Gå til innhold

Daten tok bilder av meg i bh'n og sendte på snap.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser ikke helt den store greia her.. Han synes vel bare du er digg og hadde lyst å skryte litt. Jeg kunne fint sendt "hemmelige snaps" til bestevenninna mi dersom jeg var på en date med en særdeles hot fyr. Jeg stoler på henne, og vet at hun ikke misbruker bildene mine.

Endret av Version 2.0
Skrevet

Ser ikke helt den store greia her.. Han synes vel bare du er digg og hadde lyst å skryte litt. Jeg kunne fint sendt "hemmelige snaps" til bestevenninna mi dersom jeg var på en date med en særdeles hot fyr. Jeg stoler på henne, og vet at hun ikke misbruker bildene mine.

Men det vet ikke fyren.

Anonymous poster hash: 178b5...164

• Liker 6
Skrevet

Man er vell ikke mer naken i BH enn i bikini? Men poenget var at det går ann å forklare hvorfor man ikke likte det som ble gjort i stedet for å forlate en?

Skal man forlate en parter hver gang de gjør en tabbe vil en bli alene for alltid.

Jeg skjønner du ikke liker at jeg poengterer dobbeltmoral/normer eller hva enn den "jeg hadde forlatt han på dagen"-kommentaren var, men slikt provoserer meg. Og så lenge jeg forholder meg saklig er jeg ganske sikker på at det er lov å påpeke slike ting i et debattforum.

(Og som jeg har forstått det var dette snakk om ett stikk? Altså en overdelingsgrense som ble overstreget?)

Men hvis du ikke er åpen for å tolke noen tegn kommer du til å havne på en smelle og det ganske snart. Du må jo tolke noe og dømme etter noe, det er sånn du blir kjent med mennesker og da gjelder det ikke bare positive ting.

Det er forskjell på "en tabbe" og en "grov urespektløs handling", det er det som er greien her. Du finner deg i sånt, ikke jeg.

Anonymous poster hash: 6182f...ded

• Liker 2
Skrevet

Men det vet ikke fyren.

Synes likevel folk er ekstremt dramatisk i denne tråden. En snap for crying out loud!! Hva skjedde med bruddårsaker som vold, mishandling og utroskap? Synes dette blir for teit. Selvsagt ikke det kuleste man kan gjøre, men han mente nok ingenting vondt med det. Han gjør det nok heller ikke flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

Man er vell ikke mer naken i BH enn i bikini? Men poenget var at det går ann å forklare hvorfor man ikke likte det som ble gjort i stedet for å forlate en?

Skal man forlate en parter hver gang de gjør en tabbe vil en bli alene for alltid.

Jeg skjønner du ikke liker at jeg poengterer dobbeltmoral/normer eller hva enn den "jeg hadde forlatt han på dagen"-kommentaren var, men slikt provoserer meg. Og så lenge jeg forholder meg saklig er jeg ganske sikker på at det er lov å påpeke slike ting i et debattforum.

(Og som jeg har forstått det var dette snakk om ett stikk? Altså en overdelingsgrense som ble overstreget?)

Det er ikke en "tabbe" å ta bilder av et halvnakent menneske og bevisst publisere det på internett. Til og med kjøtthuer som daten til ts skjønner det.

En tabbe er et uhell. Dette var ikke noe uhell.

Denne "tabben" er i tillegg ulovlig.

• Liker 8
Skrevet

Det hjelper ikke om det er aldri så uskyldig. Publiserer man bilder av noen uten samtykke bryter man loven, om bildene i tillegg kan tolkes som krenkende av den som er avbildet, bryter man enda en lov.

Vanligvis bryr ikke folk seg, men det betyr ikke at det dermed er lov. Man skal ha samtykke.

• Liker 5
Skrevet

Og så lenge jeg forholder meg saklig er jeg ganske sikker på at det er lov å påpeke slike ting i et debattforum.

Men det er jo ikke saklig å gå fra at noen mener en viss oppførsel er uakseptabel til å beskylde dem for å tro at de er perfekte selv. Det er jo nettopp usaklig.

Hvis man skal følge ditt resonnement, så kan man altså aldri uttale seg normativt om andre menneskers oppførsel uten å indirekte si at man tror man er perfekt selv.

