Gå til innhold

Karensdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sikkert, men jeg ser ikke hvordan dette kan spise opp besparelsen.

Arbeidsregistrering har man likevel.

Lønnskjøring har man likevel.

Fraværsregistrering har man likevel.

Med karensdag sparer bedriften en dagslønn, om de så må bruke et HELT dagsverk for å ta unna TO egenmeldinger så vil det lønne seg, i realiteten så vil dette 'ekstraarbeidet' (som jeg egentlig tviler på at er noe ekstraarbeid i det hele tatt), kreve langt mindre administrering.

I store organisasjoner kan det være mange flere enn to egenmeldinger per dag i snitt. Ja, jeg er enig i at det kan virke vanvittig men har selv sett på nært hold hvordan mange av disse HR avdelingene jobber i forhold til krav om godkjenninger, lovverk, internt reglement, utførelse etc. i form av helt ordinære lønnsjusteringer. Det kan virke ganske sykt, men jeg har sett det mange steder.

Anonymous poster hash: db8ce...1f1

Skrevet

I store organisasjoner kan det være mange flere enn to egenmeldinger per dag i snitt. Ja, jeg er enig i at det kan virke vanvittig men har selv sett på nært hold hvordan mange av disse HR avdelingene jobber i forhold til krav om godkjenninger, lovverk, internt reglement, utførelse etc. i form av helt ordinære lønnsjusteringer. Det kan virke ganske sykt, men jeg har sett det mange steder.

Anonymous poster hash: db8ce...1f1

I store organisasjoner er det også flere personer som jobber med administrasjon og lønn, poenget er at besparelsen i forhold til 'ekstraarbeidet' (dersom det er noe i det hele tatt) er enorm. Om man ikke har karensdag så sitter det fortsatt en person som registrerer dette. Jeg nekter å tro at en ordning med karensdag i snitt spiser opp et helt dagsverk for hver registrerte egenmelding, da er det faen meg noe galt i organisasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg nekter å tro at en ordning med karensdag i snitt spiser opp et helt dagsverk for hver registrerte egenmelding, da er det faen meg noe galt i organisasjonen.

Enig. Er organisasjonen så stor og lite effektiv har den knapt nok livets rett. Jeg har absolutt ingen tro på at det kan finnes en bedrift i dette landet som kan greie å bruke mer penger på å administrere en slik karensdag enn det de vil spare, så her tror jeg AB fantaserer litt...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...