Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye problemer som folk har med kommunikasjon i relasjoner, synes jeg at dette burde være et eget fag på skolen.

I tillegg kunne andre utfordringer innen relasjoner ( som f.eks vanskelige personer) også ha vært et fag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye praktisk som burde vært fag, men de aller, aller fleste har foreldre/foresatte, de har også et ansvar! Kan ikke skyve alt over på skolen.

• Liker 2
Skrevet

Mye praktisk som burde vært fag, men de aller, aller fleste har foreldre/foresatte, de har også et ansvar! Kan ikke skyve alt over på skolen.

Enig med deg.

Men det er trist for de som ikke har foreldre som er gode på kommunikasjon og dermed heller ikke har forutsetninger for å lære barna dette.

Burde det stilles mer krav til de som blir foreldre?

Skrevet

Jeg er enig med deg TS. Kommunikasjon og samlivskunnskap skulle vært et fag på skolen - med rollespill etc. Mye av det som samlivskurs fokuserer på, kunne vært anvendt i skolen. Med det mener jeg ikke at alt skal skyves over på skolen. Skoleløpet er en dannelsesprosess, og kunnskap om kommunikasjon burde være en del av dette løpet.

• Liker 1
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Foreldre er jo gjerne fagprofesjonelle innenfor kommunikasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...