SmallTalk Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Når barnet begynte å våkne av at jeg snudde meg om natten og viste tydelig at det heller ville få sove i fred. Hvor gammel han var husker jeg ikke, men jeg tipper 2-3 mnd.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 1,5 mnd omtrent.Anonymous poster hash: b95d5...784
Redbull Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Etter 3 uker har begge blitt lagt i egen seng
Dyregod Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Vi begynte fra hun var 6 uker og da sov hun bedre enn noen gang Hun sover på samme rom som oss da.
Gjest pysepusen Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Førstemann ble lagt i sin seng da han ble lagt for kvelden fra han var fire-fem måneder. Da begynte han å åle seg fram så det var tryggest. Han sov med oss fra første mating om natta da, og ellers når han våknet og ville oppi senga. Han har også hatt perioder hvor han har lagt seg i vår seng. Andremann er bare tre måneder så det gjenstår å se Begge er alltid hjertelig velkomne om natta om det skulle bli for skummelt i sin seng.
Vera Vinge Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Tre mnd. Vi prøvde noen ganger før det, men det var først etter behandling hos manuellterapeut at vi kunne legge ham på rygg uten skriking. Før det måtte han ammes i søvn. Men fra første gang vi prøvde ved tre mnd, var det ikke noe problem. Han har alltid likt nærhet da, og gjør det ennå, men jeg har aldri opplevd at han har utviklet dårlige vaner av samsoving, bæring eller andre ting. Men så sies det vel at det man gjør før de er tre mnd, ikke kan utvikles dårlige vaner av, fordi de er så små.
Barcelone Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Er det vanlig å la babyen sove i sengen sammen med foreldrene? Har aldri hørt om dette før. 3
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Har lagt han i sin egen seng fra starten av jeg.... Han har ligget et par ganger med oss. Men det er ingen vane.. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Er det vanlig å la babyen sove i sengen sammen med foreldrene? Har aldri hørt om dette før. Har du ikke!? Velkommen etter Anonymous poster hash: b95d5...784 3
Gjest Kaffelattn Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 For dere som har samsovet. Svarer selv om vi ikke sov med babyen i vår seng...vi la babyen i egen seng da han var 2 uker gammel, hans sprinkelseng tett inntil vår. Måtte jo opp hele tiden første ukene. I de to første nyfødtukene var han med oss i favnen til en av oss døgnet rundt, kan ikke huske noe søvn fra den tiden...
Gjest Kaffelattn Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Er det vanlig å la babyen sove i sengen sammen med foreldrene? Har aldri hørt om dette før. Jeg har hørt om det men syntes det var mest naturlig å legge babyen i egen seng.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Vi samsov til babyen var 2,5 mnd. Vi ville begynne med egen seng før 3 mnd, da de blir mer opptatt av rutiner rundt den alderen Det gikk veldig fint! Hun sover bedre nå.Anonymous poster hash: f09eb...cea
Vera Vinge Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Har inntrykk av at samsoving er ganske vanlig i starten. Fordi mor gjerne ammer flere ganger om natta og vil slippe å stå opp, og fordi en del nyfødte har vanskelig for å sove alene. Og jeg styrer ikke med å prøve å lære en nyfødt som absolutt ikke vil sove alene å sove alene. I starten tenker jeg man har nok med andre ting, og jeg syns da det er fornuftig å velge minste motstands vei på en del områder. Om babyen sovner fint alene og man syns det er greit å stå opp for å hente baby om natta, er jo saken grei. Jeg var bare sjeleglad når babyen sov, så jeg brukte ikke da den lille energien jeg hadde til å lære baby å sove på en måte den over hodet ikke ville.
Teriyaki Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Han sov i egen seng fra dag en. Da sov i alle fall jeg mye bedre. Klarte ikke å amme liggende før han var 5-6 måneder, så måtte jo uansett sette meg opp for å amme. 2
Monarabb Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Vi begynte å legge han i egen seng da han var rundt 2,5 måned. Men må innrømme at det hender titt og ofte at han havnet oppi senga vår i løpet av natten. Når det ammes i 4 tiden så er det mye lettere å bare sovne mens han spiser! hehe...
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Alle tre var 18 mndr da de begynte å sove i egen seng :-) Syns det var så koslig å ha de lenge i sengen hos oss :-) Men har ekstra bred dobbelseng, og så brukte de egen dyne.Anonymous poster hash: db440...5ac 3
Gjest Amber Rose Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Skjønner at vi er veldig sent ute her nå som vår er 7 mnd. Det har vært enklest for meg som ammer å bare ha han i senga vår, men nå krabber han så det er ikke så trygt å ha han i vår seng lenger samt at han er veldig urolig og vi sover ikke så godt. Dumt av meg å velge den letteste utveien for nå vil han selvfølgelig ikke sove i sin egen seng.. Er ikke så for skrikekurer heller, så nå får vi vel bare vente å se.
Gjest Gaby Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Her legges hun i egen seng om kvelden, og sover der til første amming etter at jeg har lagt meg. Da gidder jeg ikke lirke henne tilbake i senga si igjen, så vi sover sammen i fin harmoni resten av natta Hun er 7,5 mnd nå. Når hun begynner å krype sånn at det kan bli farlig, må hun sove i sprinkelsenga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå