Gå til innhold

Når og hvordan introdusere barn for ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør man vente før man introduserer den nye kjæresten for barna? Hvor lenge siden bruddet med pappaen? Hvor lenge bør man ha vært sammen med den nye?

Er det noen som har noen tips til en god måte å la barna bli kjent med den nye kjæresten? Gjøre et eller annet sammen? Noen som har erfaring med en vellykket måte å la dem bli kjent på? Barna mine er forresten i barneskolealder. Vil gjerne høre noen historier om hvordan dere gjorde det.

Anonymous poster hash: 35c3e...cba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge bør man vente før man introduserer den nye kjæresten for barna? Hvor lenge siden bruddet med pappaen? Hvor lenge bør man ha vært sammen med den nye?

Er det noen som har noen tips til en god måte å la barna bli kjent med den nye kjæresten? Gjøre et eller annet sammen? Noen som har erfaring med en vellykket måte å la dem bli kjent på? Barna mine er forresten i barneskolealder. Vil gjerne høre noen historier om hvordan dere gjorde det.

Anonymous poster hash: 35c3e...cba

Mange gir det rådet at man bør vente ca 3 år f.o.m. det forrige bruddet man hadde med enten den andre av barnas forelder eller en annen partner som man introduserte for barna.

Barna trenger tid på seg, pga sorg over bruddet mellom mor og far eller evt bruddet med en annen person som forelderen har hatt boende sammen med barna.

Skrevet

Dersom forholdet mellom foreldrene er ok, og man ser at morens eller farens nye forhold er stabilt, ser jeg ingen hindring for at barna skal kunne møte den nye "parten".

Har selv opplevd at begge foreldrene har fått nye partnere, og ble etter kun et par måneder introdusert for disse. Litt merkelig i begynnelsen, men så gikk det fint videre når vi ble bedre kjent. Ting tar tid :)

Tror ikke det finnes et fasit svar på dette, men å la det gå for lang tid tror jeg vil gå mest ut over barna.

Anonymous poster hash: e23c0...cfb
Skrevet

Tror det kommer helt ann på er forholdet mellom foreldrene. Er bruddet kommet etter utroskap/svik er det neppe noen drahjelp å få fra eks.Snarere vil han være mer stolt jo mer barna forakter den nye vennen. Det dummeste er der en partner går veien mot brudd uten åpenhet,ærlighet å trofasthet.Da lager man så dype sår at man får som fortjent.Er bruddet reint så er veien mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...