Anonymous poster hash: 716fb...b8c

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke en "tabbe" å ta bilder av et halvnakent menneske og bevisst publisere det på internett. Til og med kjøtthuer som daten til ts skjønner det.

En tabbe er et uhell. Dette var ikke noe uhell.

Denne "tabben" er i tillegg ulovlig.

Men hvis du ikke er åpen for å tolke noen tegn kommer du til å havne på en smelle og det ganske snart. Du må jo tolke noe og dømme etter noe, det er sånn du blir kjent med mennesker og da gjelder det ikke bare positive ting.

Det er forskjell på "en tabbe" og en "grov urespektløs handling", det er det som er greien her. Du finner deg i sånt, ikke jeg.

Selvfølgelig er jeg enig i det, MEN for å stille seg inn etter hverandre må man være flink til å vise grensene sine. Om en syns dette ikke var så kult, må en heller si fra slik at kjæresten skjønner det.

Det er ikke alltid like greit å vite - for som du ser ville noen dumpa han for det, mens andre ville ledd.

Om dette var en grov respektløs handling - hva er da voldtekt og andre ting?

Jeg vil heller kalle det en respektløs tabbe : )

Dere...

Vi må ikke glemme at han ikke gjorde dette for å være ekkel, men for å heller være litt artig. Men så viste det seg at en av partene ikke syns det var noe gøy, derfor var det en tabbe å lære av.

Kommenterer på denne også, selv om den ikke var til meg:

Det hjelper ikke om det er aldri så uskyldig. Publiserer man bilder av noen uten samtykke bryter man loven, om bildene i tillegg kan tolkes som krenkende av den som er avbildet, bryter man enda en lov.

Vanligvis bryr ikke folk seg, men det betyr ikke at det dermed er lov. Man skal ha samtykke.

Bryter du aldri loven du, da? Spør du alltid folk om lov før du legger ut et bilde på Facebook?

I mange bilder som ligger på nettet er det ganske, ganske mange i fotoet - tror du alltid de mottar en e-post eller telefon med forespørsel?

Skrevet

.

Nei,jeg bryter ikke loven. At det går ann!

• Liker 2
Skrevet

Men det er jo ikke saklig å gå fra at noen mener en viss oppførsel er uakseptabel til å beskylde dem for å tro at de er perfekte selv. Det er jo nettopp usaklig.

Hvis man skal følge ditt resonnement, så kan man altså aldri uttale seg normativt om andre menneskers oppførsel uten å indirekte si at man tror man er perfekt selv.

Jeg forholder meg til det som blir skrevet, og det var slik jeg tolket det som sto. Dessuten har jeg aldri beskylt noen, det var et spørsmål.

Hun vil hive ut kjæresten om han en gang overtrer hennes grenser, og da går jeg ut fra at hun er så perfekt at hun kjenner alle hans? :klo:

Åjoda, så absolutt kan man det! Det er jo slikt man selv får innsikt. Alle her kan godt synes at hans handling var en dum handling (jeg syns heller ikke den var super gentlemen-like), men å hinte til dumping blir for dumt.

Skrevet (endret)

Det er mye som ikke er lov. Jeg dumper for eksempel ikke en potensiell partner fordi han laster ned en film fra PirateBay eller dersom han røyker hasj på en fest noen ganger i året.

For min del hjelper det egentlig ganske mye å vite hva tanken bak var for noe. Dersom han gjorde det med overlegg om å være drittsekk, så er det dårlig gjort. Gjorde han det for å gjøre narr av henne, dårlig gjort. Gjorde han det fordi han var så stolt over jenta si at han ville vise henne fram til bestekompisen sin? Joda, gutteaktig barnslighet, men dårlig gjort?? Næææh, ikke så veldig lengre..

Endret av Version 2.0
  • Liker 2
Skrevet

Det er mye som ikke er lov. Jeg dumper for eksempel ikke en potensiell partner fordi han laster ned en film fra PirateBay eller dersom han røyker hasj på en fest noen ganger i året.

