Gå til innhold

Hvorfor blir man submissiv, dominant, sadist eller masochist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det legninger man er født med eller kan man plutselig bli det? :klo:

Anonymous poster hash: 7bdbe...65a

Skrevet

Blir vel litt som personlighetstrekk.

Skrevet

Det er ikke noe jeg har BLITT. Det er noe jeg alltid har vært, selv om jeg som barn ikke satt det i sammenheng med seksualitet. For meg er det først og fremst en legning og et personlighetstrekk, ikke en fetish.

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har iallefall hatt slike tanker og følelser så lenge jeg kan huske. Før jeg skjønte at dagdrømmene mine som barn hadde flere elementer som på mange måter er en del av seksualiteten min nå.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er ikke noe jeg har BLITT. Det er noe jeg alltid har vært, selv om jeg som barn ikke satt det i sammenheng med seksualitet. For meg er det først og fremst en legning og et personlighetstrekk, ikke en fetish.

:Nikke:

Det er egenskaper ved ens personlighet og har ingenting med fetishisme å gjøre.

Skrevet

:Nikke:

Det er egenskaper ved ens personlighet og har ingenting med fetishisme å gjøre.

Da er vi enige :laugh:

Skrevet

Jeg har iallefall hatt slike tanker og følelser så lenge jeg kan huske. Før jeg skjønte at dagdrømmene mine som barn hadde flere elementer som på mange måter er en del av seksualiteten min nå.

Seksuelle dagdrømmer som barn? Eller kan dere forklare?

Gjest Raindrops
Skrevet

De var ikke seksuelle for meg der og da, jeg bare likte det og det ga meg en god følelse. På den tiden koblet jeg det ikke med sex, på samme måte som barn som gnir seg i skrittet fordi det føles bra ikke bevisst onanerer. Akkurat hva jeg dagdrømte om blir litt for personlig, men det var ikke snakk om nakenhet eller kjønnsorganer for å si det slik. Det er mer en stemning, en situasjon som ikke er åpenbart seksuell for noen som ikke har en slik legning.

• Liker 5
Skrevet

Veldig banale eksempler:

Da jeg var barn, og vi lekte leker som "politi og røver", "indianer og hvit" etc, så sørget jeg alltid for å bli tatt av det andre laget (og følgende bundet opp og bestemt over). Da vi lekte "mor far og barn" så var jeg alltid barnet som ble bestemt og hersjet med.

For meg var det aldri seksuelt, men jeg ble fyllt av en var og god følelse, og følte meg HEL.

I voksen alder, er det akkurat den følelsen jeg får av å bedrive BDSM. En varm følelse som fyller meg og en "heletsfølelse".

Jeg har titusen eksempler å ta av, og de går tilbake så langt jeg kan huske.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er en debatt som likner på den de homofile har/har hatt. Kjønnsforsker Nils Axel Nissen ga for noen år tilbake ut debattboken Homo/hetero der han gikk i rette med de som hevder at homofili er medfødt og som knytter kravet om respekt til denne påstanden. Debatten "født sånn eller blitt sånn" kan nok gjelde på mange områder, og for Nissens del var det viktig å få frem at hans homofili burde ha krav på den samme respekt uansett, uavhengig av om han var født sånn eller om dette var en livsstil han hadde valgt selv. Selv tillater jeg meg å tvile på at man er fullt så fri til å velge sin seksuelle identitet som Nissen skal ha det til, men det er nok likevel greit å ha en viss åpenhet her.

For vi mennesker kan være forskjellige, det er jo noe vi vet. Selv føler jeg at dette er noe som har vært med meg helt fra barndommen, da vi lekte doktor og ulike fangeleker. Uten at jeg av den grunn skal påstå at alle de jeg lekte slike leker med har fått tilsvarende voksenseksualitet. Jeg tror vi skal være forsiktige med å ta for gitt at alt man har opplevd av leker som barn gir tilsvarende respons i voksen alder. Det er for eksempel neppe slik at alle som har lekt doktor med noen av eget kjønn blir homofile eller biseksuelle som voksne. Så barns lek fører ikke alltid strake veien til en tilsvarende voksenseksualitet. Selv om det i visse tilfeller kan være mulig å se de samme følelsene i sving allerede i barndommen.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Skrevet

De var ikke seksuelle for meg der og da, jeg bare likte det og det ga meg en god følelse. På den tiden koblet jeg det ikke med sex, på samme måte som barn som gnir seg i skrittet fordi det føles bra ikke bevisst onanerer. Akkurat hva jeg dagdrømte om blir litt for personlig, men det var ikke snakk om nakenhet eller kjønnsorganer for å si det slik. Det er mer en stemning, en situasjon som ikke er åpenbart seksuell for noen som ikke har en slik legning.

