AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Lang historie kort. (Kommet borti et program paa dataen, saa skrivingen blir ikke helt optimal) Samboer og kjeresten min gjennom 4 aar har kommet i en forferdelig situasjon, (uten at jeg vil gaa helt innpaa hva som har skjedd), og risikerer en lang dom i fengsel. Jeg er mildt sagt helt knust, og vet virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg videre fra dette. Foles som at jeg har mistet ALT. Lurer paa om det er andre som har vert i en lignende situasjon, hva de gjorde og hvordan man kommer seg gjennom noe saant.. Anonymous poster hash: 0fecd...6f7 Anonymous poster hash: 0fecd...6f7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Typen min har sittet inne en stund. For det første kommer det ann på årsaken. Min kjæreste har ikke skadet noen personer så jeg valgte å bli med han. Det var rart å være alene. Men det gikk på et vis. jeg jobba en del ekstra, og skaffet meg en katt. Han er hjemme igjen.Og har skjerpet seg. Sluttet med narkotika og alt. Har en helt ny mann Kjempe stolt av han.Men tror ikke det er kjempe vanlig med en så Happy ending akkurat. Anonymous poster hash: cf331...5f7 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Saa godt aa høre at det endte godt! Kan jeg sporre om hvor lenge han satt inne? Det siste jeg vil er aa forlate han, men er livredd for at han blir borte i flere aar. Han er jo den jeg ville dele livet med. Anonymous poster hash: 0fecd...6f7
Topplue Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Hva synes du er værst da TS? Det han har gjort eller at han skal i fengsel? 28
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Uff, leit å lese. Dere er allerede bestemt på å holde sammen eller? Har han skadet noen, med vilje eller er det noe "mindre farlig"? Jeg skjønner at det vil bli veldig vanskelig å skulle leve adskilt så lenge, og møte evt reaksjoner fra lokalsamfunnet(?). Men hvordan går det økonomisk, klarer du deg alene? Har du familie og venner å støtte deg på? Det kan ikke helt sammenlignes, men min mann satt inne (ikke for å skade noen) rett etter at vi ble kjærester. Det var ikke så lenge, og dette var noe om hadde skjedd før vi møttes. Han hadde allerede skjerpet seg når vi ble kjærester. Det var kjemperart å ikke treffe han (det var langt et godt stykke unna og jeg var student), men det gikk bra. Nå ti år senere er vi lykkelig gift. Anonymous poster hash: c73bb...9f9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Hva synes du er værst da TS? Det han har gjort eller at han skal i fengsel? For min del er et uten tvil at han skal i fengsel. Det som har skjedd er ikke bra, men ting skjer som man kanskje ikke har helt kontroll over.. Uff, leit å lese. Dere er allerede bestemt på å holde sammen eller? Har han skadet noen, med vilje eller er det noe "mindre farlig"? Jeg skjønner at det vil bli veldig vanskelig å skulle leve adskilt så lenge, og møte evt reaksjoner fra lokalsamfunnet(?). Men hvordan går det økonomisk, klarer du deg alene? Har du familie og venner å støtte deg på? Det kan ikke helt sammenlignes, men min mann satt inne (ikke for å skade noen) rett etter at vi ble kjærester. Det var ikke så lenge, og dette var noe om hadde skjedd før vi møttes. Han hadde allerede skjerpet seg når vi ble kjærester. Det var kjemperart å ikke treffe han (det var langt et godt stykke unna og jeg var student), men det gikk bra. Nå ti år senere er vi lykkelig gift. Anonymous poster hash: c73bb...9f9 Han har gitt meg beskjed om at han skjonner det hvis jeg velger aa gaa videre, men som ting er naa saa vil jeg prove saa godt jeg kan. Vi har hatt det kjempebra hele veien, og jeg kan ikke se for meg aa vere uten han. Han har dessverre skadet noen, mer eller mindre uaktsomt kan man si. I utgangspunktet var det ikke en saa ille sak, jeg har sett langt verre med bedre utfall, men det har blitt veldig alvorlig. Okonomisk saa langt saa klarer jeg meg en liten stund, men som student saa blir det fort knapt med penger. Som ting ser ut naa, saa maa jeg nok finne meg en annen plass aa bo. Vi har akkurat flyttet til en ny plass i landet, nermeste familie og venner er 6 timer unna, noe som virkelig ikke gjor saken bedre.. Anonymous poster hash: 0fecd...6f7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Han syklet ned hun dama? 5
Mango Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 (endret) / Feil. Endret 22. september 2013 av Muffesk
