AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Her får jenta vår lapp med hjem - Stort ark med glemt lekse i rød skrift- her skal vi fylle inn hvorfor ting ikke er gjort og hva vi skal gjøre for å få det gjort. Jenta går i 2 klasse. Hvordan gjøres dette på deres skoler? Anonymous poster hash: aecb1...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Har aldri fått beskjed om det. Barna får med en lapp hver uke med leksene for hele uka. Ber hun gjøre leksene,så sjekker jeg over etter på. Du får holde deg oppdatert på hvilke lekser som skal gjøre til en hver tid. Anonymous poster hash: 55f3a...08d 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor glemmer dere lekser da? Hos oss gjorde vi lekser med en gang vi var ferdige på skolen og så ble leksene (med det vi eventuelt måtte hoppe over fordi vi ikke fikk til) gjennomgått under middagslaging og etter middag. Var vi ikke hjemme eller hadde besøk gikk vi igjennom på kvelden. Leksebok/lekseplan ble sjekket ift det som var gjort. Skjønner ikke at det kan være så vanskelig. Anonymous poster hash: fe931...b5f 5
Leanne Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Så bra at skolen tar det seriøst, at de legger ansvaret over på dere og spør hvordan dere vil legge til rette for at det blir gjort. Selv om man følger opp kan det skje en glipp eller to innimellom.. Her i huset har det ved et par anledninger skjedd at leksene ikke har blitt gjort, fordi barnet skulle i bursdag på kvelden, jeg jobbet og kom hjem 16,30 bursdag startet 17 til 19.30.. Da vi kom hjem prioriterte vi søvn. Det jeg har gjort er å skrive i meldingsboken at vi dessverre ikke rakk å gjøre leksene, og at vi vil gjøre de til neste dag. Har også hendt at barnet har gjort leksene, men når vi går over ser vi at hun har misforstått oppgaven og må begynne på nytt.. Da er ikke motivasjonen alltid på topp, så da har vi rett og slett bedt om en dags utsettelse 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Åj, da jeg var barn måtte leksene gjøres før bursdager eller fritidsaktiviteter. Fikk ikke gjøre annet enn spise før leksene var gjort. Hadde jeg gjort feil måtte jeg sitte til jeg fikk det til. Det var ikke sjeldent at jeg satt til midnatt eller 01. Vi fikk melding med hjem, og besøk hos rektor eller inspektør vedvtredje gangs forbrytelse. Anonymous poster hash: 1dd24...d78
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 TS he Jenta har to hjem - har skjedd at hun ikke har gjort leksene sine hos mor mens lappen kom til oss da vi henter på torsdager.. Uansett, jeg ser ikke bort i fra at lekser kan glippe også hos oss. :-) Anonymous poster hash: aecb1...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Hos oss ringer læreren / sender et brev hjem ved tendensen til manglende lekser. Anonymous poster hash: 81f0a...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå