Gå til innhold

Hvorfdan behandle en chihuahua med kneskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år. For snart 3 år siden kjøpte jeg meg en chuhuahua av naben min. Etter en stund viste det seg at hun hadde en kneskade slik at knea gikk på en måte ut av ledd. Grunnen til at vi dro til dyrlegen for å få skjekket dette var fordi jeg merket at hun gikk på bare tre ben når vi var på tur. Hun bruker å bytte litt på hvilket ben hun går på, men det er et hun bruker mindre enn det andre, og det er faktisk det hun bruker som er verst.

Når vi var hos dyrlegen sendte han oss videre til en plass hun kunne opperere, for han mente dette var nødvendig. Når den dagen vi endelig hadde time på kom og vi hadde kjørt den lange veien for å komme dit, sa de at det ikke var nødvendig å opperere. De sa at det var ikke sikkert det kom til å bli bedre, og siden vi ikke hadde noe forsikkring var det ikke vits, i tillegg sa de at hun ikke hadde det vondt.

Dette er nå nesten 2 år siden, men jeg haaater å se henne gå å hinke, jeg er så redd for at hun skal ha det vondt, og at hun skal få det verre slik at hun må avlives tidlig. Jeg elsker hunden min over hele mitt hjerte og vil henne alt det beste.

Hun elsker å gå tur, men ofte vet jeg ikke hvor langt jeg skal tørre å la henne gå, hun viser ikke noe tegn til at hun har det vondt eller at hun blir sliten, men som sagt jeg er så redd for at det skal bli verre.

Er det noen som også har et dyr som er slik og vet hva jeg skal gjøre?Hvor lange turer kan jeg gå? hvor ofte kan jeg gå? skal jeg be de opperere nå selv om det blir nærmere 30 000 som kanskje ikke er verdt det, eller skal jeg la det være? Jeg betaler gjerne dette om det gjør at hun får det bedre.

unnskyld for et rotete innlegg..

Anonymous poster hash: 4512d...e4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da, det var ikke no særlig. Kneproblemet heter patella luksasjon og er arvelig. Har du underrettet oppdretter at hunden er plaget? Dette er grunnen til at man skal kjøpe fra seriøse folk, for det er ikke morsomt å knytte seg til et dyr som blir sykt og lider. (unghunder skal testes for patella akkurat som ad og hd).

Ettersom du fikk det svaret du fikk angående operasjon høres det ut som hunden din har en litt verre luksasjon som ikke lar seg rette med operasjon? For vanligvis er det anbefalt å operere tidlig. Følgene av at kneet stadig hopper ut av ledd er ellers forkalkninger, betennelser og skader i brusken som gir smerter. Syns du bør kontakte dyrlegen din igjen og be om råd der.

Skrevet

Jeg har chi med patellaluksasjon.

Synes du bør oppsøke en dyrlege for ny vurdering, slik at du får vite hvilken grad det er snakk om.

Jeg går lange turer med min hver dag, det er bra med bratt terreng, svømming er bra, hopp er ikke bra.

Hvis hun stadig hopper rundt på 3 bein viker det rart at operasjon ikke anbefales.

Mange veterinærer har ikke så god greie på PL, oppsøk en som har god greie på dette.

Anonymous poster hash: 92650...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...