For min del hjelper det egentlig ganske mye å vite hva tanken bak var for noe. Dersom han gjorde det med overlegg om å være drittsekk, så er det dårlig gjort. Gjorde han det for å gjøre narr av henne, dårlig gjort. Gjorde han det fordi han var så stolt over jenta si at han ville vise henne fram til bestekompisen sin? Joda, gutteaktig barnslighet, men dårlig gjort?? Næææh, ikke så veldig lengre..

Viser henne fram uten hennes samtykke. Dårlig gjort.

• Liker 6
Skrevet

Jeg forholder meg til det som blir skrevet, og det var slik jeg tolket det som sto. Dessuten har jeg aldri beskylt noen, det var et spørsmål.

Hun vil hive ut kjæresten om han en gang overtrer hennes grenser, og da går jeg ut fra at hun er så perfekt at hun kjenner alle hans? :klo:

Åjoda, så absolutt kan man det! Det er jo slikt man selv får innsikt. Alle her kan godt synes at hans handling var en dum handling (jeg syns heller ikke den var super gentlemen-like), men å hinte til dumping blir for dumt.

Du forholder deg neppe til hva som står skrevet, for dette var en date!

Virkelig? hver gang noen gjør noe mot deg så tenker du "jeg er ikke perfekt,derfor kan folk gjøre som de vil!"?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Innlegget er ryddet for slettet innhold

Irrlys, mod

Jeg beklager, men her har fyren tatt et bilde av jenta i en seksuell situasjon (det spiller ingen rolle om hun har på seg bikini eller bh) og sendt det videre. Selv om det var en aldri så liten "romantisk" gest for å skryte over dama, så videresendte han et bilde av henne i en seksuell situasjon.

Hadde hun vært med på det, fordi hun liker å vise seg frem er det en helt annen sak. Men så var det ikke slik. Jeg hadde ikke godtatt det av en jeg holdt på med. Da det viser at ikke bare gidder han ikke å inkludere deg ved å spørre om det er greit, han bare antar at du vil synes det er kult at alle kompisene hans har sett deg halvnaken/naken. Nei takk, takk og farvel

Anonymous poster hash: 94717...bd4

Endret av irrlys
  • Liker 7
Skrevet

Man tar ikke seksuelle bilder av andre mennesker og deler det uten deres samtykke.

Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde bedt han dra til helvete og aldri hatt mer med han å gjøre.

Det er ikke et lite feiltrinn, det er en type overgrep.

• Liker 6
Skrevet

Da jeg var i Midtøsten fikk jeg en venninne der. Jeg ville kjøpe henne et venninnearmbånd, da jeg tidligere fikk et av hennes armbånd så jeg skulle ha noe å "remember her by".

Tanken var god, men hun ble veldig fornærmet. Det er visst en fornermelse i deres kultur å gi en gave tilbake, da det hinter til at de er fattige (selv om det var tydelig at hun er mye rikere enn meg med sine private tjenere, dyre merkeklær og egne porche).

Skulle hun ha droppet meg som venn på grunn av det? Jeg fornærmet henne, men mente ikke vondt.

Det er litt samme situasjon TS og hennes date er i. Han mente ikke vondt, men tråkket på tær.

Er daten til TS fra en fremmed Snapchat-brukende kultur? Nei, begge har samme utgangspunkt til å skjønne at å sende slike bilder til andre uten samtykke ikke er greit.

• Liker 4
Skrevet

Viser henne fram uten hennes samtykke. Dårlig gjort.

Javel. Jeg synes ikke det hadde vært dårlig gjort dersom det ble gjort mot meg. Hun hadde jo til og med klær på! Jesus. Fyllabilder som legges ut av alle og enhver på Facebook er tusen ganger verre.

• Liker 1
Skrevet

Fyllabilder som legges ut av alle og enhver på Facebook er tusen ganger verre.

Men det bør man få velge selv. Hadde hun lagt ut bilder av seg selv i behåen på Face, hadde det selvfølgelig vært en annen sak.

• Liker 1
Skrevet

Javel. Jeg synes ikke det hadde vært dårlig gjort dersom det ble gjort mot meg. Hun hadde jo til og med klær på! Jesus. Fyllabilder som legges ut av alle og enhver på Facebook er tusen ganger verre.

Hva er forskjellen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...