Akkurat sånn var det for meg også, det har alltid vært sånn. Men det er jo godt mulig det kommer av påvirkning som skjedde før jeg evnet å være bevisst på mine tanker.

Anonymous poster hash: 7b399...d03

Skrevet

I barnehagen hadde jeg to guttevenner som gjorde alt jeg ba dem om, og jeg husker at maktfølelsen var så berusende at jeg trodde jeg var forelska i begge to. :P

Skrevet

I barnehagen hadde jeg to guttevenner som gjorde alt jeg ba dem om, og jeg husker at maktfølelsen var så berusende at jeg trodde jeg var forelska i begge to. :P

Hehe, kanskje de var litt forelsket i deg også, og at det var derfor de gjorde alt du ba dem om. ;)

Skrevet

Hehe, kanskje de var litt forelsket i deg også, og at det var derfor de gjorde alt du ba dem om. ;)

Ja, det var de. Det ble et voldsomt trekantdrama med femåringer. :ler2:

Jeg er fortsatt venn med den ene av dem, og han er faktisk seksuelt underdanig, så det var nok ikke bare jeg som oppdaget noe om meg selv.

Skrevet

Ja, det var de. Det ble et voldsomt trekantdrama med femåringer. :ler2:

Jeg er fortsatt venn med den ene av dem, og han er faktisk seksuelt underdanig, så det var nok ikke bare jeg som oppdaget noe om meg selv.

Ja, se der kan du se. :P Jeg tviler ikke på at mange oppdager dette tidlig. Men jeg tror likevel vi skal holde muligheten åpen for at noen synes slike leker er spennende som barn uten at det preger deres seksuelle identitet som voksne.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Ja, se der kan du se. :P Jeg tviler ikke på at mange oppdager dette tidlig. Men jeg tror likevel vi skal holde muligheten åpen for at noen synes slike leker er spennende som barn uten at det preger deres seksuelle identitet som voksne.

Ja, absolutt. Jeg tror de fleste barn leker slike leker uten å legge noe særlig i det.

• Liker 2
Skrevet

Ja, absolutt. Jeg tror de fleste barn leker slike leker uten å legge noe særlig i det.

Ja, det tror jeg også.

Skrevet

Når det gjelder barns fascinasjon for makt- og bindeleker er dette noe de fleste har i den fasen, uten at de ender opp som bdsm'ere. Det er nærliggende for oss som liker sånt i voksen alder å trekke en slik parallell, men statistisk sett er det ikke signifikant i det hele tatt,.

Anonymous poster hash: af747...0ad
  • Liker 1
Skrevet

Alle barn leker vel politi og røver, mor-far-barn og "doktor". Jeg tror det er en ekstremt liten gruppe folk som setter automatisk likhetstegn mellom normale barneleker og legning/seksualitet som voksen.

Skrevet

Jeg får stor nytelse av både å være submissiv og dominant. I mitt hode handler det rett og slett om å skjønne tegninga, hva som kan være så deilig med å bli pult hardt nedover halsen med en pikk eller å sette seg oppå ansiktet til mannen slik at han ikke får puste en gang.

Kort fortalt, sadisme handler om makt. Det er litt deilig å være litt sint og slem av og til. Feks skrike til busssjåføren som kjører 3 minutter før tiden og eller kjeft på noen som ber deg om å roe deg ned. For meg handler det å være dominant i stor grad om bare å få ut frustrasjoner. Det er rett og slett deilig å overreagere eller å være skikkelig urimelig av å til.

Masochisme derimot handler om å bli brukt, når ting skjer mot din vilje eller gjør litt vondt kommer følelsene veldig fort frem. Når noen knuller deg nedover halsen eller gir deg bitchslaps så klarer du kun å fokusere på det som skjer der og da, du tenker ikke på noen andre, noe annet, ingenting. "Your mind goes blank"

Du har ingen kontroll så du kan bare konsentere deg om det som skjer akkurat i øyeblikket, og det er deilig.

Anonymous poster hash: eef63...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...