ssecret Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Vanskelig å si når man ikke vet hvilken handling han gjorde(?). Men hvis du ikke ønsker å gå lenger inn på det, så foreslår jeg at du rådfører deg med venner som kjenner både deg og han 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Hvis det er snakk om flere år, så må det jo ha vært ganske ille lovbrudd? For min del hadde jeg blitt dersom det var snakk om påkjørsel (edru og ikke villmann) eller andre ting som kan være "uflaks". Vold/narkotika osv hadde vært total dealbreaker for min del. Blir vel som et slags avstandsforhold vil jeg tro. Bare at det ligger endel skam osv der også, når man må forklare for folk hvorfor man ikke bor sammen osv.. Anonymous poster hash: 40719...54b 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Hvis det er snakk om flere år, så må det jo ha vært ganske ille lovbrudd? For min del hadde jeg blitt dersom det var snakk om påkjørsel (edru og ikke villmann) eller andre ting som kan være "uflaks". Vold/narkotika osv hadde vært total dealbreaker for min del. Blir vel som et slags avstandsforhold vil jeg tro. Bare at det ligger endel skam osv der også, når man må forklare for folk hvorfor man ikke bor sammen osv.. Anonymous poster hash: 40719...54b Det tenker jeg å. Ts skreiv at han har skadet et annet menneske - umotivert, men det var vist ikke så ille Anonymous poster hash: 3dce2...9e2 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Du har sikkert kommet borti engelsk/norsk tastatur? Nede til høyre ved siden av klokka står det sikkert EN - trykk på det og endre til norsk. Anonymous poster hash: ee76a...f6b 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Det tenker jeg å. Ts skreiv at han har skadet et annet menneske - umotivert, men det var vist ikke så ille Anonymous poster hash: 3dce2...9e2 Utfallet ble verret enn handlingen i seg selv fortjente. Jeg sier ikke at det som har skjedd er greit, det gjor jeg virkelig ikke. Han syklet ned hun dama? Det er ikke han, nei. Uansett, naa lurte jeg ikke paa hva dere mente om saken, og han. Jeg prover bare aa raadfore meg med andre som har vert i en lignende situasjon, og hvordan dere har taklet dette videre. For meg er det virkelig likegyldig om de som ikke har vert borti noe lignende hadde forlatt han, det er ikke det jeg trenger tips til. Du har sikkert kommet borti engelsk/norsk tastatur? Nede til høyre ved siden av klokka står det sikkert EN - trykk på det og endre til norsk. Det er godt mulig, er katta som er glad i tastaturet Skal prove aa finne den, har ikke lyktes hittil- men takk for tips! Anonymous poster hash: 0fecd...6f7
ssecret Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Hvis det var et uhell, er jo det noe alle kan komme oppi. Men det er forskjell på å kjøre over noen hvis man kjører normalt, enn å kjøre over noen hvis man råkjører. Helt tilfeldig eksempel.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 Først og fremst ville jeg funnet av den økonomiske situasjonen freomver. Har du råd til husleien der du bor? Hvis ikke si opp leiligheten så fort som mulig. Skaff deg en ekstrajobb. Ellers så kan han vel få besøk hver tredje uke eller noe sånt. Anonymous poster hash: fdb52...2dc
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Hvis det var et uhell, er jo det noe alle kan komme oppi. Men det er forskjell på å kjøre over noen hvis man kjører normalt, enn å kjøre over noen hvis man råkjører. Helt tilfeldig eksempel. Virker ikke som om det var et uhell... Virker også som at ts synes det er greit. Jeg for min del ville ikke kastet livet bort på noen som utøver umotivert vold mot en menneske eller dyr. Vold er et begrep som beskriver aggressive handlinger som har til hensikt å forårsake skade, smerte eller ydmykelse. Til vanlig benyttes begrepet først og fremst om fysisk vold, som slag og spark, men også psykisk vold eksisterer. Anonymous poster hash: 3dce2...9e2 5
ssecret Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 Virker ikke som om det var et uhell... Virker også som at ts synes det er greit. Jeg for min del ville ikke kastet livet bort på noen som utøver umotivert vold mot en menneske eller dyr. Nei, jeg synes heller ikke det. 4 år var litt vel mye for et uhell. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #18 Skrevet 22. september 2013 Jeg hadde bare forblitt sammen med noen hvis det var snakk om justismord, dvs han faktisk var uskyldig. Aldri ellers. Det får da være grenser... Ha litt selvrespekt jente! Anonymous poster hash: 57268...253 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Umotivert vold, hvor lang tid tar det før du selv blir utsatt for samboerens umotiverte vold... Anonymous poster hash: 3dce2...9e2 7
Gjest Flaini Skrevet 22. september 2013 #20 Skrevet 22. september 2013 Klarer folk å svare på det som er spurt etter? Hun spør ikke om meninger rundt vold og om hun skal bli eller ikke. Hva folk ville ha gjort i hennes situasjon er ikke tema. Hun spør om noen har hatt samme erfaringer, med at kjæreste må sone lenge. Jeg har ikke opplevd dette selv, TS, men min gode venninne gikk gjennom dette. Han måtte sone i 2 år ca. Hun slet veldig i begynnelsen og ofte virket det som om hun gikk gjennom et brudd. Det var vanskelig å få besøkt han og snakke med han en god stund, så hun følte at hun var alene. Etterhvert ble det lettere med besøk og annen kontakt, så hun ble gradvis seg selv igjen. Da han kom ut igjen, flyttet han bare hjem igjen til henne. Det var også litt vanskelig i starten, de måtte bli vant til hverandre igjen. Men det gikk seg til :-) De er fortsatt sammen og lykkelige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå