jeg ble utmattet. Vær forsiktig.

Anonymous poster hash: 7939e...732

Skrevet

Post #17 her, og MYE av det jeg gikk ned var muskler som bare forsvant.

Anonymous poster hash: 7939e...732
Skrevet

Tenker dere å leve resten av livet på 12oo kcal? Jeg bare lurer, dette er ikke kritikk.

Skrevet

Det er vel det man må, om man vil holde seg tynn.. Med mindre man begynner å trene mer, bygge muskler eller på andre måter få forbrenningen opp litt på, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...